Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dinamik Tork Kontrolü Ve İptali


T.Mete

Önerilen Mesajlar

Konu açılmışken üzerinde bahsedelim dedim eksiklikleri Cem Hocam tamamlar ;

 

Dinamik Tork Kontrolü

 

Dinamik Tork Kontrolü, araç virajı alırken motor torkunun ön tekerlekler arasında dağılımını sürekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutuşu sağlayarak, virajlarda önden dışarı kayma eğilimini azaltıyor.Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programı (ESP) modülünü kullanarak çalışıyor ve aracı saniyede 100 kez sıklıkta izliyor. Otomobil virajdan çıkışta hızlanırken, sistem, ön iç tekerleğin ne zaman patinaj yapmaya başladığını algılıyor ve o tekerleğe hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerleğin patinaj yapmasını önlüyor ve motor torkunu daha fazla yol tutuşuna sahip dıştaki tekerleğe aktarıyor. Böylece çekişi ve direksiyon kontrolünü koruyor.

 

Güvenlik açısından önemli olan bu sistem  esp ve abs sistemine bağlı olarak çalıştığından kapatılması güvenlik zaafı oluşturabilir.

 

Dinamik Tork Kontrolü'nün Kapatılması

 

Motorun önündeki akünün yanındaki sigorta kutusuna bakıyoruz:Kapağının üstteki tırnağını aşağı bastırıp yukarı doğru kaldırıp alt taraftaki tırnaklarından kurtarıyoruz.

 

1_zps5f1fb854.jpg

 

 

Kapağın altı; kırmızı tutacak sigortaları elinizle tutmadan değiştirmenize yarıyor.

 

2_zpsd3b49f6e.jpg

 

Aradığımız sigorta siyah kutunun içinde önünde tırnağı var aşağı tarafa doğru onu eğip kapağını yukarıya kaldırıyoruz.

 

3_zps2b5efa46.jpg

 

Evet Esp modülünün sigortası 5 amperlik olan onu çekip çıkarıyorz işlem tamam.

 

4_zpse7b93d11.jpg

 

Beklediğim gibi Arıza kodlarını hemen bırakıyor.U0121 ve U2005 hatası veriyor.Aman dikkat kutuyu yine güzelce kapatalım olası sıvı temasında başımızı ağrıtır.

 

5_zps0f932f86.jpg

 

Kapandıktan sonraki izlenimlerim;

 

Esp ve abs yok ;80 km de sert frenlemede sağa sola kayma eğilimi gösteriyor .Viraj içinde aşırı gazda viraj dışına savrulma eğilimi var.Eğlenceli ama riskli.Atamızdan abs ve esp görmedik tabi ki :) ama bu sistemlere alıştıktan sonra kapalı halde kullanmak epey güç ve ürkütücü geldi.Buz veya toprak üzerinde düşük sürat de veya pist de eğlenceli olabilir kısa süreli ama onun harici açık kalmasında fayda var.

T.Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce de yazdığım gibi amaç hızlı ve yoldan çıkmadan viraj dönmek ise ve söz gelimi daha iyi tur zamanı yapmaksa TVC devrede olmalı, tüm yarış arabalarında aynı amaçla mekanik kontrollu kilitli diferansiyel yıllardır standart donanım olarak kullanılır, bu da elektroniği, hafiften çakması da olsa çalışma prensibi aynı.

ESP kontrollu kaymaları engellemek adına istenmeyen frenlemeler yaptığı için pistte dönerken olumsuz etki edebilir, o bağımsız olarak kapatılabilse idi iyi olurdu, ama bu haliyle devre dışı bırakmak bence eğlenceli olmaktan bile uzak, istikrarsız oynak diyebilirim ancak...

Paylaşım için teşekkürler!

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Sadık Taşyürek

Aynı zamanda aracın kalkışta önü sağa sola gitmesin diye tcs devreye girerek aracın yönünü düzeltiyor. Biraz sert kalkarsanız ve yahut zemin toz veya çamur ise araç kayma eğilimi gösteriyor. Tcs işte bu anda devreye giriyor ve aracın önünü düzeltiyor. ekranda ESP işaretinin yanıp söndüğünü görebiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eski mondeonun abs ve tcs'si beraber çalışıyordu. Tcs yi kapatsam bile kalkışta devreye girmeye çalışıp tork çalıyordu resmen. sigortasını söküyordum bazen bende. Zaten zırt pırt abs si devreye girip canımı sıkıyordu hafif bi frene bassam pat pat patırdıyordu. Esp devre dışı alınamıyor mu? yazılımdan falan yapılamaz mı sigortası yok mu onun :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eski mondeonun abs ve tcs'si beraber çalışıyordu. Tcs yi kapatsam bile kalkışta devreye girmeye çalışıp tork çalıyordu resmen. sigortasını söküyordum bazen bende. Zaten zırt pırt abs si devreye girip canımı sıkıyordu hafif bi frene bassam pat pat patırdıyordu. Esp devre dışı alınamıyor mu? yazılımdan falan yapılamaz mı sigortası yok mu onun :)

 

Tcs ayrı Tvc ayrı fatih :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.