Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

mehmet ceylan

Yanlış Yağ Kullanımı

Recommended Posts

Merhaba arkadaşlar, 2011 model fiasta 1.25 benzinli  aracın  bakımı için bir tanıdık ustaya gittim. yağ olarak elf 10 w 40 yarı sentetik yağ koydu.Aslında 5w 30 dedimsede bu daha iyi olur dedi . Tanıdık bir abimizde olunca birşey demedim. Sonra kitapçıktan baktım ki 5w 30 öneriyor. şimdi ne yapayım sizce . kendim 5w 30 castrol almayı düşündüm . ama en azından 4 5 bin km kullansammı ? araca zararı olur mu ?

Edited by mehmet ceylan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, mehmet ceylan yazdı:

araca zararı olur mu ?

Mehmet Bey öncelikle bence ustanızı değiştirin.

İşin teorisi:

Üreticiler motorun hareketli parçalarını birbirine olabildiğince az değecek şekilde tasarlarlar, bu sürtünmeyi düşürür, enerji kayıplarını azaltır ve motor ömrünü uzatır. Günümüzde bilgisayar destekli tasarımlarla bu süreç çok kontrollu ve hassas olarak gerçekleştiriliyor ve sürtünen parçaların arasındaki boşluk giderek azalıyor. 

Üretici buna uygun viskozitede bir yağ öneriyor.

Viskozite neden önemli? Çünkü yağın sıcakta ve soğukta davranışını belirliyor.

Yüksek viskoziteli yağlar daha kalın oluyor, soğuk çalışmada bu bir dezavantaj iken yüksek ısılarda yağ filmi bozulmadan daha uzun süre akışkanlığını koruyabiliyor. 

Siz üreticinin önerdiğinden kalın bir yağ kullanırsanız (ki bu sizin durumunuz) yağ filminin daha sık bozulması, yağlamanın azalması ve bu da motor aşınmasının artması demek. 

Ayrıca yağ motorun soğutulmasında ki çok önemli bir yardımcı olduğundan ısı artışı olasılığı da cabası. 

Peki bu durum dramatik mi? Bence değil, motor ömründen belki 1000-2000 km çalarsınız, belki daha da az. 

Ne yapalım? Bu soruyu yaza girerken sorsaydınız kuşa kadar kullanın, sonra değiştirin derdim. Ama kış ve kalın yağ arabasına titizlenen birisi için iyi bir beraberlik değil. Açıkçası ben fazla beklemeden WSS M2C 913 C standartını karşılayan bir yağ ile değiştirmenizi öneririm. 

Ustalar durup dururken niye kalın yağ kullanıyorlar?

Çünkü teknolojik gelişmeleri takip etmiyorlar, hala 20 sene önceki motor teknolojisine takılmış durumdalar ve motorlar eskidikçe sürünen parçalar aşındığından ince yağları yakmaya başlıyorlar, yağ yakma kalın yağla azalıyor. 

Aracınız henüz bu aşamada değil, üretici önerilerinden şaşmayın.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Mehmet Bey öncelikle bence ustanızı değiştirin.

İşin teorisi:

Üreticiler motorun hareketli parçalarını birbirine olabildiğince az değecek şekilde tasarlarlar, bu sürtünmeyi düşürür, enerji kayıplarını azaltır ve motor ömrünü uzatır. Günümüzde bilgisayar destekli tasarımlarla bu süreç çok kontrollu ve hassas olarak gerçekleştiriliyor ve sürtünen parçaların arasındaki boşluk giderek azalıyor. 

Üretici buna uygun viskozitede bir yağ öneriyor.

Viskozite neden önemli? Çünkü yağın sıcakta ve soğukta davranışını belirliyor.

Yüksek viskoziteli yağlar daha kalın oluyor, soğuk çalışmada bu bir dezavantaj iken yüksek ısılarda yağ filmi bozulmadan daha uzun süre akışkanlığını koruyabiliyor. 

Siz üreticinin önerdiğinden kalın bir yağ kullanırsanız (ki bu sizin durumunuz) yağ filminin daha sık bozulması, yağlamanın azalması ve bu da motor aşınmasının artması demek. 

Ayrıca yağ motorun soğutulmasında ki çok önemli bir yardımcı olduğundan ısı artışı olasılığı da cabası. 

Peki bu durum dramatik mi? Bence değil, motor ömründen belki 1000-2000 km çalarsınız, belki daha da az. 

Ne yapalım? Bu soruyu yaza girerken sorsaydınız kuşa kadar kullanın, sonra değiştirin derdim. Ama kış ve kalın yağ arabasına titizlenen birisi için iyi bir beraberlik değil. Açıkçası ben fazla beklemeden WSS M2C 913 C standartını karşılayan bir yağ ile değiştirmenizi öneririm. 

Ustalar durup dururken niye kalın yağ kullanıyorlar?

Çünkü teknolojik gelişmeleri takip etmiyorlar, hala 20 sene önceki motor teknolojisine takılmış durumdalar ve motorlar eskidikçe sürünen parçalar aşındığından ince yağları yakmaya başlıyorlar, yağ yakma kalın yağla azalıyor. 

Aracınız henüz bu aşamada değil, üretici önerilerinden şaşmayın.

Güzel ve ayrıntılı açıklamanız için teşekkür ederim . Bende sanırım en kısa sürede fırsat bulunca dediğiniz gibi değiştirecem. Ve maalesef dediğiniz gibi özellikle bulunduğum ilçe gibi yerlerde ustalar çok eski bilgilerle iş yapıyorlar. Neyseki bulunduğumuz yer karasal iklimde ama şuan havalar çok soğuk  gitmiyor gece 0 derece oluyor en fazla.  Bundan sonrada kendi parçamı vs. kendim alarak gideceğim. Keşke uygun yer ve aletim olsa kendim bile birkaç izlemeyle yapabilecek kadar olurum belki :)  Marka olarak önerdiğiniz yağ var mı ben castrol 5 30 yada helix almayı düşündüm. 

 

Aklıma gelmişken araç 82000 km de ama 7 . yılda . kitapçıkta 90 bin km diyor ama sanırım yıldan dolayı da triger de mi değişmesi gerekir. Yoksa 2. araç olduğundan sanırım ancak 7-8 ay sonra 90 bin km olur. 

öneriniz nedir bu konuda . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5/30 olması yeterli değil,Cem abinin üstte belirttiği gibi yağın etiketinde WSS M2C 913C yazacak.Bu üreticinin(FORD’un)belirlediği standarttır,alacağınız yağın etiketinde bu kodlu standartlara uygun olması gerekiyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, mehmet ceylan yazdı:

Marka olarak önerdiğiniz yağ var mı ben castrol 5 30 yada helix almayı düşündüm. 

 

öneriniz nedir bu konuda . 

Yağ konusunda öneriler (WSS M2C 913 C karşılanmalı)

Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 A5

Mobil Süper 3000 X1 F-FE 5W-30

SHELL HELİX ULTRA PROFESSİONAL AF 5W-30

OPET FULLMAX 5W-30

 

Trigere de gelince, Türkiye'de süreler biraz kısa tutuluyor, ağır kullanma koşulları bahanesi ile, ancak geçen sene bakım kılavuzlarını yenilediler ve artık 135.000 km ve 9 yıl olarak belirtiliyor. Bu süreye uyabilirsiniz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.