Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Kerem Yılmaz

Focus 3 1.0 Ecoboost Mu 1.6 Ecoboost Mu Tercih Edilmeli ?

Recommended Posts

2 . Araba olarak yine turbolu olan bir araç istiyoruz ( eski aracımız 2013 1.6 benzinli atmosferik titanium focus idi ) atmosferik pek tatmin etmiyordu bu yüzden turbolu modellere yöneldik ilanlarda sunrouf hariç tam dolu 1.0 modeller 65-70 bin tl civarı , 1.6 da ise temiz 75-80 bin km de olanlar ise şerit takipli araçlar 65-70bin tl bandında değişiyor . Sorum şu sizce bu 2 tercih de alındığında pişman eder mi genelde yaşadığımız yerde fazla trafik olmadığından şehir dışı tüketim gibi oluyor yakıt bizim için . Bu araçlarda herhangi bir arıza oluyor mu sıkıntı çıkıyor mu ? Gönlüm 182 bg olan 1.6 dan yana fakat sayfada motor yanma gibi şeyler gördüm bu konu hakkındada bilgi verirseniz sevinirim .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben 1.6 Ecoboost 182 beygir Titanium Otomatik parklı şehir içi güvenlik sistemli olanını kullanıyorum, ikinci el aldım, 4,5 seneden fazla oldu ufak şehirde kullanıyorum tüketimi çok kötü değil (100 km de ortalama 7.7lt gibi hesaplamama göre). Şehirler arası ise şöyle yazayım Datça ya geldim çıkmadan öncesi bütün değerleri sıfırlatmıştım yol bilgisayarında ortalamam 6.2 görünüyor 3 kişi bagaj dolu klima genelde açıktı, çok yavaş da kullanmam. Şu ana kadar memnunum, aracım 136.000km de. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 focus ecoboost  sorun çıkarmazsa  güzel araç fakat motor yanma sorunu yaşayanda  çok oldu  bu motorla.Araç soğutma  suyu hortumunuda zamanla ısınmadan dolayı kaçak olduğu için motor susuz kalması  sonucu   motor yakan oldu...Servis daha sonra bu motorla  ilgili güncelleme vs. yaptı müşterilere keşke daha önce yapsaydı ...OTOSAN in daha sonra niye 1.6 ecoboost  getirmediğini anladım eğer bu araçtan  daha fazla satılsaydı birçok kişi bu sorunu yaşayacaktı ,araç az sayıda satılmasına  rağmen bayağı mağdur olan oldu motordan dolayı...Bu araç 2011de ilk geldiği sene bayinin birisinde  motor revize  olmuş araç vardı ilanda...Daha sıfır ayarında araçtı...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otosan motorda problem oldu diye, problem ortaya çıkmadan önce sırf bu sebeple satmama kararı aldı yani 😄 Güzelmiş, iyi senaryo ama yanlış. Tamamen talep görmediği/çekemediği için çekti piyasadan. Bu konu hakkında sağdan soldan yarım yamalak bilgileri okumak yerine forumdaki veya yabancı doğru düzdün forumlardaki doğru başlıkları okuyarak bilgi edinilmeli. Tüketim toplumundaki iki satırlık yorumlara bakarak araba alamazsınız/almamalısınız da. Ama ne kadar insan buna zaman ayırıyor artık bilemiyorum.

 

Soruya dönecek olursak, bütçe nedir? Ona göre araç bakmalı. Bugün yepyeni (oku) 1.5 TSI'da bile problemler (izle) var , kuşkusuz her tarafta bir şeyler yaşanabilir bir şekilde birini seçmeniz gerek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bugün yepyeni (oku) 1.5 TSI'da bile problemler (izle) var , kuşkusuz her tarafta bir şeyler yaşanabilir bir şekilde birini seçmeniz gerek. 

Doğuş oto  yakında 1.5 tsı getirmemeye başlar.Fazla olmadı piyasaya çıkalı bu motorda...Doğuş  oto da OTOSAN ı örnek alacak bence...

Yalniz ben kendi kendime tahmin de bulundum hiç bir yerde birşey okumadım...OTOSAN ilk getirdiği seneden 1,2sene sonra tamamen getirmeyi durdurdu...

Yakında focus getirmeyi de durduracakmış  kimse focus  almıyor  diye 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Otosan motorda problem oldu diye, problem ortaya çıkmadan önce sırf bu sebeple satmama kararı aldı yani 😄 Güzelmiş, iyi senaryo ama yanlış. Tamamen talep görmediği/çekemediği için çekti piyasadan. Bu konu hakkında sağdan soldan yarım yamalak bilgileri okumak yerine forumdaki veya yabancı doğru düzdün forumlardaki doğru başlıkları okuyarak bilgi edinilmeli. Tüketim toplumundaki iki satırlık yorumlara bakarak araba alamazsınız/almamalısınız da. Ama ne kadar insan buna zaman ayırıyor artık bilemiyorum.

 

Soruya dönecek olursak, bütçe nedir? Ona göre araç bakmalı. Bugün yepyeni (oku) 1.5 TSI'da bile problemler (izle) var , kuşkusuz her tarafta bir şeyler yaşanabilir bir şekilde birini seçmeniz gerek. 

Bütçe 70 bin tl ye kadar olabilir . Yeni kasa megane a da baktık felan yani 70 bine kadar olan tüm kaliteli araç önerinize açığım bu zamana kadar ford kullandığımız için bildiğimiz araba diye ilk olarak ona yöneldik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 dakika önce, Kerem Yılmaz yazdı:

Bütçe 70 bin tl ye kadar olabilir . Yeni kasa megane a da baktık felan yani 70 bine kadar olan tüm kaliteli araç önerinize açığım bu zamana kadar ford kullandığımız için bildiğimiz araba diye ilk olarak ona yöneldik.

Astra 1.4T olabilir bakındım tüm araçlara ancak kafama yatan bir araba bulamadım ben. Golf'lerde Mk7 bulabilirseniz 1.4 tsi 12x ps manuel öneririm ayrıca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Otosan motorda problem oldu diye, problem ortaya çıkmadan önce sırf bu sebeple satmama kararı aldı yani 😄 Güzelmiş, iyi senaryo ama yanlış. Tamamen talep görmediği/çekemediği için çekti piyasadan. Bu konu hakkında sağdan soldan yarım yamalak bilgileri okumak yerine forumdaki veya yabancı doğru düzdün forumlardaki doğru başlıkları okuyarak bilgi edinilmeli. Tüketim toplumundaki iki satırlık yorumlara bakarak araba alamazsınız/almamalısınız da. Ama ne kadar insan buna zaman ayırıyor artık bilemiyorum.

 

Soruya dönecek olursak, bütçe nedir? Ona göre araç bakmalı. Bugün yepyeni (oku) 1.5 TSI'da bile problemler (izle) var , kuşkusuz her tarafta bir şeyler yaşanabilir bir şekilde birini seçmeniz gerek. 

Yakup kardeşim, sigarayı mı bıraktın sen ? Biraz agresif gördüm sanki 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

Yakup kardeşim, sigarayı mı bıraktın sen ? Biraz agresif gördüm sanki 🙂

Hiç içmedim?

Çağlar hocama tarife her zaman böyle, pek foruma uğramaz olmuşsunuz demek ki 🙂 Diğerleri ise normal, bir agresiflik yok bence. Az uğraş ile çok şey istemeye alıştık iyice 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hiç içmedim?

Çağlar hocama tarife her zaman böyle, pek foruma uğramaz olmuşsunuz demek ki 🙂 

Şehir değişikliği, iş değişikliği uzun süredir sorunsuz çalışan Focus derken evet uzak kaldık.
Şu aralar biraz tatil, biraz da sorun veren Focus.. Kürkçü dükkana geri döndük 🙂

Bu tarife genelde sigara bırakanlarda sık görülür de. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Astra 1.4T olabilir bakındım tüm araçlara ancak kafama yatan bir araba bulamadım ben. Golf'lerde Mk7 bulabilirseniz 1.4 tsi 12x ps manuel öneririm ayrıca.

2012 de sıfır astra 1.4t sport almıştık hatta dün karşılaştım onunla bir önceki aracım 1.4 tsi act golf tü fakat yol tutuş konusunda güven vermiyorlardı .

D8FA2053-17EA-4FF7-BF4A-6E27C2CB8269.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Erhan Karasu
      Selamlar arkadaşlar. Resimdeki kırık parça yüzünden aracım motor yaktı ve şimdi neredeyse bir araç parasına yeni motor yapılması gerekiyor. Aracım Cmax 2012 1.6 ecoboost tit.x paket. Cumartesi günü İzmir'den Çeşme'ye doğru yol alırken araç birden gaz kesmeye başladı, klima soğutmayı kesti ve ekranda akü ışığı yandı, hararete baktığımda sona dayanmıştı. Hemen sağa çekip stop ettim, kaputu açtığımda soğutma su haznesinin boş olduğunu gördüm. Yaklaşık 5 dakika fanın susmasını bekledim, durduktan sonra hazneye su ekledim ve kapağını kapattım. Marş yapıp motorun başına gelince haznenin bağlantı hortumlarından birinden su fışkırttığını gördüm ve tekrar motoru stop ettim. Sonrasında kaskodan çekici çağırıp aracı Ford Ustaeller özel servisine götürdüm. Sonuç; üst kapak ve alt blok onarılamaz derecede hasarlı ve dönmüş durumda. İçerideki aksamlarda da ciddi hasar var ve komple motor gerekiyor. Aracımın garantisi 2015 yılında bitti, fakat forumlardan araştırdığım kadarıyla ecoboost motorlarda soğutma suyu hortumu kırılması sonucu motor yakan birçok araç olmuş.Ve hatta Ford 1.0 ecoboost araçlarla ilgili bu hortumun değiştirilmesi için TSB yayınlamış. Şimdi karşımda iki seçenek var. Ya kendi imkanlarımla araca sıfır sandık motor değişimi yaptıracağım(maddi olarak çok sıkıntı verecek) ya da durumla ilgili Ford Otosan'ın sorumluluk üstlenmesini isteyeceğim. Aracım 2012 model ve 82000 km'de.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      1- 1.6 Ecoboost motorlarda bu sorunla ilgili yayınlanmış bir TSB var mı? 
      2- Aramızda benzer veya aynı sorunları yaşayan arkadaşlar var mı? Var ise, sorunla ilgili nasıl bir sonuca ulaştılar?

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.