Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yokuşlarda çekiş Düşüşlüğü


Sezer Özkan

Önerilen Mesajlar

merhaba arkdaşlar ben yeni focus 1 kullanıcıyım arabamda yokuşlarda yığılma cekişdüşüşlüğü var aracı alalı 2ay oldu exper de motor da %85 cıktı bu çekiş düşüşlüğünü neyden yapabilir fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum

2 dakika önce, Sezer Özkan said:

merhaba arkdaşlar ben yeni focus 1 kullanıcıyım arabamda yokuşlarda yığılma cekişdüşüşlüğü var aracı alalı 2ay oldu exper de motor da %85 cıktı bu çekiş düşüşlüğünü neyden yapabilir fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

28 dakika önce, Sezer Özkan said:

merhaba arkdaşlar ben yeni focus 1 kullanıcıyım arabamda yokuşlarda yığılma cekişdüşüşlüğü var aracı alalı 2ay oldu exper de motor da %85 cıktı bu çekiş düşüşlüğünü neyden yapabilir fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum

 

Debriyaj sertmi?, kavrama çokmu yukarda?, Baskı balata olabilr. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eminmisiniz baska bi nedeni olabilir mi ona göre tamirciye gideceğim ama yinede teşekkür ederim

5 dakika önce, ubeyd bayar said:

baskı balatan bitmeye başlıyor. Zamanla sertleşcektir. 

eminmisiniz baska bi nedeni olabilir mi ona göre tamirciye gideceğim ama yinede teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Sezer Özkan said:

eminmisiniz baska bi nedeni olabilir mi ona göre tamirciye gideceğim ama yinede teşekkür ederim

arabanı düz yola çek. her hangi bi vitese at. el firenini çek. Yavaşça debriyajdan ayağını çekerek arabanı istop edene kadar zorla, eğer istop etmekte direniyorsa kesinlikle bitiyor demektir. Anında istop ederse sorun yok. Araban kalkışta silkelenme, titreme, çekişte düşüklük bunların başlıca sebebi baskı balatadır. Genede kontrol ettrin tabikide

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, ubeyd bayar said:

arabanı düz yola çek. her hangi bi vitese at. el firenini çek. Yavaşça debriyajdan ayağını çekerek arabanı istop edene kadar zorla, eğer istop etmekte direniyorsa kesinlikle bitiyor demektir. Anında istop ederse sorun yok. Araban kalkışta silkelenme, titreme, çekişte düşüklük bunların başlıca sebebi baskı balatadır. Genede kontrol ettrin tabikide

anladım teşekkürler katkınız için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

atmosferik motorların hepsinde olan sorundur rampada bayılma. eğer rampaya devirli bir giriş ile başlarsanız kolay kolay bayılmaz. ama rampada hızlanmaya yada devri sabit tutmaya kalkarsanız biraz zorlanırsınız. aracım 2015 model olmasına rağmen aynı şeyler bendede oluyor. turbosuz motorlar böyle,takmayın kafaya. olay beygir ile değil tork ile alakalı. aracınız 100hp benimki 125hp rampada durum aynı.

Serkan erden tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, ubeyd bayar said:

arabanı düz yola çek. her hangi bi vitese at. el firenini çek. Yavaşça debriyajdan ayağını çekerek arabanı istop edene kadar zorla, eğer istop etmekte direniyorsa kesinlikle bitiyor demektir. Anında istop ederse sorun yok. Araban kalkışta silkelenme, titreme, çekişte düşüklük bunların başlıca sebebi baskı balatadır. Genede kontrol ettrin tabikide

el frenini çekmeyin. Düz de 3.vitese atın yavaşça ayağınızı debriyajdan kaldırın araç hareket etmek isterse debriyaj bitiyor dur stop ederse iyidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Debriyaj balatasının aşındığını ve kaçırdığını anlamanın en kolay yolu en üst viteste rampada gaza yüklenmektir, hız artmadan devir yükseliyorsa balata değişecek demektir. 

Ne hız ne de devir yükseliyorsa motor gücü yetmiyor demektir.

Bu motorun fabrika çıkışı güçsüz olmasından kaynaklandığı gibi aşınma sonucu segman, süpap yuvaları vb. yerlerdeki kaçaktan da kaynaklanabilir ve kompresyon ölçümü ile durum tespiti yapılabilir. 

Şüphede kalırsanız benzer bir araçla aynı yolu denemek lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.