Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2011 Focus TDCI Collection detaylı bilgi arıyorum


cihan ali

Soru

Herkese merhaba,

Başlıkta yazdığım aracı almak üzereyim, temmuz ayının gelmesini bekliyorum. Aracı almadan önce çok detaylı bir inceleme şansım olmadı, 2 alternatif(Astra Classic 1.3 CDTI ve bu araç) vardı ve ben Focus'ta karar kıldım. Donanım olarak çok bilgi sahibi değilim, o yüzden sizden bilgilendirmenizi rica ediyorum. İlk etapta merak ettiklerim ses sistemi, yol bilgisayarı ve direksiyon modları. Bu konular hakkında Collection için net bir bilgi bulamadım.

Donanım üzerine aklıma geldikçe konu içinde sorarım tekrar, motor hakkında da aklımda soru işaretleri var. 109 hp'lik versiyonunu almak üzereyim. Performans olarak herkes çok memnun, yakıt tüketiminden şikayetçi olanlar var ancak rakamsal bir veri elde edebilmiş değilim. Son sorum da sıfır km aracın kullanım şekliyle ilgili. İlk dizel aracım olacak ve kullanım şekli hakkında hiçbir bilgim yok. Rodaj süresi var mıdır? Varsa rodaj süresi boyunca ve bu süre tamamlandıktan sonra nasıl bir sürüş şekli izlemeliyim. Mazot veya yağ katkıları eklemem gerekecek mi?

Çok fazla soru sorduğumun farkındayım; ancak eski bir VW Golf kullanıcısı olarak Focus'a çok hakim değilim. Cevaplarınızı bekliyorum, ilgilenen herkese teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 32
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters For This Question

Önerilen Mesajlar

  • 0

Biz eski sattığımız benzinli ghia focusa 4 adet primacy almıştık. Üstündeki lastikleri şimdi hatırlamıyorum ama ses konusunda fark etmişti özellikle parke yolda. Yol tutuş zaten focuslarda cok güzel lastiklerdeki farkı anlayacak kadar profesyonel değilim. Collection focus ise orta donanımdır. Şu an 2008 Collection TDCİ kullanıyoruz. Gayet güzel yakıtı performansı motor sesi memnunuz şu an. Daha önce GHİA vardı tabi bazen arıyorum ses sitemini konforunu makyajını :kıhkıh: Collection larda kol dayanama yok mesela yolda giderken kolumu atıyorum boşa çıkıyor. Bu da GHİA 'yı aramamdaki en büyük neden :) Bunların dışında güzel tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncekikler hangi aracı alacaksanız şimdiden hayırlı olsun. Sizlere 2011 1.6 tdci Collection 90ps HB hakkında işinize yarayacağını umarak kısa bilgiler aktarayım. Aracın 90ps olduğuna bakarak kesinlikle yetmez diye bir yanılgıya düşmeyin. Ben bu aracı hem uzun yolda hemde Ankara da şehir içinde kullandım. Ayrıca Mardin gibi inişli çıkışlı yerde de şu an arkadaşım kullanıyor. İzlenimlerim şöyle:

- Şehir içindeki kullanımda araç agresif kullanımda 100 kmde 7 litreye kadar çıkabiliyor (bizzat denedim). Vites değişimlerini doğru devirde yapmanız, ani gaz ve ya fren yapmamanız yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Nekadar fark olur ki? demeyin 5.0 ve 5.2 değerlerinide yakaladığımı söyleyebilirim. Tabiki Sizin için 2 litrelik fark önemli değilse...

- Şehirlerarası araç full dolu iken 120 km ortalama hızda yaptığım ölçümlerde Ankara-Şanlıurfa Arasını (1080 km) 1 depoyla yol aldık.

hemen hesaplayalım 1 depo= 50 lt. 3.58 den aldık tahminen 179 lira. 180 lira diyelim 180/1080=0.1666667 Yuvarlama 17 kuruş yaktı. Araç uzunyolda bunca ağırlığa ve yol durumuna bakılacak olursa yakıt-performans ilişkisi bana göre çok iyi diyebilirim.

- Araçta ESP yoktu. Bu bana göre büyük bir eksiklik. Bence alacaksanız ESP yi ihmal etmeyin derim. Bazen virajlara girerken çok olmasa da zorlandığımı ifade edebilirim.

Lafazanlık yaptıysam, yanlış bir anlatımım olduysa lütfen düzeltin. Saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncekikler hangi aracı alacaksanız şimdiden hayırlı olsun. Sizlere 2011 1.6 tdci Collection 90ps HB hakkında işinize yarayacağını umarak kısa bilgiler aktarayım. Aracın 90ps olduğuna bakarak kesinlikle yetmez diye bir yanılgıya düşmeyin. Ben bu aracı hem uzun yolda hemde Ankara da şehir içinde kullandım. Ayrıca Mardin gibi inişli çıkışlı yerde de şu an arkadaşım kullanıyor. İzlenimlerim şöyle:

- Şehir içindeki kullanımda araç agresif kullanımda 100 kmde 7 litreye kadar çıkabiliyor (bizzat denedim). Vites değişimlerini doğru devirde yapmanız, ani gaz ve ya fren yapmamanız yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Nekadar fark olur ki? demeyin 5.0 ve 5.2 değerlerinide yakaladığımı söyleyebilirim. Tabiki Sizin için 2 litrelik fark önemli değilse...

- Şehirlerarası araç full dolu iken 120 km ortalama hızda yaptığım ölçümlerde Ankara-Şanlıurfa Arasını (1080 km) 1 depoyla yol aldık.

hemen hesaplayalım 1 depo= 50 lt. 3.58 den aldık tahminen 179 lira. 180 lira diyelim 180/1080=0.1666667 Yuvarlama 17 kuruş yaktı. Araç uzunyolda bunca ağırlığa ve yol durumuna bakılacak olursa yakıt-performans ilişkisi bana göre çok iyi diyebilirim.

- Araçta ESP yoktu. Bu bana göre büyük bir eksiklik. Bence alacaksanız ESP yi ihmal etmeyin derim. Bazen virajlara girerken çok olmasa da zorlandığımı ifade edebilirim.

Lafazanlık yaptıysam, yanlış bir anlatımım olduysa lütfen düzeltin. Saygılar...

estağfurullah olur mu öyle şey, teşekkür ederim bilgilendirmeniz için. duygusal(!) sebeplerden dolayı şehir içinde de sakin kullanacağımı düşünüyorum, özellikle de yeni araba hevesim geçince. ESP çok istediğim bir şeydi ancak bu sefer de olmadı, bir sonraki aracımda inşallah:)

109hp ile 90hp'nin yakıt değerleri arasında ciddi farklar oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 109hp hb ghia var . Şehir içi 5,2 lt ortalama. Uzun yoldada 90 km sabit hızla cruise control ile 3,8 lt ortalama ile 300 km yol yaptım.

Ben performansından ve yakıt tüketiminden çok memnunum 109hp lik dizel motorun.

Geri kalan sorularazaten Yakup cevap vermiş.

Aracınız ilk 1500 km sini doldurduğunda mutlaka yağını ve yağ filtresini değiştirin.

Aracınızı park ettiğinizde motoru hemen stop etmeyin bir süre rölantide bekleyin Turbo ömrü açısından turbonun soğuasını ve yağlanmasını beklemek önemli.. eğer performanslı bir sürüş ardından durduysanız 3-4 dk normal bir kullanım sonrasında durduysanız 1 dk beklemeniz yeterli olacaktır.

Aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kullanmanızı dilerim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 109hp hb ghia var . Şehir içi 5,2 lt ortalama. Uzun yoldada 90 km sabit hızla cruise control ile 3,8 lt ortalama ile 300 km yol yaptım.

Ben performansından ve yakıt tüketiminden çok memnunum 109hp lik dizel motorun.

Geri kalan sorularazaten Yakup cevap vermiş.

Aracınız ilk 1500 km sini doldurduğunda mutlaka yağını ve yağ filtresini değiştirin.

Aracınızı park ettiğinizde motoru hemen stop etmeyin bir süre rölantide bekleyin Turbo ömrü açısından turbonun soğuasını ve yağlanmasını beklemek önemli.. eğer performanslı bir sürüş ardından durduysanız 3-4 dk normal bir kullanım sonrasında durduysanız 1 dk beklemeniz yeterli olacaktır.

Aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kullanmanızı dilerim

Araçta blow-of sistemi var demişlerdi buna yine de gerek var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dizel araçta blow-off iş yapmaz abicim.

Blow off konusunda anlatmıştım sebeplerini.

Blow off gaz kelebeği kapandığında turbo ile kelebek arasında oluşan hava basıncının ters teperek turbonun türbinlerini ani olarak yavaşlatmaması amacıyla. arada kalan basınçlı havayı tahliye eder. Performansa bir katkısı yoktur. Turbonun ömrü açısından faydalıdır. Ancak sadece turbo benzinli araçlarda iş yapar.

Dizel motorda gaz kelebeği bulunmadığından dolayı biz gazdan ayağımızı kaldırdığımızda turboya binebilecek bir ters basınç yoktur. Ondan dolayı blow-off dizel motorda iş görmez.

Turbo dizel araçlara blow off uygulandığında.Çuff sesini çıkartmak için gerekli olan geri basıncı sağlamak için emiş sisteminde çeşitli modifikasyonlara gidilir.

yağ kaçakları ve tork düşmesi problemleri başlar ondan sonra.

Turboyu korumanın en iyi yolu aracınızı park ettiğinizde beklemek. Eğer beklemek istemiyorsanız turbo timer taktırmak olacaktır. Turbo timer sizin yerinize bekleme işini yapıp turbonun türbinleri durduğunda aracı otomatik stop eder

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dizel araçta blow-off iş yapmaz abicim.

Blow off konusunda anlatmıştım sebeplerini.

Blow off gaz kelebeği kapandığında turbo ile kelebek arasında oluşan hava basıncının ters teperek turbonun türbinlerini ani olarak yavaşlatmaması amacıyla. arada kalan basınçlı havayı tahliye eder. Performansa bir katkısı yoktur. Turbonun ömrü açısından faydalıdır. Ancak sadece turbo benzinli araçlarda iş yapar.

Dizel motorda gaz kelebeği bulunmadığından dolayı biz gazdan ayağımızı kaldırdığımızda turboya binebilecek bir ters basınç yoktur. Ondan dolayı blow-off dizel motorda iş görmez.

Turbo dizel araçlara blow off uygulandığında.Çuff sesini çıkartmak için gerekli olan geri basıncı sağlamak için emiş sisteminde çeşitli modifikasyonlara gidilir.

yağ kaçakları ve tork düşmesi problemleri başlar ondan sonra.

Turboyu korumanın en iyi yolu aracınızı park ettiğinizde beklemek. Eğer beklemek istemiyorsanız turbo timer taktırmak olacaktır. Turbo timer sizin yerinize bekleme işini yapıp turbonun türbinleri durduğunda aracı otomatik stop eder

Mantıklı. Dizellerde işe yaramadığını bilmiyordum. Açıklama için teşekkürler... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 109hp hb ghia var . Şehir içi 5,2 lt ortalama. Uzun yoldada 90 km sabit hızla cruise control ile 3,8 lt ortalama ile 300 km yol yaptım.

Ben performansından ve yakıt tüketiminden çok memnunum 109hp lik dizel motorun.

Geri kalan sorularazaten Yakup cevap vermiş.

Aracınız ilk 1500 km sini doldurduğunda mutlaka yağını ve yağ filtresini değiştirin.

Aracınızı park ettiğinizde motoru hemen stop etmeyin bir süre rölantide bekleyin Turbo ömrü açısından turbonun soğuasını ve yağlanmasını beklemek önemli.. eğer performanslı bir sürüş ardından durduysanız 3-4 dk normal bir kullanım sonrasında durduysanız 1 dk beklemeniz yeterli olacaktır.

Aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kullanmanızı dilerim

5.2 çok çok iyi benim için. bir de genel güzergahınız ve kullanım şekliniz hakkında bilgi verebilirseniz daha net bir fikir edineceğim:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dostum yoğun trafikde 6.0 dan aşağı bekleme diyim ben sana..

İst'da uzunca süre sürdüğüm araçlar 6.0 dan aşağı inemedi.. Buna 1.5 dci megane bile dahil :)

Sakin - normal trafik veya hafif açık yüksek süratlerde 5 civarı olur

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

5.2 çok çok iyi benim için. bir de genel güzergahınız ve kullanım şekliniz hakkında bilgi verebilirseniz daha net bir fikir edineceğim:)

İstanbul içi genel olarak ama sıkışık trafik ama akan sıkışık dur kalkım yok fazla. Dur kalklı trafiktede elimden geldiğince durdurmamaya çalışırım aracımı önümdeki araçla mesafeli giderim.

Aracı kullanım tarzınız gerçekten önemli. Aynı mesafeleri Aynı hızlarla Aynı trafik şartlarında giden 2 aynı araç arasında sürücünün gaz ve fren pedallarını kullanış şekli ile tüketimde ciddi farklar oluşuyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.