Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Çağrı Yeniçeri

Focus Mk3 1.6 TDCI Rölantide Titreme/Sarsıntı

Question

Merhabalar 2014 1.6 tdci titanium focus sahibiyim 109 bin kmde aracım son iki aydır aracımda rolantide çok hafif titreme fakat klima açıkken sarsıntı şeklinde (klimayı kapatınca 1-2 dk sürüş yapınca sarsıntı kesiliyor) bir şikayetim var ve gaza yüklendiğim ilk 3 saniye bir kara duman atma ama stabil devirlerde kara duman atma kesiliyor sanayiye gidip ilk motor ustasıyla görüştüğümde konunun enjektör yada mazot pompasından olabilieceğini söyledi bende enjektörcü ustaya gitiiğimde kendisininde 1.6 tdci c max kullandığını ondada aynı problem olduğunu söyledi ve bunun motor kulağından kaynaklanabileceğini söyledi enjektör arızasının olmadığını söyledi mazot pompasına değinmedi bile fakat buda bahsetmiş olduğum ilk gaza bastığımdaki kara dumandan ötürü kafama yatmadı motor kulağıda iyi durumda gözüküyor açıkcası buraya yazma sebebim net bir evet şu arızadan oluyor cevabı alamadığım ve yanlış tamirata boşa ücret ödemek istemediğimdendir yağda ve suda eksiltme olmuyor takip ediyorum hararet stabil  bu forumda başına böyle birşey gelmiş arkadaşlardan konuyla ilgili yardım bekliyorum şimdiden teşekkur ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Çağrı bey duman haricinde benzer sorunlar var. Şu anda N11'den sipariş ettiğim takozları bekliyorum. Klimada özellikle titreme belirgin oluyor bahsettiğiniz gibi. Benim kulak da iyi duruyordu ama 1-2 hafta önce yağ akıtmaya başladı. Belli ki önceleri fonksiyonunu kaybediyor titreme yapıyor bir süre sonra da patlıyor yağ akmaya başlıyor.
Sanırım Pazartesi tüm ürünler elimde olur, sonucu buraya paylaşırım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Benzer titreme/sarsıntı şikayetiyle ben de servise gittim ama takozların sağlam olduğunu ve herhangi bir hata mesajı olmadığını söylediler. Yapılan son bakımda 4 litre castrol yağın tamamı koyulmuştu ve kontrol çubuğundaki sarı kısmın tamamı yağ oluyordu. Şırınga ve serum hortumuyla ufak kavanoz dolusu yağ çektim.(tahminimce 250-300ml kadar) sarsıntı problemi geçti ya da ben geçtiğine inanıyorum. 🙂 Bu miktarda yağ fazlalığı sarsıntı yapar mı teknik olarak bilmiyorum.

 

kontrol çubuğundaki seviye şimdi en üst tırnaktan 2-3 tırnak aşağıda. Sarsıntı yok.

 

Sizin durumunuzdan farklı olarak siyah duman gibi bir sıkıntım yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Çağrı bey duman haricinde benzer sorunlar var. Şu anda N11'den sipariş ettiğim takozları bekliyorum. Klimada özellikle titreme belirgin oluyor bahsettiğiniz gibi. Benim kulak da iyi duruyordu ama 1-2 hafta önce yağ akıtmaya başladı. Belli ki önceleri fonksiyonunu kaybediyor titreme yapıyor bir süre sonra da patlıyor yağ akmaya başlıyor.
Sanırım Pazartesi tüm ürünler elimde olur, sonucu buraya paylaşırım. 

çok memnun olurum duman farklı birşeydende yapıyor olabilir belki

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Merhabalar bendede focus 3 titanium var sarsıntıbaşladı ustaya götürdüm motor kulaklarında dedi tamam o zaman değişelim dedim değişti hala devam ediyor başka bi ustaya götürdüm o da bu araçlarda gezici volant va büyük ihtimal ondandır dedi maliyet 3500..4000 arası baskı balata volant maliyetli biraz bekliyecegim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Aracı ilk aldığım yıllarda acemilik döneminde epeyce baskıyı yaktığım olmuştu. Bir süre sonra titremeden ziyade motordan farklı bir ses gelmeye başladı. Debriyaja basınca ses gidiyordu, şanzımanı indirdiler volant baskı falan değişecek dediler. Teknik konulara meraklı olduğumu bildikleri için beni çağırıp volantın yüzünü gösterdiler, aynı yatak sarmış motor içi gibi yüzünde aşınmalar vardı. Garantiye sokmadılar ve 4 bin tl istediler,  ben de 2.000 tl ye yine servistekiyle aynı sachs marka alıp dışarıda değiştirdim. Ses gitti yalnız titreşim ile hiç bir alakası yoktu. Tabi benim durum farklıydı daha çok yüzeyin aşınması ile alakalı. Bir de çift kütleli yada oynar göbekli volant olduğu için bunların yüzü tornayla temizlenmiyor mecbur değişmek gerekiyor diye biliyorum 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bu gün üst ve alt kulaklar değişti. Alt kulak resmen kopmuştu, motor elle sallayınca sallanıyordu. 

Rolantide gaza bas çek yapınca hızlı bir şekilde araba yerinden oynuyordu. 
Kulaklar değişince resmen 6 yıl öncesine geri döndüm. Yalnız bu sefer de ara sıra motorun fazla titrediğini fark ettim. 

Zira, yeni kulaklarla bile bazen kabine titreşim veriyordu. Bakımları yaptıktan sonra Carbon Clean yaptıracağım, olmadı bir de enjektör ve dpf i bir elden geçirteyim. Motorun doğal olmayan titreşimini de çözmem gerekiyor 😕 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
6 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Bu gün üst ve alt kulaklar değişti. Alt kulak resmen kopmuştu, motor elle sallayınca sallanıyordu. 

Rolantide gaza bas çek yapınca hızlı bir şekilde araba yerinden oynuyordu. 
Kulaklar değişince resmen 6 yıl öncesine geri döndüm. Yalnız bu sefer de ara sıra motorun fazla titrediğini fark ettim. 

Zira, yeni kulaklarla bile bazen kabine titreşim veriyordu. Bakımları yaptıktan sonra Carbon Clean yaptıracağım, olmadı bir de enjektör ve dpf i bir elden geçirteyim. Motorun doğal olmayan titreşimini de çözmem gerekiyor 😕 

Furkan bey çok teşekkur ediyorum sanırım bir çok focus sahibi farklı nedenlerden dolayı bu konudan müzdarip

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Bu gün üst ve alt kulaklar değişti. Alt kulak resmen kopmuştu, motor elle sallayınca sallanıyordu. 

Rolantide gaza bas çek yapınca hızlı bir şekilde araba yerinden oynuyordu. 
Kulaklar değişince resmen 6 yıl öncesine geri döndüm. Yalnız bu sefer de ara sıra motorun fazla titrediğini fark ettim. 

Zira, yeni kulaklarla bile bazen kabine titreşim veriyordu. Bakımları yaptıktan sonra Carbon Clean yaptıracağım, olmadı bir de enjektör ve dpf i bir elden geçirteyim. Motorun doğal olmayan titreşimini de çözmem gerekiyor 😕 

Taktırdığınız kulaklar orjinal mi? 

Focus 3 te kullanılan motor kulaklarının aynısının yan sanayisi daha üretilmemiş. Bunu geçen hafta parçacıdan öğrendim. Üstteki yağlı kulaktan bahsediyorum. Yetkili servis 1100 tl fiyat çekti. Dışarda bir parçacida orjinal dedigini 550 tl fiyat çekti. Ben bayram masraflari oldugu için focus 2 dizellerde kullanilan kulağın yan sanayisini taktırdım 150 tl ye. Araç çalisirken ve stop ederkenki sarsinti, 1 den 2 ye atarkenki sarsıntilar duzeldi. Fakat kulaktaki kauçuğun kalitesindenmidir nedir rolantıdeki titreme arttı. Belki zamanla kauçuğun yumuşayıp düzelecegini umuyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 saat önce, Mustafa Köksal yazdı:

Focus 3 te kullanılan motor kulaklarının aynısının yan sanayisi daha üretilmemiş

Mustafa hocam, parçacının söylediğine göre 2005 den sonrası bizim araçlarınki de aynı. 

Şanzıman alt takozunu yan sanayi taktırmıştım bir süre önce resmen parçalanmış.

Makyajlı kasada av61 kodu ile üretilmeye başlanmış. Fiyat olarak da 449 TL ye üst yağlı olan takozu, 294 TL'ye de alt takozu aldım.

Ürün linklerini yollayayım, söylenenlere ve yaşadığım tecrübeye göre taktığınız yan sanayi yakında fonksiyonunu kaybedecek gibi gözüküyor.

https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/motor-takozu-focus-cmax-16-tdci-2005-sonrasi-orjinal-P208570397

https://urun.n11.com/motor-ve-sanziman/ford-focus-335-2011-2018-orjinal-ford-sanziman-alt-takozu-P323499352

 

4 saat önce, Çağrı Yeniçeri yazdı:

Furkan bey çok teşekkur ediyorum sanırım bir çok focus sahibi farklı nedenlerden dolayı bu konudan müzdarip

Çağrı bey, forumda eski  başlıklarda siemens enjektörlerin yapısıyla alakalı bir yazı okudum.

Teknik açıklamalardan anladığım çok titreşim yapıyor ve enjektörlere iyi bakmak gerekiyor.

Sürekli sarsıntılı çalışan motor kulakları bozuyor.

Bunu engellemek için de düzenli Carbon Clean gibi uygulamalar ile motor ile ilgilenmek gerekiyor.

Yoksa kronik bir sorun olduğunu sanmıyorum.  

 

Edited by Furkan Çiçek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.