Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2010 Focus 1.6 Ov Titanium Kalan Yakıt Gösterge Sorunu


Ruhi Bölek

Soru

Merhaba

 

2010 Focus 1.6 OV Titanium Kalan yakıt gösterge sorunu hakkında - Benzinlikten benzin aldığımda Kalan kilometre 630 gösteriyor. arabayı  sıkmadan 20-30 km yol yaptığımda kalan yakıt hızlı bir şekilde 570-580 km lere düşüyor , her depoda bu şekilde harcanan göstergedeki  yakıt  ile gidilen km arasında 50-60 km fark yapıyor . Sebebi ne olabilir yardımcı olabilirmisiniz ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 2 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Önemli olan bir tam depo ile kaç kilometre yaptığınız. Yakıt ışığı yandığında deponuzu tabanca atana kadar doldurun, günlük kilometre sayacını sıfırlayın ve yeniden depo ışığı yanana kadar kullanın. Bunu bir iki kere daha yaptığınız zaman kullanım alışkanlıklarınıza ve günlük rotanıza göre gerçek tüketiminizi hesaplayabilirsiniz.  Eğer bu değerde, yani full depo ile (örnek:590km yapıyorken bu değer 510'a düşer ise...) ulaştığınız menzilde sapma yaşanır ise durumu o zaman masaya yatımanız gerekir.

...anlık tüketim ve kalan kilometre/menzil değerleri size genel fikir vermek ve kibar tabiri ile sizi uyarmak için sergileniyor, unutmayın.

 

Göstergedeki değerin dolum sonrasında neden hemen değiştiği olayına gelince.

 

Yakıt işinde "kesafet" diye bir kavram var, akaryakıt şirketlerinde ... özellikle dolum esnasında bu konu tam bir sanat haline geliyor. Yakıt rafineri ana tanklarından mı alındı? Yoksa hatlardan mı geliyor? Hava durumu ne? (gülmeyin ... çok ciddi fark oluşuyor) vs.vs. Nakliy ve dolum esnasındaki bulşma, kirlenme yani fire verme ve kesafet (yoğunluk) akaryakıt işinde size milyonlar kazandırabilir ya da kaybettirebilir.

 

Aynı şey yakıtı alırken de geçerli. Hava sıcaklığı ne? Ne tip yakıt alıyorsunuz? Yakıt dinlenmiş mi (yani içindeki mekanik kirliliğin yerçekimi ile çökmesine zaman tanınmış mı?) yoksa taze! mi (taze! olan makbul değildir) benzincinin tankları temiz mi? ...ya da sizin tank ne durumda? 

 

...??? Demeyin, sizin tankınızın dibindeki yakıt tortusu işin gidişatını etkiler. 

 

Malum o tortu mekanik kirliliktir (yani yoğundur) yakıt depoya dolduğunda o tortunun bir kısmını kaldırır, deyim yerinde ise dolum anında tank "bulanık" hale gelir ve yakıt karışan mekanik kirlilik nedeni ile normalden daha -yoğundur- , ayrıca yakıt doldurulurken (özellikle yüksek oktanlı benzin dolumunda) depo'ya yakıt buharı'da dolar.

 

Yani tabanca atıp kapak kapatıldığında tankınızdaki yakıt bulanık ve tankın üst kısmı + yakıt dolum borusunun altındaki geniş bölüm yakıt gazı ile doludur ... o ilk anda bu bilgi doğal olarak sensörleri yanıltır. Deponuzda (misal veriyorum) 50lt yakıt varsa onun 52lt gibi algılanmasına sebep olur.

 

Biraz zaman geçince mekanik kirlilik deponun dibine çöker, yakıt buharı fazlası var ise genleşme valf'i ile atılır ve sistem normalleşir. Yani kalan menzil göstergesi görece normalleşir ve anlık tüketim değerlerinizi baz alarak size yaklaşık menzil göstermeye başlar.

 

...yani bu normal bir durumdur. endişeye mahal yoktur ... güle oynaya, iyi günlerde & sağlık ve de sıhhat ile araç kullanılır. (bkn.takmayın kafanıza) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bilgilendirme için teşekkürler. Dert ettiğimden değil, 2 senede bu şekilde 70 bin Km yaptım :) ama bilgi sahibi olmak her zaman iyidir. Sizde detaylı bilgi aktardınız 

 

Yalnız bilgilendirmenize istinaden  yakıt konusunda farklı bir konu ile devam etmek istiyorum . KIŞ ayları ile YAZ ayları arasında 1 depo da bayağı harcama farkı var.. Yaz aylarında ( yaz kış klima şartları sabit kalmak şartı ile ) 1 depo ile yaklaşık 650 KM yapıyorum (ş.içi-ş.dışı karışık ) , Kışın ise bu km ortalama 540-550 lere kadar düşüyor . Tamam kış şartları dolayısı ile start ta motor kendini ısıtana kadar fazla harcıyor ancak 1 depoda bu şekilde 100 KM yakın fark olması normalmi ? Bakım lar rutin yapılıyor ( kış için yağ-buji-filtreler -balatalar hatta akü yü değiştirip şarj dinamo revizyonu dahi yaptırdım ) fakat harcama da kış şartlarında yukarda belirrtiğim KM  şartlarında bir iyileştirme olmuyor . ( araba otomatik 100 BG ) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.