Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Giriş yaptıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir ve özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Giriş yaptıktan sonra, bu mesaj silinecektir ve sadece sponsorlarımızın reklamını göreceksiniz. Siz de sponsor olmak istiyorsanız buradan ulaşabilirsiniz.

Focus Mk4 1.0 EcoBoost Chip Tuning Uygulattım


Çınar Tümerkan

Önerilen Mesajlar

Çınar Tümerkan
23.12.2019 - 23:28 tarihinde, Çınar Tümerkan yazdı:

.

Ne fark etti oncelikle aracin torku orjinalde çok dusuktu(170nM)ara hizlanmalarda cok keyif vermiyordu bariz degisti. 2000 tl ya anlastik işlem yarim gunden uzun surdu once beyini Obdden okutup Ingiltereyle bilgisini paylastik sonra Ingiltereden mudahele ettiler ordan dosya geldi yuklendi bu yuzden de oldukca uzun surdu. Musait zamanda teknik detaylari sorarim yazili olarak atsinlar paylasirim

Ingiltere ile bir suredir zaten iletisimdeydik manuel icin yayinladiniz otomatik yok mu diye arada cok ufak farklar varmis eger ki ancak manuel ile otomatik birbirinden farkli ise ayri ayri yayinliyoruz yoksa buna gerek duymuyoruz yazmislardi ingiltereden teknik kisimdan pek anlamiyorum farkli portta mi calisiyor oyle bir sey demislerdi ama pilotluktan anliyorum(zamaninda yaris araclariyla egitimler almistim defalarca piste ciktim) remapten cikip zekeriyakoy tarafina ve kuzey marmara yoluna ciktim arac spor modda inanilmaz degisiverdi(diger modlarda fark hissedemedim)Ornegin otomatigin teknik verisine gore 0-100 hizlanma ford sitesnde 11.1 sn fakat su an arac kesinlikle 10 saniyenin altinda cikiyor defalarca otomatikte kalkis yaptim. Manuelde sureye bakamadim ama belli bir devirde kendi vites degistiriyor ve bence de hic fark ettirmedi hatta daha bile yavas kaldi. Arac 4bin devirden sonra oyle hizli devirleniyor ki manuelde vites + ya bastigimda zaten gec kalmis oluyorum kendisi vitesi atiyor sonra ben bastigim icin bir daha atiyor 2 vites birden atmis oluyorum(tam otomatik sanziman performansi maalesef vasat ).  Bu arada bir degisiklik daha var aracin start stopu onceden sorunlu demistim Ford serviste guncellemislerdi fakat bu sabah yine Kavacika kadar hic devreye girmedi(30kmlik parkur hava bile sicakti) remapten sonra motor sogukken dahi trafige girince bile aninda devreye girdi su an duzgun calisiyor(gercekten remaple baglantili mi yoksa rastlanti mi hic bilemedim)

Uzun bir aradan ve zorlu salgın döneminden sonra herkese tekrar merhabalar,

 

Aracımın start/stopunun çalışmaması bazen ekranın donması vb. tüm elektronik sistemlerdeki sorun meğerse akümün bitik olmasındanmış. En sonunda aracım otoparkta çalışmayınca anladık. Aracı showroomdan aldığımdan beri start/stopun çalışmamasının sebebi muhtemelen showroom'da millete gösteri yapmak için aracın adaptif full led farlarını açık bırakmaları ve/veya akü bağlantısını sökmemiş olmaları. Neyse ki Ford hatasını kabul etti ve garantiden orijinal aküsüyle değiştirdi. Arabanın Alman üretimi olmasından olsa gerek orjinal akünün gelmesi yaklaşık 1 ay kadar sürdü. Bu sırada aracın her şeyi resetlendiği için yapılan yazılım sıfırlandı mı diye şüpheleniyorum açıkçası. Haftasonları yasak haftaiçi de çalıştığım için hiç fırsatını bulup da deneyemedim.  

Fakat superchips yapalı 1 sene geçmiş olmasına rağmen herhangi bir sıkıntı yaşatmadı. Hatta geçen yaz tatile dahi öyle gittik uzun yolda da keyifliydi.

Hatta aracın performansını şu şekilde bir referansla kıyaslayabilirim:

Gişelerden önümdeki 2020 bmw 2.16 ile arka arkaya kalktık ve aracım ilk hızlanmadan arayı kapadı ve belli bir noktadan sonra geçti. O aracın fabrika verisi 0-100'ü 8.7(ki gerçek hayatta öyle olmadığına eminim. Yeni 3.16nın da fabrika verileri aynı şekilde yanıltıcı).

Sonuç olarak 1.0 lt araçla 1.5lt bmw'yi(ikisi de önden çeker) geçmek insanın yüzünde tatlı bir gülümseme bırakıyor ve verilen paranın hakkını veriyor 🙂

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
42 dakika önce, Çınar Tümerkan yazdı:

Arabanın Alman üretimi olmasından olsa gerek orjinal akünün gelmesi yaklaşık 1 ay kadar sürdü.

Bu olayı anlamadım. Neden 1 Ay sürdü? Akü zaten Otosan'ın elindeki ya "inci" ya da "Mutlu" markalara yaptırdıkları takılıyor. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Çınar Tümerkan
27 dakika önce, Tuncay A. yazdı:

Bu olayı anlamadım. Neden 1 Ay sürdü? Akü zaten Otosan'ın elindeki ya "inci" ya da "Mutlu" markalara yaptırdıkları takılıyor. 

Orjinal aküsünün Almanya'dan geleceğini söylediler. Ben daha önceki hiçbir Focus'ta İnci ya da Mutlu görmedim. Araca gittiğimde bakar söylerim marka görünüyorsa. Belki de beni yemişlerdir vallahi hiç bakmadım markasına🙂 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Cem Boneval
Bir saat önce, Çınar Tümerkan yazdı:

Neyse ki Ford hatasını kabul etti ve garantiden orijinal aküsüyle değiştirdi

Garanti söz konusu olunca -ki bu aküde pek kolay olmaz- beklemek sineye çekilir elbette. Belli ki garantiden olunca orijinale yönelmişler.

Bir saat önce, Çınar Tümerkan yazdı:

Sonuç olarak 1.0 lt araçla 1.5lt bmw'yi(ikisi de önden çeker) geçmek insanın yüzünde tatlı bir gülümseme bırakıyor

Bu gibi durumlarda hep rakibin rekabetten haberi var mıydı diye düşünmeden edemiyorum. 😉

Hoş supechipsli 1.6 EB'un değerini anlamam için 1.5TSi Golf almam gerekiyormuş, o da ayrı konu...

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Çınar Tümerkan
2 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Garanti söz konusu olunca -ki bu aküde pek kolay olmaz- beklemek sineye çekilir elbette. Belli ki garantiden olunca orijinale yönelmişler.

Bu gibi durumlarda hep rakibin rekabetten haberi var mıydı diye düşünmeden edemiyorum. 😉

Hoş supechipsli 1.6 EB'un değerini anlamam için 1.5TSi Golf almam gerekiyormuş, o da ayrı konu...

Cem Bey,

 

Aracınız 1.6 EB 180 bg olan mıydı?O araçla Gürbaşlar'dan Beykoz'a dağ yollarında test sürüşü yapmıştım inanılmaz hızlıydı ama frenleri gücüne göre yetersiz gelmişti ve tüketimi çok diye yanaşmayarak 115hp dizeli tercih etmiştim. Bir de belirtmeden geçemeyeceğim MK'te 8 ileri tam otomatik yerine powershift ya da DSG olsaydı sanırım hızlanmam çok daha iyi olurdu.(şanzımanın yavaşlığı chip tuningten sonra iyice gözüme batmaya başladı 😞

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Yakup Çağatay
9 dakika önce, Tuncay A. yazdı:

Aklınıza kurt düşürmeyelim ama maalesef durumlar böyle 

 

IMG_20190208_094513.jpg

Yanlış olmasın abi EcoBoost bu Blue Mlue değil 😛 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Mehmet Demir

dyno testlerde bizim 1.0 125 bg, 100-110 arası çıkıyor chiple 156 bg, değildir bence.. gerçek 156 bg araç 9 sn altına rahat iner gibime geliyor.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Çınar Tümerkan
30.07.2015 - 20:21 tarihinde, Doğan Kurban yazdı:

1.0 için olanı merak ettim şimdi

 

15 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

dyno testlerde bizim 1.0 125 bg, 100-110 arası çıkıyor chiple 156 bg, değildir bence.. gerçek 156 bg araç 9 sn altına rahat iner gibime geliyor.

@Mehmet Demir daha evvel yazdıklarıma bakarsanız anlayabilirsiniz. Aracın 8 ileri tam otomatiği çok yavaş. Üst viteslerde değişimler arası 1 saniye zaman geçtiğine yemin edebilirim  ama kanıtlayamam 🙂 Vites değiştirmediği zamanlarda ise hızlanma inanılmaz keyifli.

Manuel olsaydı rahat 2 sn daha aşağı inerdi.(halihazırda 10saniyeye çok yakın). 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Yakup Çağatay
7 dakika önce, Çınar Tümerkan yazdı:

 

@Mehmet Demir daha evvel yazdıklarıma bakarsanız anlayabilirsiniz. Aracın 8 ileri tam otomatiği çok yavaş. Üst viteslerde değişimler arası 1 saniye zaman geçtiğine yemin edebilirim  ama kanıtlayamam 🙂 Vites değiştirmediği zamanlarda ise hızlanma inanılmaz keyifli.

Manuel olsaydı rahat 2 sn daha aşağı inerdi.(halihazırda 10saniyeye çok yakın). 

Üst vitesler zaten hızlanma odaklı değil. Ayrıca geçişin hissedilir olması yavaş veya çok yavaş vites değişikliği yaptığı anlamına kesinlikle gelmiyor. Verileri de ortada zaten 2 sn fark yok. Bir çift kavrama değil ancak hız konusunda öyle yavaş da değil, teknik olarak.

Ama şu da var 1.0’a özel 1.5 ve dizele göre daha yavaşlar. Muhtemelen tüketim için yapılmış bir yazılım farkı var. Çözmek için bu da araştırılabilir. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Çınar Tümerkan
12.01.2021 - 10:12 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Üst vitesler zaten hızlanma odaklı değil. Ayrıca geçişin hissedilir olması yavaş veya çok yavaş vites değişikliği yaptığı anlamına kesinlikle gelmiyor. Verileri de ortada zaten 2 sn fark yok. Bir çift kavrama değil ancak hız konusunda öyle yavaş da değil, teknik olarak.

Ama şu da var 1.0’a özel 1.5 ve dizele göre daha yavaşlar. Muhtemelen tüketim için yapılmış bir yazılım farkı var. Çözmek için bu da araştırılabilir. 

Yani şanzıman yazilimi guncellemesi gibi bir şey yapilabilir mi?

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.