Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

focus III PowerShift Otm. hakkında bilgi ?


Bekir B.

Soru

merhaba

f 2,5 otm. ten memnunuz ama f 3 PowerShift Otm.le yenilemeyi düşünüyoruz. PowerShift Otm. kullanan veya duyumu (sıkıntıları bakımından) olan var mı? hani yeni alalım derken eskiyi aramayalım...şimdiden bilgisini paylaşan arkadaşlara teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bekir Bey,

Yaklaşık 1 aydır ben de Powershift Otomatik şanzımanlı bir Focus kullanıcısıyım. Öncelikle belirtmek isterim ki Öncesinde de MK1'den MK2'ye, otomatik/değil farklı donanımlarda uzun süreli Focus deneyimlerim çok oldu.

Önceliğimiz şanzıman olunca başka birşey anlatmayacağım.

Powershift, Ford'un, Alman şanzıman ve aktarma organı üreticisi Getrag ile birlikte geliştirdiği çift debriyajlı yeni nesil bir otomatik şanzıman türüdür. Sınıfında birçok Örneği bulmak artık mümkün DSG, EDC gibi isimlerle...

Kullanım karakterine gelince:

Eski otomatik şanzımanlara gÖre en büyük artısı, kesintisiz ve sarsıntısız güç iletimi olarak tanımlayabilirim. Yüksek tork aktarılmadığı durumlarda vitesin değiştiği ancak devir saatinden anlayabilirsiniz. 1 ve 2 gibi torkun gÖrece yüksek olduğu viteslerde ise ani hızlanmalarda çok doğal olarak bir miktar sarsıntı hissedebiliyorsunuz ancak bu rahatsızlık verici boyutta olmaktan çok uzak. Ayrıca belirtmeliyim ki zaten ani bir hızlanma isteğiniz varsa, aracın ne kadar seri vites değiştirdiğini hissedebilmeniz ve bundan keyif alabilmeniz de Önemli diye düşünüyorum.

DSG de kullanmış biri olarak Özellikle yoğun trafikte ve park ederken DSG'nin ani zıplamalarından da çok uzakta daha yumuşak bir kalkışı fren pedalından ayağınızı çektiğinizde veya gaza dokunduğunuzda alabiliyorsunuz ki konfora ve güvenliğe olumlu katkısı olduğu kanısındayım.

Yokuş kalkışlarında ise klasik otomatik şanzımanlar gibi ayağınız frendeyken daimi bir kavrama sÖz konusu değil. Bu tür koşullar için geliştirilen yÖntem oldukça akıllıca çalışıyor. Eğimin az olduğu yerlerde hemen hemen hiç kavrama olmuyor. Hatta araç ayağınızı frenden çektiğinizde geri veya ileri kaçabiliyor (kavrama gerçekleşene kadar, birkaç yüz milisaniye içerisinde). Ancak yüksek eğimli yerlerde şanzıman veya fren kilidi devreye giriyor ve araç ileri-geri kaymıyor. Fakat bu durum uzun sürmüyor yaklaşık 1sn sonrasında kilit serbest kalıyor ve araç hareket ediyor. Ancak bu süre ayağınızı frenden çekip gaza yerleştirmek için oldukça yeterli.

Tüketim değerlerine bakacak olursak bir konu için ayrıntılı yazmıştım ama buraya da eklemek faydalı diye düşünüyorum:

Araç: 2012 Focus Titanium 1.6Ti-VCT HB

Km: 1400

Güç: 125hp

Vites: Powershift Otm.

Yakıt: Opet FullForce 95

Lastikler: Lassa Snoways Era 205/55/16 91V

Günlük kullanım karakteristiği :

--> Sürüş karakteri: Ekonomiye Önem veren ancak arada sportifliği de unutmayan, keyifli...

--> Ofise gidiş geliş toplam 50km'dir. Bu mesafenin 15km'si akıcı trafik (ortalama sürat:70km/h), kalan kısmı için ortalama sürat: 20km/h'dir.

--> Gün içerisinde yaklaşık 10km şehir içi ağır trafik (ortalama sürat:10km/h)

--> Toplam günlük kullanım 60-100km

--> Ortalama sürat: 42km/h

--> Ortalama Tüketim 7.4lt/100km

Farklı sürüş koşulları için yaptığım farkı testlerde ise:

--> 20km'lik bir mesafede ortalama sürat 75km/h iken ortalama tüketim 4.7lt/100km

--> 10km'lik bir mesafede ortalama sürat 10km/h iken ortalama tüketim 10.6lt/100km

--> 80km'lik mesafede (yüksek rakıma çıkış ve inişlerin olduğu,virajlı, soğuk (-5C) iklim koşulları), ortalama sürat 85km/h iken ortalama tüketim 6.5lt/100km

Sonuç olarak şunları sÖyleyebilirim; Powershift çift kavramalı otomatik şanzıman, oldukça konforlu, keyifli, kullanması rahat sizi üzmeyecek bir yapıda. Uzun süreli testlerde ne olur bilinmez tabi ama. Hemen her çeşit otomatik şanzıman kullanmış biri olarak verdiğim ekstra paranın sonuna kadar hakedildiğini düşünüyorum.

Saygılarımla...

Önder bey ayrıntılı bilgilendirmeniz için teşekkürler..bu tip kararlarda gerçekten ihtiyaç duyuyor insan.. ağız tadıyla sürüşler...

saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2.5 satllık araba arayan arkadaşım var ne istiyorsunuz..

şuan önce PowerShift Otm. konusunu netleştirmeye çalışıyoruz..sanırım bir ay sonra değiştiririz..yani daha fiyat için birşey düşünmedik..

Bekir B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba

Eşimin kullanım zorlğundan dolayı

F 3 trend 1,6 TDCİ Aracıı satıp powershift almayı ve LPG dönüşüm uygıulamayı planlıyorum .

Aracınızdan memnun musunuz .

Sytle donaunumunda hillholer yok .

sizce çok ihtiyaç olur mu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.