Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Müşteri Memnuniyet Anketi - JD Power -


Tevfik

Önerilen Mesajlar

Müşterisini en çok memnun eden otomobil

Amerikalı araştırma kuruluşu JD Power'ın her yıl yayınladığı otomobil markaları tüketici memnuniyeti raporunun bu yılki birincisi, geçen yıl 7. olan Volvo oldu.

Listenin diğer sürprizlerini ise 23. sıradan 11.'liğe çıkan Ford ve 10 sıra birden sıçrayarak 4. olan MINI yaptı.

Saygın araştırma kuruluşlarından JD Power'in dünya üzerindeki 17 bin 518 otomobil kullanıcısıyla gerçekleştirdiği anket sonucunda 2011 yılında müşterilerini en fazla memnun eden otomobil markasının Volvo olduğu ortaya çıktı.

Sadece iki yıl önce 11. sırada olan Volvo, 2008 yılı sonunda başlayan ve otomotiv sektörünü derinden sarsan global kriz döneminde Ford tarafından Çinli Geely'ye satıldı. 2010 yılında ise 4 sıra yükselerek 7. sıraya çıkan marka, 2011 yılında dünyanın en güvenilen markaları arasında birinciliğe yükseldi.

Geçen yılın birincisi Mercedes yine üst sıralardaki yerini korudu ancak, bu 2011 yılı raporunda ikincilikle yetinmek zorunda kaldı. Volvo'nun onur listesinin başında yer aldığı listede, gümüş madalyayı alan Mercedes'in arkasında önceki yıla göre bir sıra yükselen Mazda yer aldı.

Volvo birinci sırayı almasına karşın, en memnun olunan modeller listesinde ilk sırayı hiçbir modeliyle alamadı. Bu listeye Mercedes, C, E ve M Sınıfı olmak üzere üç otomobilini sokmayı başardı.

Bu listenin diğer üçlüsünü ise iki Japon markası oluşturdu. Mazda küçük sınıfta 2, kompakt sınıfta ise 3 modeliyle ilk sırayı alırken, orta sınıfın lideri ise Honda Accord oldu.

MARKALARIN ÇEKİCİLİĞİ PUANI YÜKSELTİYOR

Amerikalı pazar geliştirme enstitüsü her yıl dünya çapında yürüttüğü bir çalışmayla otomobil sahiplerine kullandıkları araçlarından memnun olup olmadıklarını soruyor.

Bu yıl yayınlanan ve 2010 yılı sonuçlarını içeren rapor için de dünya çapında araçlarını en az iki yıldır ortalama 38 bin 700 kilometre kullanan 17 bin 158 otomobil sahibinin fikirleri alındı.

Değerlendirme toplam değere yüzde 32 oranında etki eden "çekicilik", yüzde 26 oranında etki eden "kalite ve güvenilirlik", yüzde 22 oranında etki eden "kullanım maliyetleri" ve yüzde 20 oranında etki eden "servis" olmak üzere 4 bölümden oluştu.

Anket sonuçları otomobil kullanıcılarının tercihlerini belirlemeye doğrudan etki ederken, özellikle ikinci elden araç alacak Batılı tüketiciler tarafından yakından takip ediliyor. Otomobil üreticileri ise tükecilerin gözündeki değerlerini saygın JD Power anketi üzerinden takip edebiliyorlar.

RESİMLERLE GAZETE DESTEĞİ GELSİN :D

img2785j.jpg

img2786s.jpg

img2787e.jpg

img2788s.jpg

uA_Y_C_A tarafından düzenlendi
Resimler Eklenmiştir
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford hem kaliteli ve aynı zamanda sağlam araba üretmeye başladığı için bence bu yükseliş oldu...Şu an çok konforlu ve aynı zamanda bir o kadar sağlam araçlar yaptı....Tabiki piyasa ortalamasında fiyat sunarak.... :P (Focus bunu kırdı ama olsun o da düşer.... :D )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

evet fod gerçekten önemli başarılara imza attı ve 23 ten 12 basamak yükselmesi ve vw nin altta kalması bile gs-fb derbisi gibi olmuş..daicanın üstte olmasıda sivasspor gibi olmuş ama ya......

not tabiki bu garip amerikan halkının seçimi mazda markası orda orta ve ortaüst gelirkesiminde çok iyi bir marka ve aile arabası olarak yıllardır yer etmiş durumda....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni nesil Nissan ve özellikle Porsche nin bu kadar kötü, Opel inse diplerde yer alması ADAC ın anketiyle ters düşüyor.

ADAC a göre Porsche ve Bmw modelleri çok iyi, Japon lardan Mazda çok iyi, Insignia ve makyajlı Corsa sınıflarının en iyileri, gene Fiat ın Bravo su tüm sınıflarda 7. ve Punto su gene üst sıralarda, Honda ve Toyota nın yeni modllerinin şikayet oranı eski modellerden bariz yüksek gene ADAC a göre..

ADAC raporu otomobil dergilerinde de yakın bir geçmişte yayınlanmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugüne kadarki araçlarımın neredeyse hiçbirinde %100 prosedüre uygun bakım yapılmamıştır; aracın ana bakımları dışında hani elektrikli cihazla seviye tespitleri yapılır ya da siz sormadan envai çeşit ince ayar çekilir ya, bunları hep dergi vb gibi uzun dönem testlerin yapıldığı yerlerde görüp de öğrenmişimdir, belki Corolla hariç.

Sadece birkez Focus un bakımında işe yeni başlamış bir eleman bu şekilde hizmet vermişti, sonrasında bir daha göremedim o elemanı! Opel in kendi isteğimle yağını değiştirirken de usta fazlasıyla titizdi* umarım gerçek bakımlarında da böyle devam ederler.

*Dediğim usta önceden özel servislerde çalışıyordu "servislerde işler büyüdükce kaliteyi kısıyorlar, ben ağır ama 4*4lük iş yapmazsam rahat edemiyorum bu yüzden işten çıkardılar" demişti :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugüne kadarki araçlarımın neredeyse hiçbirinde %100 prosedüre uygun bakım yapılmamıştır; aracın ana bakımları dışında hani elektrikli cihazla seviye tespitleri yapılır ya da siz sormadan envai çeşit ince ayar çekilir ya, bunları hep dergi vb gibi uzun dönem testlerin yapıldığı yerlerde görüp de öğrenmişimdir, belki Corolla hariç.

Sadece birkez Focus un bakımında işe yeni başlamış bir eleman bu şekilde hizmet vermişti, sonrasında bir daha göremedim o elemanı! Opel in kendi isteğimle yağını değiştirirken de usta fazlasıyla titizdi* umarım gerçek bakımlarında da böyle devam ederler.

*Dediğim usta önceden özel servislerde çalışıyordu "servislerde işler büyüdükce kaliteyi kısıyorlar, ben ağır ama 4*4lük iş yapmazsam rahat edemiyorum bu yüzden işten çıkardılar" demişti :kıhkıh:

Kardeşim işte bu anlayış devam ettiği sürece her markada olacaktır. Keza ülkemizde aynı markanın hizmet ve kalite anlayışı ile müşteri memnuniyeti değişik bayii ve servisleri arasında bile ciddi farklar var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Haklısın kardeşim çok da sinir olurum bu duruma.

Focus a bakım yapan eleman çok iyiydi, hatta belki hatırlarsın eski forumda bahsetmiştim bu elemandan. Diğerlerinin bakmaya lüzum görmeyeceği ufak detaylara noktalara bile tek tek acele etmeden bakmıştı sonra işten çıkmış galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

BMW'de bile böyle.Çabuk bitsinde nasıl biterse bitsin mantığı...

Aslında bu Türk insaDının genel karakteristik özelliği :ban:

Böyle olmayan insanları da kendilerine benzetme çabası

Benzetemeyince de dışla,kov :kıhkıh:

Ne kadar gıcık özelliklerimiz var millet olarak yahu :ban:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Haklısın kardeşim çok da sinir olurum bu duruma.

Focus a bakım yapan eleman çok iyiydi, hatta belki hatırlarsın eski forumda bahsetmiştim bu elemandan. Diğerlerinin bakmaya lüzum görmeyeceği ufak detaylara noktalara bile tek tek acele etmeden bakmıştı sonra işten çıkmış galiba.

Evet kardeşim hatırladım bahsetmiştin ordada.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.