Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Hangi Motor Yağı?


Önerilen Mesajlar

motor orjinalinde 190 binde tam olarak. Ama Motoru herşeyiyle yaptırdım segmanlarda boşluk vardı yağ yakıyordu.

Şimdi 4 bin km oldu gram eksilme yok. 5 binde ilk yağı değiştircem.

Banada Mobil ESPyi önermişlerdi ama Castrolu daha kaliteli buluyorum benim isteğim hem ince olsun hemde aşınmalara karşı korusun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Ben 7500 km de bir değiştiriyorum motor yağını ara değişimi kendim yapıp filtrelerim dahil hepsini komple sıfırlıyorum ( polen filtresi hariç)

Aracımda Castrol EDGE turbo diesel 5-40 kullanıyorum aracımda. 15000 km lik bakımlardada motor yağını ucuz bir yağ ile yine kendim değiştirip servise kadar eski motoryağında kalmış olan mikro metallerin temizlenmesini sağlıyorum 5-10 dk lık bir mesafe gittiğim servis.

Özel bir nedeni yok biraz pahalı bir yağ ama psikolojik olarak içim rahat ediyor.

Ogün abi ve değerli focusclubtr üyelerine bişey danışacağım :

dün eren ile de konuştuğum konuyu hepinizle paylaşayım.

Biz aracı 139.000 de almıştık ve aldığımızda arac son bakımına yetkili serviste 126.000de girmiş yani yaklaşık yağ bakımını 3000km geçmiş.

Alır almaz malum borç nedeniyle arabaya 1 hafta öyle bindikten sonra yağını değiştirmeye babam sanayiye gitmiş ve herhangi bir ustanın yanında (kendini usta sanan birinin yanında) değiştirmiş.

Şuan aracın km : 145.400 geçen gün ruhsatların içine bakarken değişen yağ kağıdına bakmıştım ne kadar kaldı diye.birde baktımki yetkili servisde değişen yağ 5-30 ken babamın götürdüğü servis 10-40 yağ koymuş.Eren ile biraz sohbet ettim ve internette farklı yağ koymanın zararlarını okudum.Resmen alev püskürdüm.

Eren'in dediği gibi yarın birgün turbo elimizde kalsa gitsek , aa neden oldu acaba derler.Şuan 6000km yol yaptık bu ara bakıma sokmayı düşünüyorum tekrar..Babam yetkili servise gitmez çünkü bi yağ bakımına 250-270 lira fiyat çektiler.Ve işin kötüsü babam mazot filtresinide değiştirtmemiş , oda değişecek.

bu bakımda yapılması gerekenler :

hava filtresi

mazot filtresi

yağ (tavsiyeye ihtiyacım var)

Balatalar (Henüz aciliyeti yok)

Asıl sorum şuan kullandığım yağ ne gibi sorunlar çıkarır bana , hemen değiştirmelimiyiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben tekrardan şunu belirteyim bizde arabamızı aldığımızda esso marka 10-40 yağ koymuşlar. Volvoda lpgli olduğundan 10-40 koyuyolardı. 5-30 konduğunu bilmiyordum fordda. Herneyse tamda arabayı kışa girerken almıştık araba sabahları tek marşta çalışmasına rağmen traktör gibi ses yapıyodu titriyodu. 2 bin km kadar böyle sürdü en sonunda turbo su koyuverdi. Değiştirmemiz gerekti. gittiğim yer otokoç yetkili servisin elemanlarının takviye olarak boş kaldıkları zamanlarda gittikleri çalıştıkları bir servisti. 10-40 yağ konduğunu söyleyince bu araçlara 10-40 yağ olmaz vs. dediler bende bunun üzerine gittim araştırdım. Yüksek performansı olan turbolu araçların yağının ince olması gerektiğini ve soğuklarda ne kadar erken akışkanlık kazanırsa o kadar faydalı olduğunu öğrendim ve sentetik ve yarı sentetik yağın ne gibi farklarını öğrenmiş oldum. 10-40 yarı sentetik bir yağ ve soğuğa 5-30 kadar dayanıklı bir yağ değil. 5-30 ise sentetik bir yağ. Buna göre araçlarımızda 0-40 da dahil ince yağların kullanımında bir sakınca yok.

Sorun şurda kendini usta zanneden motorun tekniğinden bihaber insanların ince yağı moturun yakacağını düşünerek daha kalın bir yağ koymasından başka bir şey değildir.

Tipik yüksek km'lerdeki yağ yakan araçlara uygulanan bir yöntemdir.

Emrede boluda yaşıyor oranında havası buradan farksız hatta kışın daha soğuk ve Emre arabasını seri kullanan birisi bu yüzden kalın yağın turboya zararı olacağını tam yağlama yapamadığından zamanla turbonun miline zarar vereceğini düşündüm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yağ bir sorun çıkarmaz kardeşim Yaz mevsimi sonuçta 10-40 ın bir zararı olmaz ama tabi markasıda önemli yağın... Sana tavsiyem 3 e 5 e bakma 7500 olunca değiştir yağını filtre takımını

bi lokma takımı al

evin önünde kendin bile değiştirirsin

Yağ olarak castrol kullan.. Bilinen en kaliteli o Magnatec 5-30 kullan yağ filtrenide değiştir

Balatalarınada bak disklerin kenarlarından yyemeye başlamışsa onlarıda değiştir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yağ bir sorun çıkarmaz kardeşim Yaz mevsimi sonuçta 10-40 ın bir zararı olmaz ama tabi markasıda önemli yağın... Sana tavsiyem 3 e 5 e bakma 7500 olunca değiştir yağını filtre takımını

bi lokma takımı al

evin önünde kendin bile değiştirirsin

Yağ olarak castrol kullan.. Bilinen en kaliteli o Magnatec 5-30 kullan yağ filtrenide değiştir

Balatalarınada bak disklerin kenarlarından yyemeye başlamışsa onlarıda değiştir.

mobil koymuşlar son bakımda.şuan 6000km oldu bakıma tekrar sokacağız.Özellikle hava filtresini orjinal alacağım ve mazot filtresini kesinlikle değiştireceğim.

Yağ olarak Mobil veya Castrol düşünüyorum gene.

Balatalarda şuan ses arada bi geliyor frene bastığın an kesiliyor , disklerde aşınma yok ama sağ diskin ortasında bi çizgi var sanki demir demire sürtmüş gibi...Fren pedalı baya aşada tutuyor balataların gidici oludğunun göstergesi..

EGR valfini son yağ bakıma yaptırdığımız yere sordum , kendine usta diyen adamlar EGR valfinin iptalinin olmadığını söylediler başka yerede sormadım.Servise gitsem ne kadar maliyeti olur EGR valf iptalinin ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

mobil koymuşlar son bakımda.şuan 6000km oldu bakıma tekrar sokacağız.Özellikle hava filtresini orjinal alacağım ve mazot filtresini kesinlikle değiştireceğim.

Yağ olarak Mobil veya Castrol düşünüyorum gene.

Balatalarda şuan ses arada bi geliyor frene bastığın an kesiliyor , disklerde aşınma yok ama sağ diskin ortasında bi çizgi var sanki demir demire sürtmüş gibi...Fren pedalı baya aşada tutuyor balataların gidici oludğunun göstergesi..

EGR valfini son yağ bakıma yaptırdığımız yere sordum , kendine usta diyen adamlar EGR valfinin iptalinin olmadığını söylediler başka yerede sormadım.Servise gitsem ne kadar maliyeti olur EGR valf iptalinin ?

Mobilde kötü yağ değil iyi yağdır yaz mevsimi olduğu için 10-40 sıkıntı çıkarmaz dediğim gibi kışın sorun olur 10-40

Jantın arasından elini sok diskin en uzak noktasına sürt elini göbek değil uç noktaya orda balatadan dolayı kalan fatura çoksa eğer disklerini tornalarlar büyük ihtimalle.. Ama tornalatma sen. Balatayı takacak olan adama balatanın kenarlarına pah kırmasını iste yeni balatanın kenarlarına pah kırsın öyle taksın diski tornalamaya gerek yok ;) o balatanın ömrü bittiğinde diskinde ömrü bitmiş olacaktır zaten o yüzden bir kaybın olmaz.

EGR valfi nasıl iptal olmuyormuş. Deki sen o ustaya (usta geçinene) abi sen sök valfi arayı güzel kalın bi sacla kapat. İptal olursa ne ala olmadı tersten çalıştırırız de o ustaya..O anlar ne demek istediğini ;) Ustalığına onun ben... :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O zaman yağ değişimi için çok acele etmem gerek yok malum havalar sıcak yağ daha akışkan olur.Hava dereceleri şuan bolu'da 22-23 derecelerde..

disk olarak 120-130kmh ile giderken henhangi bir sallama yok fakat az titreme var.Disklere sıcakken hayatta su tutmam.Sildirmeninde bi süre idare ettiğini fakat inceldiğinden dolayı diskin özelliğini yitiriğini duymuştum.

EGR valfini söktürdüğümüz zaman araya saç koyarken o boşluğun tamamını kapatacak şekilde bir saç koyacağız dimi bir kısmını değil yani , ve saç kalınlığı önemli sanırım.Daha önceden okumuştum ince saç kullandığın için turboya giden parça yüzünden bi sürü masraf çıkarmıştı sanırım Ogün abi ?

En iyisi kndime iyi bir usta bulmak olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende dizel Focus umda Ogün gibi her 7500km de bir Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 kullandım.

Sonra aracı en yakın arkadaşım alıverdi ve araç İstanbul da kiralık araç oluverdi!! Ben paramı almış olsam da Focus ve üzerindeki emeklerim adına tam bir kabus!!!

Kısacası aracınızın orjinal yağını kullanmaya devam edin, Castrol kullanıp fazladan yapacağı km yi tecrübe etmeden zaten aracı satmış olursunuz emin olun!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O zaman yağ değişimi için çok acele etmem gerek yok malum havalar sıcak yağ daha akışkan olur.Hava dereceleri şuan bolu'da 22-23 derecelerde..

disk olarak 120-130kmh ile giderken henhangi bir sallama yok fakat az titreme var.Disklere sıcakken hayatta su tutmam.Sildirmeninde bi süre idare ettiğini fakat inceldiğinden dolayı diskin özelliğini yitiriğini duymuştum.

EGR valfini söktürdüğümüz zaman araya saç koyarken o boşluğun tamamını kapatacak şekilde bir saç koyacağız dimi bir kısmını değil yani , ve saç kalınlığı önemli sanırım.Daha önceden okumuştum ince saç kullandığın için turboya giden parça yüzünden bi sürü masraf çıkarmıştı sanırım Ogün abi ?

En iyisi kndime iyi bir usta bulmak olacak.

Disklerdeki titremeyi almak için arabanın ön 2 teekerini yerden kesin jantları sökün. Avuç taşlama makinasına zıpara taşını takın. İçerden arkadaşınız gaza bassın sizde ince ince diskin kenarlarına (ortasına kesinlikle değil) Tesfiye yapın. Frene basıncaki titremenin nedeni aşınmış diskin kenarlarında fatura ( çıkıntı) oluşur o faturadan ötürü balata diske tam temas edemez önce faturaya temas eden balata aşınmış disk kenarlarının şeklinin düzgün olmaması sebebiyle pedala titreme verir o çıkıntıyı dediğim yöntemle aldığınızda titreme kesilecektir. Diski tornalamanın amacı zaten o faturayı silmektir.

Balata değişimlerindede yeni balatanın kenarlarına pah kırmak çoğu zaman sorunu çözer.

Disk tornalatmaya hiç ama hiç gerek yok.

1,5-2 mm kalınlığında bir sac yeterli olur EGR için. Tamamının kapanması gerekiyor.

EGR valfinin içinde bi motor var sürekli dönüyor. çiğ mazotu devir daim yapıyor. yırtılan sac o motorun içine kaçmıştı bende :zha: ama adam 0,5 mm sac kullanmış :D o delinmesinde benmi delineyim yani :)

Bende dizel Focus umda Ogün gibi her 7500km de bir Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 kullandım.

Sonra aracı en yakın arkadaşım alıverdi ve araç İstanbul da kiralık araç oluverdi!! Ben paramı almış olsam da Focus ve üzerindeki emeklerim adına tam bir kabus!!!

Kısacası aracınızın orjinal yağını kullanmaya devam edin, Castrol kullanıp fazladan yapacağı km yi tecrübe etmeden zaten aracı satmış olursunuz emin olun!!

Üzücü bi durum tangoya geçmiş olsun abi :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.