Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Burçin Denizalp

Viteslere Göre Optimum Devirler

Question

Selamlar,

2013 1.6 TDCI Focus 3 aracım var, ikinci el olarak geçen hafta aldım.

Önceki aracım 1.4 TDİ idi ve her viteste 2000-3000 devir aralığında ideal bir şekilde kullanırdım.

Bu aracın 6 vitesi için optimum devir aralıkları nelerdir?

Edited by Burçin Denizalp

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Burada o motorun grafiği mevcut, kendi talebinize göre cevabı görebilirsiniz.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
23 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Burada o motorun grafiği mevcut, kendi talebinize göre cevabı görebilirsiniz.

 

 

Tam bir mühendis işi 🙂 Çok teşekkürler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ekonomi için 2000-2500 RPM performans odaklı 2.vites ve sonrası maksimum 4250-4500 rpm 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

Ekonomi için 2000-2500 RPM

1.6 TDCİ 115 hp olan motor max torkunu 1750 d/d veriyor. En ekonomik kullanım max torku verdiği en düşük devirde olacaksa bu da 1750 devri işaret ediyor. 

Ki 1750 d/d'de 6. viteste 100 km civarında gidiyordu yanılmıyorsam. 

O yüzden ekonomi için 1750 -2000 arası gitmesi gerekir diye düşünüyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Öyle kullanırsanız bir süre sonra motor içinde bulunan iticileri bozarsınız zaten düz yolda gidersiniz ancak öyle az bir rampada vites düşür vites yükselt aracın akış hızı yavaşlayıp yeniden arttıkça yakıt daha fazla yakarsınız ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

genellikle 2500-3000 devir aralığında vites atıyorum daha keyifli fırladığını hissediyor, birde vites atarken 1 sn lik devirde bekletme bi özellikmiydi.

Edited by Adem Kazıl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
57 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

birde vites atarken 1 sn lik devirde bekletme bi özellikmiydi.

Evet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
19 dakika önce, Serdar Eryürekli yazdı:

Evet.

teşekkürler Serkan 2014 de aldığım 115 dizel style dada vardı bu özellik ozaman hiç fark etmemişim veya hatırlamıyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
10 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

Öyle kullanırsanız bir süre sonra motor içinde bulunan iticileri bozarsınız zaten düz yolda gidersiniz ancak öyle az bir rampada vites düşür vites yükselt aracın akış hızı yavaşlayıp yeniden arttıkça yakıt daha fazla yakarsınız ...

👍

 

2500-3000 devir aralığı dizel araçlar için en iyisidir.Partikül ve enjektörler için faydalıdır.Özellikle de alt devirlerde aracı toparlamak için de gaza yüklenmeyin,vites küçültün,turboya da zarar verirsiniz..

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
22 saat önce, suat coşkun yazdı:

👍

 

2500-3000 devir aralığı dizel araçlar için en iyisidir.Partikül ve enjektörler için faydalıdır.Özellikle de alt devirlerde aracı toparlamak için de gaza yüklenmeyin,vites küçültün,turboya da zarar verirsiniz..

Benim de tecrübem bu yönde fakat dün akşam dikkat ettim, aracım 2.3.4. Viteslerde 2000 devir civarlarında bile "bir üst vitese çıkmayı" öneriyor, bu da kafamı karıştırıyor doğrusu.

Yol bilgisayarının önerilerine uysam, 1500-2300 bandında kullanmak durumunda kalacağım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
5 dakika önce, Burçin Denizalp yazdı:

Benim de tecrübem bu yönde fakat dün akşam dikkat ettim, aracım 2.3.4. Viteslerde 2000 devir civarlarında bile "bir üst vitese çıkmayı" öneriyor, bu da kafamı karıştırıyor doğrusu.

Yol bilgisayarının önerilerine uysam, 1500-2300 bandında kullanmak durumunda kalacağım.

ekonomik sürüş için kanımca.uzun ve düz yolda olur ama yokuşlarda denk gelince bayılır araba.Suat abinin dediği gibi 2500-3000 devir uygun bencede 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dinamik bir sürüşü net ve kesin bir şekilde belli bir devir aralığına inirgeyemezsiniz.

Seri kullanım için devirlenmede maksimum güç devrine kadar çevirip bir üst vitese geçtiğinizde maksimum tork alanına düşmeniz gerekir. 

Bu yakıtın en verimli performansa göre en evrimli kullanımını ve en yüksek performansı sağlar. 

Yani ilk iki viteste 4000 dd, sonrasında 3600 dd civarında bir üst vitese atılacak, genelde de 2000 dd üzerine düşeceğiniz için gene maksimum ivmelenme le devam edeceksiniz. 

Bu kullanım tarzı hızlı, kurum oluşumu en düşük, ve performansa göre verimlidir, ancak ekonomik değildir.

En ekonomik kullanım ise maksimum tork devrinin altına düşmeden gaz pedalına olabildiğince yumuşak basarak ve olabildiğince düşük devirde kullanmakla sağlanır. Yani 2500 dd aşmadan vites değişecek ve 1500 dd altına da pek düşülmeyecek, yani 1500 dd civarında seyir yapılacak. Rampalarda hız düşer ister istemez, bunu karşılamak için üst limit zaman zaman 3000 dd'ya yükseltilebilir.

Bu kullanım tarzı yakıt tasarrufu sağlar, ancak özellikle kışın kurumlanmaya da neden olur.

Günlük kullanım ise bu iki uç arasında bir yerlerde gerçekleşecektir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.