Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Düşük Yağ Basınç Uyarısı


Gültekin C.

Soru

Merhabalar; yaklaşık 3 yıldır Focus 2019 1.5 ti-vct titanium sahibiyim. Aracım BRC sistem LPG li. Genel olarak aracımdan memmunum. 

Geçen yıl Bosch serviste 50.000 km bakımı yaptırdım. Yaptırdıktan yaklaşık 500  km sonra motor ikaz lambası sarı ışık yandı. Yağ basıncı düşük uyarısı verdi.

Bosch servise gittiğimde kontrollerde koydukları yağın yanlış olduğunu farkettikleri bu yüzden olduğu, olması gereken 5w-20 yağı koyduklarını söylediler. Ancak o tarihten beri ikaz lambası yanıyor. İkaz lambası yanık iken motor gücü düşüyor. Motoru stop edip tekrar çalıştırdığınızda sorun kalmıyor ama ışık halen yanıyor.

 

Bu zamana kadar bununla ilgili yapılanlar ise;

4 Defa yağ ve yağ filtresi değişimi,

Yeni yağ pompası takıldı (Eskisi halen evde duruyor sorunsuz),

Karter temizliği ve contası değişimi,

Beyin kontrolü ve yeniden yazılım yüklenmesi,

LPG filtre ve yazılım güncellenmesi ve kontrolü,

 

Aracıma çok titiz bakımtığım ve memmun olduğum halde motor ışığı sorunu yüzünden canım sıkılıyor.

Bu konuda tecrübe ve birikimi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

 

IMG_20240406_151000.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 2 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

yeni yağ pompası takıldıktan sonra bir süre de olsa lamba yanması durdu mu?

durmadı ise sorun yağ ve pompa değil..

ama bir süre lamba söndü 2-3 hafta sonra yandı ise.. yağ pompası süzgeçi tıkalı mı idi.. iyi kontrol ettiler mi

sanki bir video da 1.5 ti-vct motorlarda da yağlı triger kayışı kullanıldığını gördüm.. sizde ki nasıl acaba?

parçalanan triger kayışı yağ pompası süzgeçini tıkayabiliyor.. bu da motoru bitirmeye kadar gidebilir.

kuru triger ise sorun başka bir şey olmalı.. hatalı ölçüm yapan sensör vb..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle aracınızı güle güle kullanın. MaşAllah Konfigürasyon, seçenek olarak piyasadaki en iyilerinden. Ehil servislerde,kişilerde işlem yaptırmakta fayda var. Yanlış yağ kullanımından dolayı kayışdan kopan ufak parçacıklar karter içerisindeki süzgeci tıkamış olabilir. Buda basıncın düşmesine vesile oluyor.

 

Screenshot_20251102_123624_YouTube.thumb.jpg.7ed34d75b19bd95ec2dd39d11d9b23e0.jpg

 

Süzgeci ve karteri temizleyip, trigeri değiştirip sae 5w-20, wss-m2c948-b şartnamesini karşılayan yağ kullanarak, yağ filtresinide değiştirip islemi tamamlayın sorununuz düzelecektir inş. 

 

Not:

Ford Focus (2018-... mk4 ve mk4,5) 1.5l ti-vct dragon ve 1.0l ecoboost benzinli motorlarda sae 5w-20, wss- m2c948-b şartnamesini sağlayan yağlar kullanılması elzemdir. Aksi takdirde yağ içerisinde bulunan triger kayışında bakım zamanından önce, daha erken yıpranmalar görülmesi ve kopması muhtemeldir. Muhakkak dikkat edelim.

 

Saim K. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.