Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Aracım Çalışmıyor


Yüksel Erdoğdu

Soru

2 gün önce aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim. Tam çalışmak üzereyken bir anda motor stop etti.

Tekrar denedim ama bir türlü çalıştıramadım. Kontağı çevirdiğimde göstergedeki lambalar normal şekilde yanıyor ama marş hiç basmıyor.

Servisteki arkadaşıma sordum kontak anahtar kodu karışmış olabilir dedi.

Eksi kutup başını söküp sabaha kadar bekleyin sonra tekrar takıp deneyin düzelmesi lazım dedi.

Denedim olmadı. Yedek anahtarla deneyin dedi, onu da denedim ama olmadı.

Problem ne olabilir, Ne yapmam gerekiyor?

Bu konuda tecrübesi olan varsa yardımcı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Selamlar. Cumar günü anahtarcıyı çağırdım, aracın beyni kilitlemiş. Beyinde 8 ad anahtar kodlanmış görünüyordu. Anahtarları silmeye çalıştı olmadı. Yeni anahtar kodlamayı denedi o da olmayınca beynin revizyondan başka kurtuluşu olmadıını gördük. Beyinde revizyon yaptırarak 350 TL maliyetle aracı çalışır hale getirdik.

Bilgilerinize

araç önceden kurcalanmış demekki. 8 anahtara kdar kodlanabiliyor doğrudur ama orjinalinde 2 anahtar ile geliyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar bende de 2004 chia var alalı 2 ay oldu aldığımdan beri tek kontakta çalışıyordu geçenler kontağa bastım araba her zamanki gibi çalışıyor gibi oldu sonra sanki istop edecekmiş gibi düzensizleşti ben gaz vermek istediğimde gazı yemedi ve istop etti sonraki denemelerimde hiç çalışmadı yaklaşık 5 dk bekledikten sonra tekrar denedim çalıştı ama her zamna ki gibi sağlıklı değildi bu arada araç lpg li olduğu için motor düzensiz çalışırken benzinden lpg ye geçmeye çalışıyordu lpg ye geçtiği anda herşey düzeldi 2 km yol yaptım sonra istop edip çalıştırdım sorunsuz çalıştı

1. acaba bir arıza mı var varsa nedir?

2. sıralı sistem lpg de lpg ye geçene kadar benzin yakıyor ya arabada bitme noktasında benzin olduğu için ondan mı yaptı ?

( bu arada benzin alınca arabaya sorun kalmadı ) sizce sorun mu var yoksa 2. soruda sorduğum gibi bir olay mı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar bende de 2004 chia var alalı 2 ay oldu aldığımdan beri tek kontakta çalışıyordu geçenler kontağa bastım araba her zamanki gibi çalışıyor gibi oldu sonra sanki istop edecekmiş gibi düzensizleşti ben gaz vermek istediğimde gazı yemedi ve istop etti sonraki denemelerimde hiç çalışmadı yaklaşık 5 dk bekledikten sonra tekrar denedim çalıştı ama her zamna ki gibi sağlıklı değildi bu arada araç lpg li olduğu için motor düzensiz çalışırken benzinden lpg ye geçmeye çalışıyordu lpg ye geçtiği anda herşey düzeldi 2 km yol yaptım sonra istop edip çalıştırdım sorunsuz çalıştı

1. acaba bir arıza mı var varsa nedir?

2. sıralı sistem lpg de lpg ye geçene kadar benzin yakıyor ya arabada bitme noktasında benzin olduğu için ondan mı yaptı ?

( bu arada benzin alınca arabaya sorun kalmadı ) sizce sorun mu var yoksa 2. soruda sorduğum gibi bir olay mı

bir de bu sorunun dolu depoda bile yapan versiyonu varki sırf o yüzden lpgden soğudum.

yusuf terzi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2 gün önce aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim. Tam çalışmak üzereyken bir anda motor stop etti.

Tekrar denedim ama bir türlü çalıştıramadım. Kontağı çevirdiğimde göstergedeki lambalar normal şekilde yanıyor ama marş hiç basmıyor.

Servisteki arkadaşıma sordum kontak anahtar kodu karışmış olabilir dedi.

Eksi kutup başını söküp sabaha kadar bekleyin sonra tekrar takıp deneyin düzelmesi lazım dedi.

Denedim olmadı. Yedek anahtarla deneyin dedi, onu da denedim ama olmadı.

Problem ne olabilir, Ne yapmam gerekiyor?

Bu konuda tecrübesi olan varsa yardımcı olabilir mi?

aynı sorun bende de vardı ışıklar yanıyor marşa basıyorsun tık bile yok ben marştan elimi çekmiyorum bekliyor 5sn. sonra tık diye marş alıyor derken derken marşa basıyor ve araç çalışıyordu kimisi marş dinamosu içindeki kollektör arızalı kimi kömürü bitti dedi ama en son bir ustaya götürdüm akün zayıf şarj dinamosu içindeki konjektör arızalı akımı yeterince dağıtmıyor o yüzden dedi oto elektirikçide aküyü değiştirdim gerçekten akü zayıftı şarj dinamonda o kadar büyük arıza yok dedi dediği gibide aküyü değiştirdiğimde sorun bitti bu arada bu marş basmama konusu sadece çok soğuk havada sabah arabayı çalıştırırken oluyordu

Akü problemi olma ihtimali zayıf (araç stop halindeyken lambalarında her hangi bir zayıflama yok, akü sıkıntısı olsa lambalarda kısılma gözlemlenir)

Benzin pompası olacağını da düşünmüyorum. Eğer benzin pompasına götürecek bir durum olsa araç marş basar ancak çalışmazdı. Bizdeki durumda marş hiç basmıyor.

Normal çalıştırmalarda kontağı yarım tur çevirince benzin pompasının sesini duyarız, tam turu tamamlayarak aracı çalıştırırız,

Ama şu anda o ses bile gelmiyor. Buradaki yorumları da toparlayınca sanki elektronik bir arıza olma ihtimali daha ağır basıyor.

Marş otamatiği de olabilir akşam bakıcam...

benimde ışıklar yanıyordu ona aldanma sen dediğimi yap ustaya götür arızayı makinaya bağlayıp söylüyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.