Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2 Vites Kolu


Emre V.

Soru

öncelikle herkese hayırlı cumalar dilerim :)

Bugun cuma namazından geldikten sonra garajda duran arabamıza bindim ve müzik açtım , garaj serin olduğu için az dinleniym dedim :lol:

Sonrasında müzik dinlerken bi an aklıma ; ilk aldığımız zaman ile şuanki vites kolundaki farklılıklar aklıma geldi.

Sanki şuan daha sert gibi , veya alıştığımız için psikolojikmen öyle geliyor bana.

Fazla uzatmayayım , viteslerin daha rahat geçişi için resimdeki yere çok az yağ sıktım ince yağ.Şu kapıları yağladığımız yağdan.Birde aklıma bişey takıldı 2 tane kolu tutan mekanizma var ve bunların üstünde ayarlana bilenen kollar var.Bunlar ne işe yarar ? bi tanesini baya sıktım sanki vites daha rahatladı gibi , belkide yağ sıktığım için olmuş olabilir.

Gerçi bi şikayetim yok ama daha iyisini kim istemezki.Daha rahat vites geçişi için ne yapılabilir ?

24873165.jpg

75864289.jpg

25057492.jpg

edit : resim eklerken kullandım fakat genişletilmelere izin vermiyormuş :(

uA_Y_C_A tarafından düzenlendi
RESİM LİNKLERİ -DİRECT- olmalıdır..Diğer türlü hata mesajı almaya devam edersiniz..Bkz: Resim ekleme konusu
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

O kolların ayarlarıyla oynama onlar koldan şanzımana hareketi ileten kollar. İlerleyen zamanlarda geçmeme yerine oturmama yanlış geçme ( 3 yerine 5 4 yerine 2 ) gibi problemler yaşarsın.

F2 nin genel olarak vites geçişleri kemikli. Bence sert geçiş daha güzel. ani ddurumlarda 5 ten 2 ye atma gibi bir problemin olmaz kemikli viteste.

Eğer çok aşırı bir sertlik var ise debriyaj ve senkromeçlerini kontrol ettir. Onlarda oluşan bir sorun vites geçilşerini olumsuz etkiler. Ama normal kemikli geçiş ise hiç kurcalama

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selam arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama benimde merak ettiğim bişey var.

 

Şimdiye kadar kullandığımız araçlarda 3. vites, vitesin boştaki konumunun tam karşısında oluyordu. Focusumda ise hafif sağa yaslıyarak (5 e doğru) atabiliyorum. Sizin araçlardada böylemi? yoksa bi sorunmu var? 

 

Ayrıyeten ben vites değiştirirken mümkün mertebe debriyaja tam basar öyle değiştiririm. Park ederken falanda geri vitese takacaksam motor devrinin rölanti düzeyine düşmesini beklerim. Buna rağmen bazen geri vitese takarken alttan garrçç sesi geliyor. Sizce bi sorun varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selam arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama benimde merak ettiğim bişey var.

 

Şimdiye kadar kullandığımız araçlarda 3. vites, vitesin boştaki konumunun tam karşısında oluyordu. Focusumda ise hafif sağa yaslıyarak (5 e doğru) atabiliyorum. Sizin araçlardada böylemi? yoksa bi sorunmu var? 

 

Ayrıyeten ben vites değiştirirken mümkün mertebe debriyaja tam basar öyle değiştiririm. Park ederken falanda geri vitese takacaksam motor devrinin rölanti düzeyine düşmesini beklerim. Buna rağmen bazen geri vitese takarken alttan garrçç sesi geliyor. Sizce bi sorun varmı?

Vites kolunun altındaki yaylarda bir sıkıntı var sanırım; burada sağa ve sola çeken yaylar olması gerek sizde sola çeken sağa çekenden daha güçlü (Soldaki yay değişmişse sağdaki eski olandan daha güçlüdür) zaman içinde düzelir yada ikisini de değiştirerek çözebilirsiniz sanırım.

Maalesef bazen geri vitese geçişte nazlanıyor FII ler, ayağı debriyajdan kaldırıp tekrar basmak gerekebiliyor; bu sizin araca özgü değil yani hemen hemen hepsi böyle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vites kolunun altındaki yaylarda bir sıkıntı var sanırım; burada sağa ve sola çeken yaylar olması gerek sizde sola çeken sağa çekenden daha güçlü (Soldaki yay değişmişse sağdaki eski olandan daha güçlüdür) zaman içinde düzelir yada ikisini de değiştirerek çözebilirsiniz sanırım.

Maalesef bazen geri vitese geçişte nazlanıyor FII ler, ayağı debriyajdan kaldırıp tekrar basmak gerekebiliyor; bu sizin araca özgü değil yani hemen hemen hepsi böyle.

 o zaman şimdilik yapmam gereken acil bişey yok. elim alıştı zaten 3 e atmaya. :sofeer:

 

cevabınız için teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.