-
Welcome!
Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
This message will be deleted after you register.
- 0
-
Similar Content
-
By Murat Zorkol
Arkadaslar merhaba,
2009 1.6 tdci focus mks2 aracimla, uzun yola ciktigimda rampada cikarken devir dusuyor ve turbo cekmiyor, sonra 2 bin e kadar dusup tekrar hizlaniyor ve tekrar 2.5 de geri cekiyor ve tekrar turbo devreye giriyor ve sonra tekrar dusuyor ve anlayacaginiz turbo devreye giriyor ve cikiyor surekli ama cekisten cok dusuyor.
1.2.3. Viteste herhangi bir sorun yok sadece uzun yolda 4.5. Viteste rampa cikarken yapiyor, duz yolda herhangi bir cekisten dusme de yok..
makineye bagladigimda turbo yuksek basinc arizasi veriyor fakat ekranda hicbir isik yanmiyor.
servisler bilginiz gibi herseyi degistirmek icin egr den girip, turbodan cikiyorlar. Malum fatura cok kabarik oluyor.
internette wastegate, n75 veya turbo valfi gibi bircok video var ve bir turlu bulamiyorum cozumu.
Daha once basina boyle birsey gelmis ve yardimci olabilecek var mi ?
Tesekkurler
-
By Cenk İşler
2017 model makyajlı kasa 125 Bg. 11.600 km’deyken aracıma C-OBD II LOVATO LPG kiti taktırdım.
Aracın garantisi devam etmekte, supap vs. için 3 yıl veya 100.000 km ayrı bir sigorta yaptırdım.
Lpg konusuna yabancı değilim 12 yıl lpg’li focus kullandım, çok sıkıntı yaşamadım. Bu nesiller biraz daha nazik deniyor bilginiz olsun.
İlk 1.000 Km izlenimlerim
Aracın çekişi – Sorun yok / hızlanması aynı bir fark göremedim son sürat için deneme şansım olmadı (140’ı geçmedim)
Arıza lambası Sorun yok
Koku / vs. – Sorun yok /zaten olursa söker atarım!
Sarfiyat – 8,75 L/Km (LPG) – (Fueltracker adında app kullanıyorum telefonda, Yb. İle karşılaştırıldığında 1,15 gibi bir değer çıkıyor 100 km benzin x 1,15)
Depo : Simit tank
Dolum ağzı : Benzin depo kapağında
Montaj süresi : Tam gün ( ben biraz ince eleyip sık dokurum😊
Ustanın çektiği video (az çok anlatıldı burada) : https://www.youtube.com/watch?v=geub5aB6ViA
Ruhsata işletme hakkında – 1 ay içinde yapılması gerekiyor
Gaz taktırdığınız yerde sızdırmazlık ve diğer tadilat belgelerini aldıktan sonra.
Tüv Türkten tadilat için muayene randevusu alınacak ücret : 280 tl
Egzos muayenesi ( isterseniz başka yerde yapılabilir) ücret : 65 tl
Muayene sonrası Noter’e gidilecek ruhsat değişikliği için ücret : 170,5 tl
Umarım düşünen arkadaşlara yardımcı olur yazdıklarım.
İyi forumlar,
-
By Sadettin Sadioğlu
focus 3 arabamın stop farı direğe çarpmam sonucuyla hasar gördü önerebileceğiniz 2. el focus 3 stop farı bulabileceğim bir yer var mı var ise iletişim bilgisini paylaşmanızı rica ederim.
-
By Muhammed D.
Selamınaleyküm.Focus 2015 Trend X aracımda iç sirkülasyon düğmesi çalışıyor lakin fanda bir ses yükselmesi olmuyor eskiden bariz hissedilirdi neden olur ya da çözüm nedir?
-
By Muhammed E.
2016 model Focus 3 Trend-X Benzinli Otomatik aracım son 4 ayda illallah ettirdi... Artık LANET OLSUN da dedim bu markaya!!!
🤔 4 ay önce 50.000km de araç Subap yaktı, değiştirdim, bu km de zor dediler ama sorun ondan çıktı, 2000TL gitti neyse bu olacak dedik.
😔 Subap değişiminden 1 ay sonra Katalizör hatası aldım, katalizörü de değiştirdik... Hadi bitti dedik, ama...
😡 Son 2 haftadır da motordan gelen seslerden sonra dün götürdüğüm bir usta "Motor Yatak Sarmış" dedi ve kafamdan aşağı kaynar sular döküldü. 3 yaşında, 57000km de aracın motoru nasıl yatar sarar!!!??? Şöyleydi böyleydi derken çekici ile başka bir özel servise götürdüm şu an tamirde!!! Ne kadar masraf çıkar belli değil ama şu Ford'a çok sinirliyim!!! Millet 20-30 yaşında arabaya biniyor sorunsuz, ben gidip sıfır aldığım araçta yaşadıklarıma bak!
Garanti konusunu da anlatayım, aracın ilk sahibi benim ve şu an 3 yıl 2 aylık. Yani 2 ay ile garanti bitti ama zaten aldıktan sonra LPG taktırdığım için Ford Yetkili servisi garanti bitmese bile yapmazdık LPG var sizin aracınızda dedi. Yatak sarmanın LPG ile ne alakası var desem de kabul etmiyorlarmış zaten.
Gelelim bu işin maddi çıkarına, Yetkili Servis kesin olmamakla birlikte 15.000-20.000 TL arası bişey çıkar ama görmeden bişey diyemeyiz, bakmak için de 400TL nizi alırız dediler, yuh dedim kapattım o kapıyı. Özelde ise 7000TL - 15000TL arasında fiyat verenler var. Şu an motor açılıyor bakalım ne masraf çıkacak belli olacak.
Peki yatak neden sarar? Yağsızlıktan vs diye biliyorum. Araç full servis bakımlı ve hep km sinde zamanında serviste yağ değişimini yaptırdım, hiçbir yağ eksilmesi veya yağ lambası uyarısı yanmadı... Anlam veremiyorum!!!
-
Herkese merhabalar
Aracım 2011 model benzinli 1.6 titanium focus. 100000 kmde. Yolda sakin şekilde giderken aracımın bir anda hararet göstergesi yükseldi. Panik oldum hemen kaputu açıp baktım kopan eden bir şey kaynayan su kabı vs gibi bir şey ile karşılaşmadım. Araç baya bir mesefe böyle gidebiliyor. Kontağı kapatıp açınca 110 derecelere düşmüş oluyor gauge menüden bakınca. Sonra 105 110 derece arasında oynaya oynaya gidiyor sonra bir anda sıcaklık pat diye 10 derece yükseliyor sağa çekip beklemek zorunda kalıyorum. Biraz bekledim yolda dura dura giderek aracım sanayiye götürdüm (Ankara ostim helvacıoğluna).
Önce hararet müşürü değişti. Düzelmedi. Devir daim triger vs 4 ay önce değişmişti. onlardan şüphelenmedi usta. En son termostatı çıkarınca düzeldi. 1 ay böyle kullandım sonra dedim demek ki termostatmış yenisini taktırayım gidip. Yeni termostat takılınca yine yaptı. Termostatın üzerine bir delik açalım böyle kullan dedi usta şimdilik böyle kullanıyorum sıcaklık en fazla 102 103 derecelere yükseliyor rölantide gaza basınca o zaman da fan çalışıyor zaten sorun olmuyor şimdilik. Ancak bu sorunun sebebi nedir her şey düzgün çalıştığı halde neden hararet yaptı anlayamıyorum.
Acaba böyle bir problem yaşayan oldu mu daha önce. Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Share this post
Link to post
Share on other sites