Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 2023 1.0 active stil MT 15.000 bakım


Mehmet Demir

Önerilen Mesajlar

Bugün Konya otokoçta km dolduğu için ilk bakımı yaptırdım.

Polen filtresini değiştirmemişler, f3 ünde 2 bakımda bir değişirdi. garantisi bitince ise söylemezseniz değiştirmiyorlardı.

500 tl tutan gereksiz iki adet temizlik sarf malzemesi ile %8 iskontolu; 7600 tl ödedim.

 

f3 de iken ilk bakıma 1 saat yazarlardı, bunda 1.5 yazmışlar..

sarf malzemesinin biri f3 de ki gibi ise motor koruyucu sprey.(geçen yıl motora bunu sıkmışlar sonrada motoru yıkamışlardı) 😄

ama motorun sadece tozu alınmış ve yıkanmamıştı. neye kullandı iseler artık..

 

arka eksantrik mil sensörünün kapağında yağ terlemesi gibi tozlu yağ pisliği vardı. garantiden o-ring conta değişti.. tek tük oluyor dediler. sanırım motorun ilk imalatında kuru montajdan ezilme vs olabiliyordur. sıkarken, tekerlek gibi sıra ile hafif sıkıp sonra çok sıkılmalı diye düşünüyorum ileriye düzgün oturması için. çok az da siyah conta silikonu sürdüler kauçuk o-ring in etrafına.

 

f4.jpg.b05ac7847d2c731296ce577797da5b06.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 10 ay sonra...

focus mk4 2018+ benzinli 1.0 ve 1.5 ecoboost motorlar için yeni yağ ve 948 kodlu eski yağ ile geriye dönük uyumlu olduğu yazıyor. (1.5L ti-vct için de olabilir bilgim yok)

0W-20 WSS-M2C954-A1

kayışlı 1.0 lar 4.1 lt.. (iki çentik arası 800 ml), zincirli 1.0 lar 4.5 lt (iki çentik arası 1 lt) yağ alıyor.

üretici fuchs a göre değişim periyodu 2 yıl veya 30.000 km.. ama malum biz her yıl götüreceğiz garanti bitene kadar.

 

yukarıda belirttiğim sorun az da olsa devam ediyor. buharlaşmadan mı nedendir bilmiyorum ama yeni motor az da olsa yağ eksiltiyor. ne kadar derseniz

belki 10.000 km de 200-300 ml.. şu etken midir?

sadece mantık yürütüyorum. triger zincir olunca zincirin ısınmasından daha fazla buharlaşma oluyordur. eskisi kayış triger, metal-zincir triger kadar ısınmıyordu ve yağ eksiltme yok denecek gibiydi.

buhar kaçağı da olabilir yukarıdaki sorundan..

vw zincir triger kullanıyor ve çoğu motoru yağ eksiltir. mercedesler zincirdir 6 lt yağ eklenir vb..  ne kadar çok o kadar iyi soğutma.. malum zincirle beraber 1.0 motor yağ kapasitesi 400 ml arttırıldı.

 

image.thumb.png.a3933836c646f4aa43d605ae310411bd.png

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.