Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Sönmek Bilmeyen Motor Arıza işığı


Mehmet Erkan

Önerilen Mesajlar

Merhaba

2011 Mondeo 2.0 tdci Titanium aracımı vergilerden bıktığım için sattım kısa bir süre sonra, model 1.6 astra j aldım 3 hafta önce. Araç 55.000 km de ve daha önce 38.000 km de landirenzo marka lpg takılmış.aracı alınca lpg de dahil tüm bakımlarını yaptırdım.

Aracı aldıktan 1 hafta sonra lpg li araçlarda meşhur olan sarı motor arıza ışığını yaktı.sonrasında makinaya bağlandı ve fakir karışım çıktı. sildirdim sonra tekrar yaktı,sildirdim yaktı... Sonrasında benzinde kullanmaya başladım ancak 80 km sonra tekrar yandı.sildirdim,benzinde kullanmama rağmen tekrar yandı.( yine fakir karışım uyarısı veriyor benzindeyken de ) 

Aracı özel opel servisine götürdüm. 1. oksijen sensörü değiştirildi ancak 40 km sonra tekrar yandı.

Buarada ustanın aklına da başka bir çözüm gelmedi ( ilginç ) .Çünkü aracın çekişinde sorun yok,titreme yok,stop etme,marş almama yok.

1)LPG de o ışığın yanması kabul edilebilir ama benzindeyken neden yanıyor ?

 

2)sanayide deneme yanılma yoluyla yapılması canımı sıkacak.başladık bile yok oksijen sensörü mü ? yok şumu bumu...opel yetkili servise götürsem ve arızayı buldurup( belki 2-3 gün uğraşacaklar ) başka yerde yaptırsam, opel yetkili servisi bu arızayı bulma işlemine nekadar ücret alılar acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Uzun yolda kullandığınız devir aralığında lpg'yi zenginleştirmek lazım.

Örnek vermek gerekirse ş.içi rölanti-2500 rpm arasında kullanırsıniz, bu aralıkta karışım fakir değildir. aracinizin ecusu hata kodu üretmez. ş.arası otobanda 3500-4500 rpm arası kullanıyosundur, bu aralıkta gaz enjeksiyonu yeterli değildir. arabanın ecu fakir karışım hata kodu üretir. lpgcinize gidip o devir aralığı için biraz zenginleştirme isteyeceksin. Yol testi yaptırıp belli devir aralıklarında ne gösteriyor görmelisiniz bu iş lpgciyle çözebilirsiniz servislik bir durum değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Özer Aksu said:

Uzun yolda kullandığınız devir aralığında lpg'yi zenginleştirmek lazım.

Örnek vermek gerekirse ş.içi rölanti-2500 rpm arasında kullanırsıniz, bu aralıkta karışım fakir değildir. aracinizin ecusu hata kodu üretmez. ş.arası otobanda 3500-4500 rpm arası kullanıyosundur, bu aralıkta gaz enjeksiyonu yeterli değildir. arabanın ecu fakir karışım hata kodu üretir. lpgcinize gidip o devir aralığı için biraz zenginleştirme isteyeceksin. Yol testi yaptırıp belli devir aralıklarında ne gösteriyor görmelisiniz bu iş lpgciyle çözebilirsiniz servislik bir durum değildir.

Özer bey ben lpg yi tamamen kapatıp, benzin ile binmeye başladım,tekrar tekrar yine yaktı arıza ışığını ve benzinde olmasına rağmen de fakir karışım hatası veriyor bilgisayara bağlanıca

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Teknik ve Faydalı Bilgiler > Otomobiller Hakkında > Motor kategorisinden Ortak Alan - Sosyal > Otomobil Sohbetleri kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet bey üzülerek söylüyorum ki bir Opel klasiği ile karşı karşıyasınız. Bir arıza var ama kimse bulamıyor. Yetkili servise de götürseniz bazen sonuç alınamayabiliyor. Ben insignia OPC aracımı benzer bir arıza için 1 ay boyunca yetkili serviste bırakmıştım, yapıldı diye verdikten 15 km sonra aynı sorunla karşılaşmıştık. Maalesef sorunu bahsettiğiniz gibi deneme yanılma ile yapmaya çalışıyorlar ama o da her zaman tutmuyor. Bazen ilk deneme tutuyor ve problem çözülüyor, bazen de sonuncu bile tutmuyor siz harcadığınız paraya mı , zamana mı yoksa moral bozukluğuna mı üzüleceğinize karar veremiyorsunuz. 

Probleminiz inşallah en kısa zamanda çözülür. Eğer Ankara ya yolunuz düşerse Şaşmaz'da Opel Garege diye bir özel servis mevcut. Çok iyi çocuklar. Muhakkak gösterin derim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet bey merhaba. Aynı aracın lpg lisini bir ay önce sattım. Hiç arıza ışığı yakmadı. Aracın beynindeki yakıt kullanım haritası düzgün belirlenmemişse yada lpg ayarı yapayım derken kötü bir ayar atılmışsa benzinde de ışık yakması normaldir.

Öncelikle iyi bir lpg ustası bulacaksınız, aracı obd üzerinden bilgisayara bağlayacaklar ve yol testine çıkacaksınız. Usta, bu yol testi kullanımı sırasında hem benzinde hemde lpg de iken yakıt kullanım haritalarını kaydedecek ve arıza ışığı yakmayan en ideal haritayı lpg kullanımı için yine obd üzerinden araç beynine yazacak.

Bu şekilde hem arıza ışığınız tekrar yanmayacak hemde zengin fakir yakıt sorunlarıyla uğraşmayacaksınız. Lpg kitiniz obd li bir sistem ise tekrar ayar yapmaya gerek olmaz, obd siz sistem ise mevsim geçişlerinde küçük bir ayar yaptırmak gerekebilir.

6000 km Atiker gold obd li sistem kullandım, ilk montaj harici bir kere bile arıza ışığı yakmadı ve benzinden hiç farkı yoktu.

Şahsi fikrim, ihtiyacınız olan iyi bir lpg ustası ve düzgün bir yol testidir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 21.03.2016 at 17:48, Cem Dilmen said:

Mehmet bey üzülerek söylüyorum ki bir Opel klasiği ile karşı karşıyasınız. Bir arıza var ama kimse bulamıyor. Yetkili servise de götürseniz bazen sonuç alınamayabiliyor. Ben insignia OPC aracımı benzer bir arıza için 1 ay boyunca yetkili serviste bırakmıştım, yapıldı diye verdikten 15 km sonra aynı sorunla karşılaşmıştık. Maalesef sorunu bahsettiğiniz gibi deneme yanılma ile yapmaya çalışıyorlar ama o da her zaman tutmuyor. Bazen ilk deneme tutuyor ve problem çözülüyor, bazen de sonuncu bile tutmuyor siz harcadığınız paraya mı , zamana mı yoksa moral bozukluğuna mı üzüleceğinize karar veremiyorsunuz. 

Probleminiz inşallah en kısa zamanda çözülür. Eğer Ankara ya yolunuz düşerse Şaşmaz'da Opel Garege diye bir özel servis mevcut. Çok iyi çocuklar. Muhakkak gösterin derim. 

Cevabınızdan ötürü teşekkür ederim Cem Bey.

 

Evet sizin geçtiğiniz yollardan geçiyorum şuan. Bazen tecrübelerden yararlanmak gerek, bu yüzden çok önemsiyorum düşüncelerinizi. Bu süreçte biraz daha araştırırsam ya Motor Ustası yada bilgisayarda vakit geçire geçire PC Hacker olacağım :)  Bugün Konya da g özel opel servisine gittim,oksijen sensörünü değiştirmiştiniz amma velakin bundan değilmiş,benzinde binmeme rağmen bu uyarı ışığı yanıyor ve hala bilgisayara bağlanınca fakir karışım uyarısı veriyor dedim. tamam abi, geri alalım parçayı dedi. peki dedim şimdi ne yapacağız ? abi subapların değişmesi gerekebilir dedi. iyi de araçta tekleme yok,marş basmama yok daha lpg takılalı 20.000 km olmuş olmamış, bu mudur yani çözüm dedim. Başka seçenek gelmiyormuş aklına,böyle bin abi dedi. Sanırım Ankaraya yolumuz düşerse önerdiğiniz yere gidebilirim ama bu ara biraz uzak ihtimal. 

Peki Cem bey opel yetkili servisinin sizin sorununuzu bulmak için ücretlendirmesi nasıldı ? 

 

 

On 20.03.2016 at 01:10, Özer Aksu said:

Gaz kelebeğine ve belli aralıklarla yakıt hava karışımina olan adaptasyonuna bakılması gerekebilir kalibrasyon yapılması gerekebilir.

Tşk ederim ilginizden özer bey.

Cevap yazan Cem beye bahsettiğim gibi ,Bugün Konya da g özel opel servisine gittim,oksijen sensörünü değiştirmiştiniz amma velakin bundan değilmiş,benzinde binmeme rağmen bu uyarı ışığı yanıyor ve hala bilgisayara bağlanınca fakir karışım uyarısı veriyor dedim. tamam abi, geri alalım parçayı dedi. peki dedim şimdi ne yapacağız ? abi subapların değişmesi gerekebilir dedi. iyi de araçta tekleme yok,marş basmama yok daha lpg takılalı 20.000 km olmuş olmamış, bu mudur yani çözüm dedim. Başka seçenek gelmiyormuş aklına,böyle bin abi bişey olmaz dedi. Benim bile aklıma 40 şey gelirken,çok ilginç geldi yani....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 21.03.2016 at 18:20, Deniz Gecgel said:

 

Mehmet bey merhaba. Aynı aracın lpg lisini bir ay önce sattım. Hiç arıza ışığı yakmadı. Aracın beynindeki yakıt kullanım haritası düzgün belirlenmemişse yada lpg ayarı yapayım derken kötü bir ayar atılmışsa benzinde de ışık yakması normaldir.

Öncelikle iyi bir lpg ustası bulacaksınız, aracı obd üzerinden bilgisayara bağlayacaklar ve yol testine çıkacaksınız. Usta, bu yol testi kullanımı sırasında hem benzinde hemde lpg de iken yakıt kullanım haritalarını kaydedecek ve arıza ışığı yakmayan en ideal haritayı lpg kullanımı için yine obd üzerinden araç beynine yazacak.

Bu şekilde hem arıza ışığınız tekrar yanmayacak hemde zengin fakir yakıt sorunlarıyla uğraşmayacaksınız. Lpg kitiniz obd li bir sistem ise tekrar ayar yapmaya gerek olmaz, obd siz sistem ise mevsim geçişlerinde küçük bir ayar yaptırmak gerekebilir.

6000 km Atiker gold obd li sistem kullandım, ilk montaj harici bir kere bile arıza ışığı yakmadı ve benzinden hiç farkı yoktu.

Şahsi fikrim, ihtiyacınız olan iyi bir lpg ustası ve düzgün bir yol testidir.

Teşekkür ederim Deniz Bey...Anlaşılan bize iyi bir usta bulmak düşüyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.