Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Buji Sökülmüyor


Özbek Yasin

Soru

Arkadaslar merhaba,

 

Forumda yeniyim ve bir problemim var yardimci olursaniz sevinirim.

 

Aracim Ford Focus 2 1.4 bujilerini degistirmek istiyorum buji baslarini soktum icerisinde turuncu bir toz var ve bujiler sökülemiyor cok sert hatta bir tane buji anahtari kirdim o derece sert bunun icin ne yapmaliyim tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 3 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arkadaslar merhaba,

 

Forumda yeniyim ve bir problemim var yardimci olursaniz sevinirim.

 

Aracim Ford Focus 2 1.4 bujilerini degistirmek istiyorum buji baslarini soktum icerisinde turuncu bir toz var ve bujiler sökülemiyor cok sert hatta bir tane buji anahtari kirdim o derece sert bunun icin ne yapmaliyim tesekkurler.

 

Turuncu toz dediğiniz şey büyük ihtimal ile -pas- , bence hiç zorlamayın ... direk servise gidin. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aklıma iki olasılık geliyor ... bir motor bölümü üst su tapasında kaçak olabilir (aracınız LPG'li mi?) , bu durumda WD40 benzeri bir malzeme ile bujiler kırılmadan sökülür ... kapak üstü temizlenir, bobinler kontrol edilir, tapa sızdırıyorsa altına silikon benzeri malzeme sürülür. Sorun halledilir. İkinci olasılık ise cam suyu fıskiyeleri, özellikle soğuk yerlerde (..ki viyana kışın epey bir soğuktur) fıskiyelerin altındaki contaların -daraldığını- duymuştum, bu durumda cama attığınız suyun bir kısmı kaputun altına sızıyor, oradan ilerleyip kapağa damlıyor olabilir.

... bujileri ben sökeceğim diyorsanız http://www.koctas.com.tr/insaat-kimyasallari/wd40-pas-sokucu-400-ml/8488/türünden bir pas sökücü kullanmanızı tavsiye ederim. Soğuk bloğa uygulama yapın, bobinleri söktükten sonra dairesel hareketler ile buji ile kapağın birleştiği yere WD40 (veya muadili) püskürtün, on dakika kadar bekleyin ve fazla abanmadan buji sökülüyor mu bakın. Sökülmüyor ise bir kere daha WD40 sıkın ve biraz daha bekleyin. 

Bujileri tek-tek sökün, buji çıktığında yuvaya bir bez parçası büküp koyun (ateşleme odasına bir şeyler düşsün istemeyiz, değil mi?) yuvanın ağzını anti-pas spreyi ile temizleyin, gerekirse yeni buji koyun. (Motorcraft) Ortamı iyice temizleyip kurutmadan yeni bujiyi takmayın. 

...kolay gelsin. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.