Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım yükleniyor

Mayıs anketi yükleniyor

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Ali Demirel

Focus Rolenti Sorunu Çözümü

Question

Slm benim 2004 model focusum var. 1.5 yıl önce rolenti bozulmaya başladı. Boşa atınca bazen stop ediyordu.

Benzinde de aynı sorunu veriyordu. Gün geçtikçe bozulma arttı rölantide çalışırken devir ibresi sürekli inip kalkmaya başladı. Daha sık stop etmeye başladı. Tamircilere götürdüm gaz kelebeği bujiler rolenti motoru hava akışmetre maf sensörü temizliğ felan yaptılar hiç değişiklillk olmadı.  Benim arabam ın sesi hiç çıkmazdı bazen araba çalışırken marşa bile bastığım olur du. bu rolenti de dalgalanma başladığından beri motor seside yükseldi. hava filtresinin oradan fokurdama bile geliyordu. Tamirciler bu ses focuslarda normal diyorlardı. İskenderunda kın oto'ya götürdüm aracın direk sibaplara baktılar ve 1. ve 4. gözü kaçıryor dediler. Sübaplar rektefe oldu aracım tamamen eskiye döndü. Aracımın çalışırken sesini duymak için kulağını dayaman gerekiyor nerdeyse. rolentide dalgalanmadan felan eser yok aracım saat gibi oldu.

Bir buçuk yıl boyunca okumadığım forum , site kalmadı. ben sorunu böyle çözdüm.

 

Bu sorunla karşılaşanlar Sübaplara baktırmalarını tavsiye ederim, boş yere bir sürü masraf etmeyin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

29 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Merhaba 2004 ford focus collection 1.6 benzinli aracımda seyir halindeyken benzin biter gibi bir tekleme söz konusu ve hız göstergesi bu esnada çalışmıyor km göstergeside -------- bu hale geliyor.arada yapıyor ve durduğum zaman araç bazen stop ediyor.bujiler yeni bu arada.sebebi ne olabilir bilgi verebilirmisinz rica etsem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Benzer sorun benim aracımda da var. Aracım 90 bin km. de. LPG'li otomatik vites. Devir saati rölantide sürekli aşağı yukarı oynuyor ve motor sıcakken yine rölantide (özellikle trafikte dur-kak larda) stop ediyor. Ayrıca ilk çalışmada motor henüz soğukken düzensiz çalışma sesi geliyor.Tanıdığım bir ford ustasına götürdüm, boğaz kelebeğini temizleyip tekrar bilgisayarda kurulumunu yaptı. Fakat sorunum çözülmedi. Boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söyledi. Fakat bunun garantisini veremiyor. Devir saati oynaması normal bir durum ve Ford'larda kronikmiş. Nasıl normal oluyor çok merak ettim?

Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Bazı forumlarda ve bu sitede okuduğum kadarıyla bir çok sebebi olabiliyor. Kimisi  sübaplardan, kimisi ateşleme bobininden, kimisi boğaz kelebeğinden.... kaynaklanabiliyor ya da benim gibi çaresiz kalabiliyor. Daha önce başına gelip çözen arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim. 

Edited by Süleyman Ünal

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Merhaba Süleyman bey,bu sorunu benzinde de yapıyormu? Eğer benzinde de bu sorun varsa,subaplarda yanık olabilir.Stop etme sorunu ise karter havalandırma hortumunda çatlaklık,büzüşme gibi bir sorun var ise veya krank pozisyon sensöründe bir sorun var ise yapar.Öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirin (bobin,buji kablosu,buji) bunlarda sorun yoksa ilk yazdıklarımı dikkate alın.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Anladım. Söylediklerinizi dikkate alacağım fakat  bir şey kafama takıldı. Supablarda yanıklık ya da deformasyon varsa bu yüksek devirlerde de kendisini belli etmez mi? En azından aracın doğru devirlenmesi ve tork üretiminde sorun olmaz mı? Bu konuda aracımdan çok memnunum. Gaza bastığımda aracın verdiği tepki, vites geçişleri, vites değiştirme devri konusunda aracım oldukça tatminkar durumda. Özellikle hız sabitleyici açıkken rampalarda devirlenmesi neredeyse mükemmel. Bu yüzden subaplar konusu soru işareti ama yine de diğer söylediklerinizin yanında onları da kontrol edeceğim. Teşekkürler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Aslına bakarsanız bu sorunların o kadar çok sebebi var ki bunları deneme yanılma yöntemiyle anlayabiliyorlar.subaplar en son bakılacak yer olsun. Basitlerden başlayın ilk önce ateşleme grubundan yani.Rölantide sürekli devir dalgalanması ford'larda kronik değil sadece fren yaptığınızda yani durduğunuzda devir saati bi kaç defa düşüp çıkar,bu kronik.Sürekli rölantide dengesizlik,enjektörlerden,subaplardan,ateşleme sisteminden,hego sensöründen,boğaz kelebeğinden tutunda bi çok parçanın rolü var.İyi bir usta bulmanız lazım malum ustayım diye geçinen bi çok çakal var piyasada.Kolay gelsin umarım en kısa zamanda hallolur..

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Aynı sorun bizim araçtada vardı. Dediğiniz gibi ustaya götürdük. Subap üflüyor dedi 170.000 kmdeki arabaya 3500 lira motor yaptı pistonlar subaplar değişti üst kapak rektefe edildi ateşleme bobini buji ve kabloları değişti. Şimdi bırda kim hatalı. Ve araç hala kendine gelemedi. Bunu çözecek usta bilen varmı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
21.04.2016 - 23:09 tarihinde, Süleyman Ünal yazdı:

Anladım. Söylediklerinizi dikkate alacağım fakat  bir şey kafama takıldı. Supablarda yanıklık ya da deformasyon varsa bu yüksek devirlerde de kendisini belli etmez mi? En azından aracın doğru devirlenmesi ve tork üretiminde sorun olmaz mı? Bu konuda aracımdan çok memnunum. Gaza bastığımda aracın verdiği tepki, vites geçişleri, vites değiştirme devri konusunda aracım oldukça tatminkar durumda. Özellikle hız sabitleyici açıkken rampalarda devirlenmesi neredeyse mükemmel. Bu yüzden subaplar konusu soru işareti ama yine de diğer söylediklerinizin yanında onları da kontrol edeceğim. Teşekkürler.

Çözüldü mü?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 saat önce, Kenan Terim yazdı:

Çözüldü mü?

Subaplar yanık çıktı, değiştirdik. 

Edited by Süleyman Ünal

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
57 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

Subaplar yanık çıktı, değiştirdik. 

Arabayı yeni aldım ve 3bin km önce subap değişmiş. Benzinde rolantide çok hafif dalgalanma yapıyor. Bunu sürekli değilde dakikada iki-üç kez. Gazda ise çok daha fazla yapıyor. sanki arabanın nefesi kesilmiş de nefes almaya çalışıyor gibi bir inip bir çıkıyor ve sonrasında toparlıyor. Çok sık değil dakikada bir veya iki kez. Hatta bir keresinde stop etti. Ayrıca motor tam ısınmamışken gaza geçtiğinde ve gaza yüklendiğimde motor lambası yanıyor ve gaz kesikliği oluyor. Araç 3bin km sonra tekrar subap yakmış olabilir mi? Gidişinde vs. bir sorun hissetmedim. Benzer durumlar mı? Konuyu açalı çok olmuşsunuz ama...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
12 dakika önce, Kenan Terim yazdı:

Arabayı yeni aldım ve 3bin km önce subap değişmiş. Benzinde rolantide çok hafif dalgalanma yapıyor. Bunu sürekli değilde dakikada iki-üç kez. Gazda ise çok daha fazla yapıyor. sanki arabanın nefesi kesilmiş de nefes almaya çalışıyor gibi bir inip bir çıkıyor ve sonrasında toparlıyor. Çok sık değil dakikada bir veya iki kez. Hatta bir keresinde stop etti. Ayrıca motor tam ısınmamışken gaza geçtiğinde ve gaza yüklendiğimde motor lambası yanıyor ve gaz kesikliği oluyor. Araç 3bin km sonra tekrar subap yakmış olabilir mi? Gidişinde vs. bir sorun hissetmedim. Benzer durumlar mı? Konuyu açalı çok olmuşsunuz ama...

Sizin başınıza gelenlerin aynısı benim subap değişiminden önceydi. Sonrasında bir sorun olmadı. İyi bir LPG ustası da görürse iyi olur bence.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
20 saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Sizin başınıza gelenlerin aynısı benim subap değişiminden önceydi. Sonrasında bir sorun olmadı. İyi bir LPG ustası da görürse iyi olur bence.

3bin km'de iki kez subap değişirse vah ki ne vah halime.. 😞

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Kenan Terim yazdı:

3bin km'de iki kez subap değişirse vah ki ne vah halime.. 😞

Bence sorun subaplardan dolayı devam etmiyordur. Farklı bir sorun vardır. Subap değişimi yapan usta size test edip teslim etmedi mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Bence sorun subaplardan dolayı devam etmiyordur. Farklı bir sorun vardır. Subap değişimi yapan usta size test edip teslim etmedi mi?

Yok, benden önceki sahibi subap değişmiş. Faturaları mevcut. Sizdeki en belirgin sıkıntısı neydi arabanın? Tam araştırmadan sanayiye girmek istemiyorum. Malum, şurası böyle şurası şöyle...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 dakika önce, Kenan Terim yazdı:

Yok, benden önceki sahibi subap değişmiş. Faturaları mevcut. Sizdeki en belirgin sıkıntısı neydi arabanın? Tam araştırmadan sanayiye girmek istemiyorum. Malum, şurası böyle şurası şöyle...

Rolantide devir dalgalanması ve stop etme oluyordu bende. Zamanla vuruntulu çalışma da başladı. 1. Piston emme yapmadığı için boşa çalışıyordu. Performans ciddi anlamda düşüyordu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.