Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

H. Cenk

Tesla Model 3, Bir Dizel Otomobilden Daha Fazla Co2 Emisyonu çıkarıyor..

Recommended Posts

..almanyada yayımlanan çalışmaya göre.. 

Hem batarya üretimi hem de şarj sırasında elektrikli araçların CO2 emisyonu olmakta ve bu miktar dizel araçlardan fazladır. Bahsedilen çalışmaya göre Tesla Model 3 km de 156-181 g CO2 emisyonuna sebep olurken bir mercedes C220d 141 g CO2 emisyonuna sebep olmaktadır. 

 

Yayın pdf i ekte

 

Ben almanca bilmiyorum , ekteki pdf i tam anlayan varsa daha ayrıntılı bilgi verebilir. Yazının yorumlandığı bir ingilizce kaynaktan okudum. Electric araçların 0-emisyon olarak kabul edilmeyeceğini Hidrojen hücresi metan ile çalışan içten yanmalı motor gibi yöntemlerin daha yeşil olduğunu ve desteklenmesini öneriyor. Özellikle metanla çalışan içten yanmalı motorların en iyi olduğu iddia ediliyormuş. 

sd-2019-08-sinn-karl-buchal-motoren-2019-04-25.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doğruysa, elektrikli motor ile ilgili özellikle sıfır emisyon tabularını yıkıp geçer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Yusuf Çavuş yazdı:

Doğruysa, elektrikli motor ile ilgili özellikle sıfır emisyon tabularını yıkıp geçer. 

Aslında zaten bilinen bir şey, çalışmada somut kıyaslama ile ne kadar az veya çok olduğuna bakmışlardır. Yürür halde emisyon sıfır onda sorun yok. Elektriği savunanların tezi de şu; en azından şehirden uzaklaştırıyoruz zararlı gazları. Ama yine de atmosfere zararı engellemiyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Aslında zaten bilinen bir şey, çalışmada somut kıyaslama ile ne kadar az veya çok olduğuna bakmışlardır. Yürür halde emisyon sıfır onda sorun yok. Elektriği savunanların tezi de şu; en azından şehirden uzaklaştırıyoruz zararlı gazları. Ama yine de atmosfere zararı engellemiyor. 

Aynen. Aslında benzinli motorlar da dizellere göre daha fazla CO2 ve hatta CO üretiyor. Fakat partikül diye geçen NOx gazları insana daha çok zarar  verdiği için dizel tehlikeli sayılıyor. Hâlbuki atmosferde sera etkisi yapan CO2.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yahu amerikayi yeniden keşfetmenin alemi mi var? Daha önce defalarca yazdım tüm dunyada üretilen elektriğin %60'dan fazlası fosil yakıtlardan üretiliyor. 

 

Bataryaların üretimden gelen kirlilikten  başka zararları da var ayrıca. Konu madenciliğe kadar gider... Özetle bazı hayallere kapılıp gerçeğe gözlerimizi kapatmak kolayımıza geliyor. Ancak elbette yapılması lazım bu araştırmaların, ki ikeriye dönük düzgün bir çözüm bulalım.

Edited by Semih O.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Google translate bu sayfayı çevirmiyor. Chrome ve IE ile de denedim olmuyor. 

Almanca bilen biri şu testi kabaca çevirebilir mi ? 

 

https://www.adac.de/verkehr/abgas-diesel-fahrverbote/abgasnorm/rde-messungen-cf-faktor/

Bende direkt browser üzerinden çevirdi.

 

Alıntı

Bir ADAC testi, yolda gerçek sürüşteki mevcut otomobillerin NOₓ emisyonlarının test tezgahı sınırlarının çok altında olduğunu ve geçiş düzenlemelerinin gerektirdiğinden daha iyi olduğunu kanıtlamaktadır.

EuG, Euro 6d emisyon standartlarının bir kısmını deviriyor 

Ancak: 6d TEMP otomobillerin neredeyse tamamı standartları zaten düşürüyor

Gerçek ADAC yol testinde: 26 dizel ve benzinli motor

Paris, Brüksel ve Madrid şehirleri, bilmek istedi - ve  Avrupa Birliği Mahkemesi (AAD)  13 Aralık tarihinde kararda belirtilen 2018 net:  toleranslar  azot oksit ölçümleri ( "Uygunluk Faktörler") (NO ₓ ), şu anda hangi  Gerçek operasyonda  Euro 6d-TEMP ve Euro 6d emisyon standartları için RDE ölçümleri için başlangıçta  izin verilmez.

Karar: Toleranslar yeniden düzenlenmelidir

Mobil ölçüm istasyonu: bagajdaki PEMS cihazı ∙ © ADAC / Ralph Wagner

Mahkeme, AB Komisyonu'nun   gerçek sürüşteki yeni RDE testleri (RDE: Gerçek Sürüş Emisyonları) için Euro 6 emisyon sınır değerlerini değiştirme yetkisine sahip olmadığı görüşündedir  . 
Arka plan: 1 Eylül 2017'den (Euro 6d-TEMP) ve 1 Ocak 2020'den (Euro 6d) beri, yeni araç tiplerinin egzoz gazı laboratuvarı değerleri  yol  işletimindeki ölçümlerle kontrol edilmelidir. VW'nin kabul edilemez kapatma cihazları daha kolay keşfedilebilir.
AB Komisyonu, uygunluk faktörleri CF (Uygunluk Faktörü) olarak adlandırılan Euro 6 NOₓ limit değerlerine düzeltme katsayıları uygulayarak  bu RDE ölçümleri  için kendi limit değerlerini  belirlemiştir. , Bu tolerans ek ücretleri, RDE ölçümlerinin bir parçası olarak ortaya çıkabilecek istatistiksel ve teknik yanlışlıkları telafi etmeyi amaçlamaktadır.

Bu nedenle, normal olarak  NOₓ sınırı  arasında  Euro 6 dizel  bir geçiş dönemi için RDE testleri için (80 mg / km)  168 mg / km  (F = 2.1 6d-TEMP)  arttıkça,  daha sonra sabit olan  114'e mg / km  (CF = 6 ile 6d). İçin  6d-SIC benzin  (60 mg / km), elimizdeki  126 mg / km,  daha sonra  86 mg / km. CF-faktörler 2.1 ve 1.43, şu anda  bu şekilde bir tolerans 110 ücret ya da yüzde 43 karşılık gelen (daha önce hala 1.5 idi).

Ancak, ABG kararına göre, sadece yasama organı,  yani AB Parlamentosu ve Konsey, sınır değerlerde bu tür kapsamlı değişiklikler yapmaya  yetkilidir. AB Komisyonu kararın tebliğ edilmesinden sonraki iki aylık süre içinde temyiz başvurusunda bulunmazsa,  2016/646 sayılı Tüzüğün tadil edilmesi için on iki ay vardır  . Komisyon bunu yapmazsa  , gelecekte RDE ölçümleri için 80 mg / km temel sınır değeri  de geçerli  olacaktır  .

Birçok araba en katı limitleri düşürüyor

Ancak günümüzde mevcut emisyon standartlarına sahip araçlar  bugün ne kadar temiz  ? ADAC Ecotest'te  , test tezgahındaki testlere ek olarak, birçok model de mobil PEMS  (Taşınabilir Emisyon Ölçüm Sistemi) ile testler kullanılarak   yolda  test edilir. Ölçüm sonuçları:

RDE ölçümleri NO ₓ : dizel modeller

RDE ölçümleri NO ₓ : benzin modelleri

Sonuçların mevcut değerlendirmesi, ADAC tarafından bugüne kadar ölçülen tüm Euro 6c ve 6d TEMP araçlarının RDE ölçümlerinin bir parçası olarak çok düşük NOₓ emisyonlarına sahip olduğunu   ve hatta geçerli 80 Euro 6 laboratuvar sınırının çok altında olduğunu göstermektedir. mg / km (dizel) veya 60 mg / km (Otto). 

Euro 6d-TEMP için  izin verilen 2.1 uygunluk faktörü (CF)  test edilen tüm modellerin  önemli ölçüde altında  ve 1.0'ın altındadır. 

Tek istisna  ,  sadece NO ₓ depolama kedisi ile donatılmış ve 1.26 CF'ye sahip Honda Civic 1.6 i-DTEC'dir  . Bununla birlikte, Euro 6d TEMP aracı olarak Honda hala yasal düzenlemelere uygundur; yol ölçümleri için izin verilen maksimum 168 mg / km değerinin (CF = 2.1'e karşılık gelir) altına düşer.

Ayrıntılı sonuçlar: CF genellikle 1'den az

Dizel Modeller

modelEmisyon standardıÖlçüm sıcaklığıRDE: mg / km'de NOₓCF (faktör)

Audi A8 50 TDI6c23.4 ° C150.19

BMW 520d Steptronic6c14.0 ° C50.07

BMW 520d Touring6d-SICAKLIK5.4 ° C10.01

BMW X2 xDrive 20d6d-SICAKLIK6.8 ° C230.29

Citroen Berlingo MaviHDI 1306d-SICAKLIK5.8 ° C70.09

Honda Civic 1.6 i-DTEC6d-SICAKLIK24.9 ° C1011.26

Kia Ceed 1.6 CRDi6d-SICAKLIK18.5 ° C220.28

Mercedes A 180 gün6d-SICAKLIK1.2 ° C400.50

Mercedes C 220 d6d-SICAKLIK19.5 ° C00.00

Opel Astra 1.6 D6d-SICAKLIK3.3 ° C10.02

Peugeot 308 SW MaviHDi 1806d-SICAKLIK13.3 ° C300,37

Volvo XC60 D5 AWD6d-SICAKLIK7.9 ° C560.70

VW Golf 1.6 TDI SCR6d-SICAKLIK-0.4 ° C140.17

benzin modelleri

modelEmisyon standardıÖlçüm sıcaklığıRDE: mg / km'de NOₓCF (faktör)

BMW 218i Aktif Tur6d-SICAKLIK23.3 ° C80.13

BMW 230i Coupé6c13.4 ° C100.16

Hyundai i20 1.0 T-GDI6d-SICAKLIK23.7 ° C40.07

Kia Ceed 1.4 T-GDI6d-SICAKLIK25.0 ° C100.16

Mercedes-Benz A 200 DCT6d-SICAKLIK24.0 ° C90.16

Renault Megane TCe1406d-SICAKLIK3.8 ° C150.25

Suzuki Ignis 1.26c2.9 ° C30.05

Suzuki Swift 1.2 AWD6c23.9 ° C40.07

Suzuki Swift Spor 1.46d-SICAKLIK24.5 ° C90.14

Volvo XC40 T5 AWD AT86d-SICAKLIK20.1 ° C90.14

VW Golf 1.5 TSI6c2.6 ° C140.23

VW Golf 1.5 TSI BM DSG6c8.1 ° C40,06

VW yukarı! GTI6d-SICAKLIK21.0 ° C90.15

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Google translate bu sayfayı çevirmiyor. Chrome ve IE ile de denedim olmuyor. 

Almanca bilen biri şu testi kabaca çevirebilir mi ? 

 

https://www.adac.de/verkehr/abgas-diesel-fahrverbote/abgasnorm/rde-messungen-cf-faktor/

AE detected 😄

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Burçin Denizalp yazdı:

Bende direkt browser üzerinden çevirdi.

 

 

Hımm browser çevirisi hiç aklıma gelmemişti.

Türkçe çeviriden anlaşılmıyor pek. Ama ingilizceye çevrilince daha anlaşılır oldu. 

Gerçek sürüş testlerinde yeni nesil dizel araçların NOx emisyonu çok çok iyi çıkmış. Yasal sınırın (168 mg/km) epey altında çıkmış. C220d 0 mg, 520d 1 mg , Opel astra 1 mg, en kötü civic çıkmış ki o bile 101 mg . Niye focus almamışlar küstüm şimdi. 

 

48 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

AE detected 😄

 

Test Şubat 2019 ama yeni yazdılar . 

 

Bu arada başlıktaki ilk test çok eleştiri aldı. Dizel olarak en iyi aracı seçtiği, Teslanın emisyonunu hesaplarken yanlış ve eski değerleri seçtiği ve bu nedenle teslanın emisyonunu epey yüksek gösterdiği için epey şikayet aldı. 

--2 dakika sonra eklendi--

An ADAC test proves that the NOₓ emissions of current cars in real driving on the road are far below the test bench limits - and are better than the transition regulations require.

EuG topples parts of the Euro 6d emissions standards 

But: Almost all 6d TEMP cars undercut the standards anyway

In the real ADAC road test: 26 diesel and petrol engines

The cities of Paris, Brussels and Madrid wanted to know - and the  court of the European Union (CFI)  clarified in a judgment on December 13, 2018: The  tolerances  ("conformity factors") for nitrogen oxide measurements (NO ₓ ), the current  apply to the RDE measurements  for the emission standards Euro 6d-TEMP and Euro 6d in real operation are initially not  permitted.

Verdict: Tolerances have to be regulated again

Mobile measuring station: the PEMS device in the trunk ∙ © ADAC / Ralph Wagner

The court is of the opinion that the  EU Commission was  not authorized to change  the Euro 6 emission limit values for the new RDE tests in real driving (RDE: Real Driving Emissions). 
Background: Since September 1, 2017 (Euro 6d-TEMP) and from January 1, 2020 (Euro 6d), the exhaust gas laboratory values of the new vehicle types have to be  checked by  measurements in road operation. Inadmissible shutdown devices à la VW could be discovered more easily.
The EU Commission has set its own limit values  for these  RDE measurements  by applying correction coefficients to the Euro 6 NOₓ limit values, so-called conformity  factors CF (Conformity Factor), These tolerance surcharges are intended to compensate for the statistical and technical inaccuracies that can occur as part of the RDE measurements.

For example, the regular  NOₓ limit value  of  Euro 6 diesels  (80 mg / km) for the RDE tests was increased to 168 mg / km  (6d-TEMP with CF = 2.1) for a transition period   ,  after which it is fixed  at 114 mg / km  (6d with CF = 1.43). For  6d TEMP petrol engines  (60 mg / km) now applies  126 mg / km,  then  86 mg / km. The  CF factors 2.1 and currently 1.43  (previously 1.5) corresponded to a tolerance surcharge of 110 and 43 percent, respectively.

However, only the legislature,  i.e. the EU Parliament and the Council, is authorized to make such extensive changes to the limit values - according to the EuG judgment  . If the EU Commission does not lodge an appeal within the two-month period after notification of the decision, it has  twelve months  to adjust Regulation 2016/646. If the Commission does not do this,  the basic limit value of 80 mg / km  will also apply to the RDE measurements  in the future  .

Many cars undercut the strictest limits

But how clean are  vehicles with the current emissions standards  on the road today? In the ADAC Ecotest  , many models - in addition to the tests on the test bench - are also  tested  on the road using tests with a  mobile PEMS measuring device  (Portable Emissions Measurement System) . Here are the measurement results:

RDE measurements NO ₓ : diesel models

RDE measurements NO ₓ : petrol models

The current evaluation of the results shows that all Euro 6c and 6d TEMP vehicles measured by ADAC on the road to date have very low NOₓ emissions as part of the RDE measurements   and are even well below the applicable Euro 6 laboratory limit of 80 mg / km (diesel) or 60 mg / km (Otto). 

The conformity factor (CF) of 2.1 permitted  for Euro 6d-TEMP  is therefore significantly below  all tested models  and is below 1.0. 

The only exception  is the  Honda Civic 1.6 i-DTEC, which is only equipped with a NO ₓ storage cat  and has a CF of 1.26. However, the Honda as a Euro 6d TEMP vehicle still complies with the legal regulations; it falls below the maximum permitted value of 168 mg / km (corresponds to CF = 2.1) for road measurements.

Detailed results: CF usually less than 1

Diesel Models

modelEmission standardMeasuring temperatureRDE: NOₓ in mg / kmCF (factor)

Audi A8 50 TDI6c23.4 ° C150.19

BMW 520d Steptronic6c14.0 ° C50.07

BMW 520d Touring6d-TEMP5.4 ° C10.01

BMW X2 xDrive 20d6d-TEMP6.8 ° C230.29

Citroen Berlingo BlueHDI 1306d-TEMP5.8 ° C70.09

Honda Civic 1.6 i-DTEC6d-TEMP24.9 ° C1011.26

Kia Ceed 1.6 CRDi6d-TEMP18.5 ° C220.28

Mercedes A 180 d6d-TEMP1.2 ° C400.50

Mercedes C 220 d6d-TEMP19.5 ° C00.00

Opel Astra 1.6 D6d-TEMP3.3 ° C10.02

Peugeot 308 SW BlueHDi 1806d-TEMP13.3 ° C300.37

Volvo XC60 D5 AWD6d-TEMP7.9 ° C560.70

VW Golf 1.6 TDI SCR6d-TEMP-0.4 ° C140.17

Petrol models

modelEmission standardMeasuring temperatureRDE: NOₓ in mg / kmCF (factor)

BMW 218i Active Toure6d-TEMP23.3 ° C8th0.13

BMW 230i Coupé6c13.4 ° C100.16

Hyundai i20 1.0 T-GDI6d-TEMP23.7 ° C40.07

Kia Ceed 1.4 T-GDI6d-TEMP25.0 ° C100.16

Mercedes-Benz A 200 DCT6d-TEMP24.0 ° C90.16

Renault Megane TCe1406d-TEMP3.8 ° C150.25

Suzuki Ignis 1.26c2.9 ° C30.05

Suzuki Swift 1.2 AWD6c23.9 ° C40.07

Suzuki Swift Sport 1.46d-TEMP24.5 ° C90.14

Volvo XC40 T5 AWD AT86d-TEMP20.1 ° C90.14

VW Golf 1.5 TSI6c2.6 ° C140.23

VW Golf 1.5 TSI BM DSG6c8.1 ° C40.06

VW up! GTI6d-TEMP21.0 ° C90.15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.