Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Akü Değişimi Ve Sonrasında Oluşan Problemler


Erman Uca

Soru

Herkese keyifli forumlar. 2013 temmuzda trafiğe çıkan focus aracımın geçen hafta aküsü bitti. Araca 2 yıl önce lpg takılırken akü seviyesi çok iyi diye ölçüm yapılmıştı. Neyse akü bitince yenisi ile değiştirmek için bulunduğum ilde fiyat ve uygunluk araştırması yaptım. Araçta fabrikasyon 52 amperlik akü kullanmışlar ve her gittiğim akü servisi 66 amper olması gerektiğini söyledi. Servis ile de telefon ile görüştüm. Servis malum 200 tl farklı bir fiyattan bahsedince bende normal olarak dışarıdan akümü 380 tlye değiştirdim. Yeni aküm mutlu marka ve 66 amper.

 

Aküyü değiştikten sonra ilk önce hiç bir hata vs vermedi. Ertesi gün yeniden çalıştırırken aracın geç marş aldığını fark ettim. İlk sıkıntı buydu. İkinci sıkıntı ise aracı çalıştırır çalıştırmaz "Tepe Çıkış Yardımı Kullanılamıyor" hatası almaya başladım. Hata sonrası aracı kapatıp tekrar açınca hata gidiyor.

 

Sizlere sormak istediğim şunlar:

1- Yanlış bir akü seçimi mi yaptım?

2- Sürekli geç mi marş alacak?

3- Bu tepe çıkış yardımı nedir? Ve bu hatayı nasıl düzeltirim?

4- Servise gidip aracı komple kontrol ettirmeli miyim?

 

Saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 3 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

bir kez daha kutup başlarını söküp takın.. denemekte fayda var..

66 amper sanırım sorun olmamalı ama ben olsam 60 amper alırdım.. benzinli modellere yetiyor, dizellere genelde 73 amper takılıyor..

üretimi yenidir inşallah.. 66 daha iyi oluyor deyip, ellerinde kalan 1-2 yıllık akü bağlamamışlarsa sorun yok..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

bir kez daha kutup başlarını söküp takın.. denemekte fayda var..

66 amper sanırım sorun olmamalı ama ben olsam 60 amper alırdım.. benzinli modellere yetiyor, dizellere genelde 73 amper takılıyor..

üretimi yenidir inşallah.. 66 daha iyi oluyor deyip, ellerinde kalan 1-2 yıllık akü bağlamamışlarsa sorun yok..

Tarihine bakmak hiç aklıma gelmedi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.