Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
  • 0
Doğukan Özçelik

Vites Ve Fren Bakımları

Soru

Merhaba abiler arkadaşlar, 2018 Şubat ayında 42715 km'de aracımı aldım, akabinde 51750 km'de bakım yaptırdım ama o süre zarfında hiç fren ve vites kontrollerini yaptrımadım. en son eylül 2018 'de km bakımına götürdüğümde fren ve diğer bakımlara gerek yok aracınız bakımlı dediler, Sizce bu ve bunun gibi işler için ne yapmam lazım özellikle fren bakımları için tabi yanında vites geçişlerinde bazen sertleşme hissediyorum bunu da kontrol ettirmekte fayda var  🙂 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 3 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Fren olayı kullanım ile ilgili. Kimisi 20 binde balata yer, kimisi 50 bin kullanır. Teker sökülüp bakılması gerek. Vites ise soğuk havalarda ilk yarım saat biraz sanki takılır gibi oluyor bende, ama ısınınca düzeliyor. 50 binde baskı bitmez eğer çok beceriksiz biri kullanmadıysa.. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Fren hidroliğinin kontrolü daldırma tip elektroliz cihazı ile ölçülerek yapılıyor. Fren yağının içerisindeki su oranını ölçüyorlar. Sonuç olarak sulanma olduysa fren hidroliği değiştirilir. Ya da 2 yılda kontrol 3. - 4. yılda da sizin talimatınızla değiştirilebilir. 

Fren disklerinizi, araç henüz yol yapmamışken yani elinizin yanmaması açısından soğukken dokunarak kontrol edebilirsiniz. Bu kontrol balatanın diski ne kadar aşındırdığını ve diski ne kadar incelttiğinin kontrolüdür. Diskin üzerinde 2mm civarı çukur olmuşsa disk bitmiş demektir. Araç hızlı giderken frene basınca zaten titreme olur. Buradan da anlayabilirsiniz. Balata kesinlikle çin malı almayın diskte şekilsiz aşınmalara sebep olur ve öter. 

Manuel vitesin kontrolü yoktur. 

Otomatik şanzımanın yağını da sadece yetkili serviste değiştirmenizi öneririm. 

--3 dakika sonra eklendi--

Baskı balata biterken önce debriyaj pedalı yukarıda kavramaya başlar. 

Debriyajdan ayağınızı kısmen hızlı çekmenize rağmen araç stop etmez.

Son aşamada da yokuş çıkarken ya da sollamalarda araç devirlenir ancak gitmez. İşte baskı balata diye birşey kalmamış hali de budur. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
10.01.2019 - 09:04 tarihinde, Serkan erden yazdı:

Fren olayı kullanım ile ilgili. Kimisi 20 binde balata yer, kimisi 50 bin kullanır. Teker sökülüp bakılması gerek. Vites ise soğuk havalarda ilk yarım saat biraz sanki takılır gibi oluyor bende, ama ısınınca düzeliyor. 50 binde baskı bitmez eğer çok beceriksiz biri kullanmadıysa.. 

Yardımlarınız için çok teşeşkür ediyorum 🙂

--0 dakika sonra eklendi--
10.01.2019 - 09:32 tarihinde, Alper Sakallı yazdı:

Fren hidroliğinin kontrolü daldırma tip elektroliz cihazı ile ölçülerek yapılıyor. Fren yağının içerisindeki su oranını ölçüyorlar. Sonuç olarak sulanma olduysa fren hidroliği değiştirilir. Ya da 2 yılda kontrol 3. - 4. yılda da sizin talimatınızla değiştirilebilir. 

Fren disklerinizi, araç henüz yol yapmamışken yani elinizin yanmaması açısından soğukken dokunarak kontrol edebilirsiniz. Bu kontrol balatanın diski ne kadar aşındırdığını ve diski ne kadar incelttiğinin kontrolüdür. Diskin üzerinde 2mm civarı çukur olmuşsa disk bitmiş demektir. Araç hızlı giderken frene basınca zaten titreme olur. Buradan da anlayabilirsiniz. Balata kesinlikle çin malı almayın diskte şekilsiz aşınmalara sebep olur ve öter. 

Manuel vitesin kontrolü yoktur. 

Otomatik şanzımanın yağını da sadece yetkili serviste değiştirmenizi öneririm. 

--3 dakika sonra eklendi--

Baskı balata biterken önce debriyaj pedalı yukarıda kavramaya başlar. 

Debriyajdan ayağınızı kısmen hızlı çekmenize rağmen araç stop etmez.

Son aşamada da yokuş çıkarken ya da sollamalarda araç devirlenir ancak gitmez. İşte baskı balata diye birşey kalmamış hali de budur. 

 

Çok anlaşmışsınız ,

Yardımlarınız için çok teşeşkür ediyorum 🙂

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.