Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Mk 4 Bakım Parçalar Maliyetler Öneriler


Önerilen Mesajlar

Herkese selamlar 2020 mk4 focus aracım için yağ ömrü yol bilgisayarında %35 seviyelerin de öncelikle sizler kaça kadar kullanıyorsunuz kaçta iken yaptırmak mantıklı?

Ayrı bir konu olarak bu yüzdeliğe istinaden biraz araştırma içerisine girdim motor yağ bakımları esnasında şanzıman yağını da değiştirmek istiyorum forumda okuduğum konularda gördüğüm kadarıyla bu araçlarda km bazlı bir yağ değişim karışıklığı mevcut aracım 111bin km de daha önce muhtemelen aracın şanzıman yağı değişmedi.

Şanzıman için ULV yağ konusu geçtiğini okumuştum forumda bu durum netleşti mi bilgisi olan var mıdır hangi markalarda var temin edebileceğim yerler neresi LV ya da ULV yağ koymanın +/- konuları nelerdir Tavsiyelerinize ihtiyacım var teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Standart bakım aralığı 1 yıl/ 15 bin km. Yağ ömrüne takılmayın. Ampirik bir hesaplama. Yanılmıyorsam %5 altına düşünce değiştirin uyarısı veriyor.

 

ULV yağ kullanacaksınız. Artılık, eksilik ya da netleşecek bir durum yok. LV yağ uygun değil, standardı karşılayan ULV yağ kullanılması gerekli. İlgili konuda servislerde "artık" mevcut olduğu yazılmıştı, ben olsam mutlaka teyit etmek isterim.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 dakika önce, Semih O. yazdı:

Standart bakım aralığı 1 yıl/ 15 bin km. Yağ ömrüne takılmayın. Ampirik bir hesaplama. Yanılmıyorsam %5 altına düşünce değiştirin uyarısı veriyor.

 

ULV yağ kullanacaksınız. Artılık, eksilik ya da netleşecek bir durum yok. LV yağ uygun değil, standardı karşılayan ULV yağ kullanılması gerekli. İlgili konuda servislerde "artık" mevcut olduğu yazılmıştı, ben olsam mutlaka teyit etmek isterim.

 

 

Öncelikle söylediğiniz netlikler için teşekkür ederim, bakımı yetkili serviste yaptırmayı düşünmüyorum bunun ise 2 sebebi var biri fiyatların çok fahiş olması diğeri ise aracım artık garanti kapsamında değil garantiyi etkileyecek bir durum yok. Artı olarak önerebileceğiniz bir yağ markası çeşidi vs bir şey var mı hem motor hem şanzıman için, ve ekstra sormak istediğim şanzıman yağı değişimi sıklığı(km olarak) daha önce hiç değiştirilmemiş olması şuan ki değişim konusunda bir etki eder mi teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şanzıman yağı ilgili konuda uzun uzadıya tartışıldı. Ford da şanzıman yağı değişim aralığı konusunda konusunda pek tutarlı değil. Ben aracımı satmamış olsaydım 75-90 bin km arası bir yerde değiştirmek niyetindeydim. Aracınız kaç km'de bilemiyorum, ancak özellikle sarsıntı, vuruntu gibi şikayetiniz varsa değiştirmek olumlu yönde katkı yapar, yapmalı.

 

Standartları karşıladığı, orijinal yağ olduğu ve bakım aksatılmadığı sürece marka muhabbetini ben saçma buluyorum. Servis motor yağını castrol ya da fmy kullanıyor. Şanzıman yağını zaten dışarıdan bulabileceğiniz şüpheli. Yaptıran arkadaşlar Ravenol, Febi gibi markalar temin ettiler. Konuda detaylara bakarsınız.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Semih O. yazdı:

Şanzıman yağı ilgili konuda uzun uzadıya tartışıldı. Ford da şanzıman yağı değişim aralığı konusunda konusunda pek tutarlı değil. Ben aracımı satmamış olsaydım 75-90 bin km arası bir yerde değiştirmek niyetindeydim. Aracınız kaç km'de bilemiyorum, ancak özellikle sarsıntı, vuruntu gibi şikayetiniz varsa değiştirmek olumlu yönde katkı yapar, yapmalı.

 

Standartları karşıladığı, orijinal yağ olduğu ve bakım aksatılmadığı sürece marka muhabbetini ben saçma buluyorum. Servis motor yağını castrol ya da fmy kullanıyor. Şanzıman yağını zaten dışarıdan bulabileceğiniz şüpheli. Yaptıran arkadaşlar Ravenol, Febi gibi markalar temin ettiler. Konuda detaylara bakarsınız.

 

 

aracım 111 bin km de arada vuruntu oluyor sıkışık trafikte falan kafası da karışıyor bazen onun için değiştirmeyi düşünüyorum,

serviste tanıdığım var onlara da bir danışayım şanzıman yağı için ne kullandıklarını söylediğiniz özellikler neticesinde de dış piyasada araştırayım.

bağlantıdaki konuyu da inceleyeceğim değerlerini not alayım teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 saat önce, Semih O. yazdı:

LV yağ uygun değil, standardı karşılayan ULV yağ kullanılması gerekli.

Semih Bey,
Benim aracın şanzımanını serviste garanti kapsamında revizyonlu yeni şanzıman ile değiştirdiler (Aralık 2024). Serviste ULV yağı konmasını söyledim lakin Ford Otosan bu yağı veriyor deyip geçiştirdiler.  "SANZIMAN YAGI - TRANSMAX ATF DVIMLV MULTI, 1L 10 ADET" (Servis kaydı bu şekilde). 

Daha sonrada burada konusu geçen ULV yağın ekran resmini servisteki çalışana gönderdim. Aldığım cevap şu oldu. "Abi koyduğumuz şartname standartlarını karşılıyor ve o Ford Otosan bu yağı gönderiyor. Resmini gönderdiğin yağın litresi 5.000,00 TL +KDV" şeklinde oldu. 

şanzıman vuruntu sorunum geçti mi? diye sorarsanız "geçmedi". Yeni  yağ bakımına 4000 km kaldı. 105.000 bakımında şanzıman ile ilgili tekrar işlem yaptıracağız.  

Orhan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21.04.2025 - 08:42 tarihinde, Orhan B. yazdı:

Semih Bey,
Benim aracın şanzımanını serviste garanti kapsamında revizyonlu yeni şanzıman ile değiştirdiler (Aralık 2024). Serviste ULV yağı konmasını söyledim lakin Ford Otosan bu yağı veriyor deyip geçiştirdiler.  "SANZIMAN YAGI - TRANSMAX ATF DVIMLV MULTI, 1L 10 ADET" (Servis kaydı bu şekilde). 

Daha sonrada burada konusu geçen ULV yağın ekran resmini servisteki çalışana gönderdim. Aldığım cevap şu oldu. "Abi koyduğumuz şartname standartlarını karşılıyor ve o Ford Otosan bu yağı gönderiyor. Resmini gönderdiğin yağın litresi 5.000,00 TL +KDV" şeklinde oldu. 

şanzıman vuruntu sorunum geçti mi? diye sorarsanız "geçmedi". Yeni  yağ bakımına 4000 km kaldı. 105.000 bakımında şanzıman ile ilgili tekrar işlem yaptıracağız.  

Uzun zamandır tork konvertörlü şanzımana sahip araç kullanan bi abime aracımı test etmesi için verdim viteslerde sorun var mı bende biraz silkeleme yapıyor geçerken diye adam ilk oturuşta aracı yağ gibi kaydırdı bütün kombinasyonlarda araç ne sarsıntı yaşadı ne silkeleme yaptı şok oldum, sorun galiba benim pedala basışımda, hep manüel araç kullanmaktan ötürü daha tam adapte olamadım sanırım 

 

Yağ konusuna gelecek olursak araştırma ve aradığım sanayi servislerinde Motul ATF VI marka yağın ulv yi karşıladığını söyledi birkaç usta tam olarak emin değilim ama yağın özelliklerinde GM DEXRON ULV ATF yazıyor bizim araçlarda gm ford ortak üretim bi şanzıman olduğu için karşılar diye düşünüyorum,

 

NOT: havacı mekanik şefi bir abime bu konuyu danıştım kendisi eski yağın tam boşaltılmadan (şanzıman içi 10LT ise hepsi) sağlıklı bir sonuç tam olarak alamaya bileceğimi ve Viskozite değerleri farklı olduğundan aşınmış parçalar varsa şanzıman içine sorunlar yaratabileceğini söyledi aynı şekilde arayıp bilgi aldığım ustalarda dile getirdi tamamen senin kararın diyorlar yani ola da bilir olmaya da bilir 

image.png.19f050a725c7fe5a7a10aab74249010a.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Özgür Parlak yazdı:

birkaç usta tam olarak emin değilim ama yağın özelliklerinde GM DEXRON ULV ATF yazıyor 

 

Karşılaması gereken spesifikasyonlar paylaştığım konuda yazdığı gibi Mercon ULV ve Ford M2C949-A.

 

18 dakika önce, Özgür Parlak yazdı:

eski yağın tam boşaltılmadan (şanzıman içi 10LT ise hepsi) sağlıklı bir sonuç tam olarak alamaya bileceğimi ve

 

Kuru dolum 11 lt alıyor olması lazım ancak şanzımanı açmadan tüm yağ değişimi yapmak mümkün olmaz, bu şekilde yağ değişimi de yapılmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Semih O. yazdı:

 

Karşılaması gereken spesifikasyonlar paylaştığım konuda yazdığı gibi Mercon ULV ve Ford M2C949-A.

 

 

Kuru dolum 11 lt alıyor olması lazım ancak şanzımanı açmadan tüm yağ değişimi yapmak mümkün olmaz, bu şekilde yağ değişimi de yapılmaz.

O vakit tüm yağ değişimi hariç alt tapadan boşaltıp üstten yağ koymak fayda sağlamaz diyebilir miyiz ? farklı yağlar karışınca sorun yaratma durumu ortaya çıkma söz konusu olabilir.  İçerisinde mevcut yağ özellikleriyle yani fabrika çıkışı LV olan yine aynı yağdan yapılan alttan boşaltıp üsten ekleme yöntemi ile (oda takribi 5-6 litre alıyormuş.) bir rahatlama ve fayda sağlar mı yoksa gereksiz mi olur ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Özgür Parlak yazdı:

O vakit tüm yağ değişimi hariç alt tapadan boşaltıp üstten yağ koymak fayda sağlamaz diyebilir miyiz ?

 

Diyemeyiz 🙂 Sonuçta kirlenmiş, özelliğini kaybetmiş yağın önemli bir bölümünü yağ değişimi ile sistemden uzaklaştırıyoruz. Niye fayda sağlamasın? Tork konvertörü, zaten neredeyse yağdan ibaret bir parça zaten.

 

3 saat önce, Özgür Parlak yazdı:

farklı yağlar karışınca sorun yaratma durumu ortaya çıkma söz konusu olabilir. 

 

Olabilir ancak o yüzden diyoruz mümkünse orijinal yağ, değilse spesifikasyonları karşılayan eşdeğer yağ olması ideal olandır. Zaten ULV dediğiniz şey ultra düşük viskozitenin kısaltması. Aynı özellikteki yağlar birbirine yakın kimyasal özelliklere sahip olacaktır. Esas sorun siz buna uygun olmayan, LV ya da farklı bir yağ koyarsanız ortaya çıkar.

 

3 saat önce, Özgür Parlak yazdı:

İçerisinde mevcut yağ özellikleriyle yani fabrika çıkışı LV olan

 

İçerisinde fabrika çıkışı LV değil ULV yağ var, olmalı. 

 

3 saat önce, Özgür Parlak yazdı:

yine aynı yağdan yapılan alttan boşaltıp üsten ekleme yöntemi ile (oda takribi 5-6 litre alıyormuş.) bir rahatlama ve fayda sağlar mı yoksa gereksiz mi olur ?

 

Buna ahkam kesecek kadar bilgim yok ama gereksiz maliyetli bir işlem olur sanırım. Kaldı, ki tork konvertörlü bütün araçlarda yağ değişimi benzer mantıkla gerçekleşiyor. Markalar servis uygulaması olarak bunu uyguladığına göre? Yoksa zaten bunu böyle önerir, yağ değişimi yaparken ellerini ovuştururdu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Semih O. yazdı:

 

Diyemeyiz 🙂 Sonuçta kirlenmiş, özelliğini kaybetmiş yağın önemli bir bölümünü yağ değişimi ile sistemden uzaklaştırıyoruz. Niye fayda sağlamasın? Tork konvertörü, zaten neredeyse yağdan ibaret bir parça zaten.

 

 

Olabilir ancak o yüzden diyoruz mümkünse orijinal yağ, değilse spesifikasyonları karşılayan eşdeğer yağ olması ideal olandır. Zaten ULV dediğiniz şey ultra düşük viskozitenin kısaltması. Aynı özellikteki yağlar birbirine yakın kimyasal özelliklere sahip olacaktır. Esas sorun siz buna uygun olmayan, LV ya da farklı bir yağ koyarsanız ortaya çıkar.

 

 

İçerisinde fabrika çıkışı LV değil ULV yağ var, olmalı. 

 

 

Buna ahkam kesecek kadar bilgim yok ama gereksiz maliyetli bir işlem olur sanırım. Kaldı, ki tork konvertörlü bütün araçlarda yağ değişimi benzer mantıkla gerçekleşiyor. Markalar servis uygulaması olarak bunu uyguladığına göre? Yoksa zaten bunu böyle önerir, yağ değişimi yaparken ellerini ovuştururdu.

Serviste tam boşaltım ve dolum yapılıyor mu? bu konuda bilgim yok servisten bilgi aldığımda 10 litre yağ gidecek gibi bir şey söylemişlerdi bu tümünün değiştiği anlamına gelir mi acaba ve servis tam olarak işe yarayacak yağı koyacak mı malum tr şartları çoğu yer kendi çıkarına göre iş yapıyor 🙂

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.