Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Teleflex GFI - LPG,CNG Sistemleri


ALPER

Önerilen Mesajlar

Otomobiller üretilirken benzin enjektörleri emme manifoldunun üzerine direkt takılır. Bilinen bütün LPG sistemlerinde emme manifolduna bir hortum takılır ve hortumun ucunda LPG enjektörü olur. Oysa GFI' de aynı benzin enjektörleri gibi LPG enjektörleri manifolda gömülür.

Bu Sayede;

Performans ve güç kaybı olmaz.

LPG enjektörlerinin direkt takılması için manifold söküldüğünden yanma odasına çapak kaçma riski yok edilir. GFI, manifold sökülmeden yapılan montajlara müsaade etmez.

LPG taktırılmasının en önemli sebeplerinden olan yakıt tasarrufu bu sayede en üst düzeyde elde edilir. Yakıtın yanma odasına en yakında püskürtüldüğü tek sistem GFI'dir.

Motor kaputunu açtığınızda LPG montajı ile ilgili enjektör ve tesisat görüntüsü fark edilmez.

Buraya Kadar Teleflex platformundan alıntıdır.. Burdan sonrası kendi yorumlarım..

Teleflex GFI Başta özel araçlara takmak için üretilmiş daha sonra markalaşmış Hollanda malı,Avrupa için kaliteli sayılabilicek bir marka.

Teleflex,GFI marka enjektörler kullanan benzin ecusunu en yakın şekilde takip edebilen Türkiye piyasasındaki en iyi Lpg sistemlerinden biridir,Genelde yüksek hacimli motorlara uygulanır,Teleflexi diğer sistemlerden ayıran en büyük özellik manifolda direk gömülü montaj yapılmasıdır .. Lpg enjektörleri en yakın yerden montajlanır böylece en verimli montaj yapılmış olur,Diğer İtalyan sistemlerinin tümünde ise lpg enjektörleri bir boru yardımıyla montaj edildiğinden Performans ve yakıt kaybı fark edilicek miktarda yaşanır.. (BRC nin pipolu sistemide Teleflex gibi iyidir..Manifold delinmesi son çare olmalıdır)

Bunun haricinde Bakım aralığının diğer sistemlere göre daha uzun olması ve Yaz-kış basınç ayarı gibi şeyler istememesi Teleflex GFI nin en büyük avantajlarından.

Ankarada Tunalı Motor Teleflex Türkiye nin Distribütörü,Genelde montaj içinde Ankaraya gelir kullanıcılar.. İstanbul yolu 8. km de 3 katlı bir bina.. Daha önce ziyaret etmiştim gayet profesyonel ve titiz yapıyolar işlerini.

Montajı yarım gün gibi kısa bi sürede gerçekleştiriyolar,Teleflex GFI diğer lpg sistemlerine göre çok daha basit dizayn edilmiş bir sistem olması avantajlarınadn.

Benden bukadar B)

Teleflex GFI Montajı yapılmış bir Focus 2.5 :)

SDC10651.jpg

SDC10638.jpg

Sıradan bi kullanıcıyım,Mühendis falan değilim.. Sadece araştırdığım edindiğim bilgileri buraya aktarıyorum,Umarım faydalı olur.. Kolay gelsin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alper bey benim aracımda da teleflex lpg sistemi var.Nazar değmesin 33000 km dir ve 15 aydır kullanıyorum bu sürede hep en ucuz ve markasız lpg kullandım sadece fitrelerini düzenli değiştirdim nazar değmesin hiç problem çıkartmadı.Sadece ford un ti-vct motorlarının lpg uygulamalarına biraz daha hassas olduğu söyleniyor ben de bu yüzden 15-20 dk dan fazla 4000 dev/dk üzerine kalmamaya araverip biraz devir düşürerek motoru zorlamamaya çalışıyorum. Bakalım gelecekte nasıl olacak şimdilik çok memnunum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alper bey benim aracımda da teleflex lpg sistemi var.Nazar değmesin 33000 km dir ve 15 aydır kullanıyorum bu sürede hep en ucuz ve markasız lpg kullandım sadece fitrelerini düzenli değiştirdim nazar değmesin hiç problem çıkartmadı.Sadece ford un ti-vct motorlarının lpg uygulamalarına biraz daha hassas olduğu söyleniyor ben de bu yüzden 15-20 dk dan fazla 4000 dev/dk üzerine kalmamaya araverip biraz devir düşürerek motoru zorlamamaya çalışıyorum. Bakalım gelecekte nasıl olacak şimdilik çok memnunum.

Ti-Vct Teleflex için Kullanıcı yorumu pek yoktu internette,33.000 Km dir sorunsuzca kullanmış olmanız sevindirici :yeah: Dahada uzun süre sorunsuzca binersiniz umarım.. Önümüzdeki aylarda bende tunalı motorda Focus 2010 Ti-Vct aracıma Teleflex uygulatıcam,Kafamda bu konuda soru işareti kalmadı sayılır :ban:

Kısaca 4000 devir olayından bahsedicek olursak ;

4000 Devir olayı doğrudur,Uzun süre bant aşımında seyredildiğinde silindirlerin farklı zamanlamayla çalışması nedeniyle (1-3 , 2-4 Şeklinde) Yakıt püskürtmede problem yaşanabiliyor..Subapların Alaşım olması nedeniyle Subap erimesi gibi bir sorunlada karşılaşılabiliyor.

Avrupada Fabrika çıkışı LPG li Ti-Vct focusların Tüm Subap,Supab gaydları ve yuvaları dökme çelik,İleride oluşabilicek bir hasarda ise yapılması gereken Çelik subap modifiyesidir. Ek bilgi olarakta verelim Focus için subap erimesinin maliyeti 600-700 TL civarı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende araştırma yapıyorum lpg konusunda ama hala karar veremedim hangi kit diye.Teleflex çok bakmamıştım genelde prins yada brc arasında kalmıştım ama 33.000 km sıkıntısız kullanıyorsanız güzel bir durum bu birde yakıt verilerinizi yazarsanız harika olur.Telefex te bizim motorlar için ayrı bir yağlama sistemi yada koruyucu varmı bildiğim kadarıyla prinste ayrı bir yağlama sistemi takılıyormuş brc yetkilisinden öğrendiğime görede bir katkı kullanılıyormuş subablara zarar vermemesi için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Prinsdeki Valve Care isimli yağlama sistemini bende araştırdım,Bu işin içinde olan birkaç arkadaşla görüştüm.. Valve Carenin motorda kurum yaptığını söyleyenler olunca içime kurt düştü ve o işten vazgeçtim.

Aksi bi durum olmadıkça şuan gözdem Teleflex.. Bundaki en önemli etkende LPG enjektörlerinin boru yardımıyla değil direk monte edilmesi,Ve yakıt tüketiminin diğer lpgli araçlara göre daha az olması,Performans farkının ise minimum seviyede olması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Prinsdeki Valve Care isimli yağlama sistemini bende araştırdım,Bu işin içinde olan birkaç arkadaşla görüştüm.. Valve Carenin motorda kurum yaptığını söyleyenler olunca içime kurt düştü ve o işten vazgeçtim.

Aksi bi durum olmadıkça şuan gözdem Teleflex.. Bundaki en önemli etkende LPG enjektörlerinin boru yardımıyla değil direk monte edilmesi,Ve yakıt tüketiminin diğer lpgli araçlara göre daha az olması,Performans farkının ise minimum seviyede olması.

bu kurum yapma konusunu bende duydum ama öyle olmadığını söyleyenlerde var insan arada kalıyor açıkçası benimde asıl merak ettiğim konulardan biride farklı lpg kitleri arasındaki yakıt tüketim miktarları acaba brc prins ve teleflex te farklar ne kadar oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teleflex GFI Direkt enjeksiyonlu ve Turbolu araçlar için Çok yakında yeni bir sıvı püskürtmeli sistem getiriyor,Ecoboost için Beklemedeyiz.. B)

Diğer konuda doktorumun bahsettiği vialle nin yaptığı sistem gelir ve gelişirse FIII de ecobost 182 ps daha cazip hale geliyor. Normal 125 ps ile aynı hatta daha az bile yakar gibi geliyor. Çünkü bu sistemde ilk çalıştırma dahil LPG de oluyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teleflex in Sıvı püskürtmesi için beklenen fiyat 3.000 Tl Civarı .. Vialle en son 4.500 Falandı,Tasarruf yapıcam diyede 4-5 Bin Tl LPG ye verilmez ;)

:blink: Ne diyorsun 4-5 bin verdikten sonra dizele ne kalıyorki. T-vct+sıralı lpg ye devam o zaman. :)

Son depomda lpgde km.de 0,192 krş. yakmışım, 100km/9,1 lt. geliyor daha ne olsun B)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.