Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Vialle LPdi


Dr.Mert

Önerilen Mesajlar

Bildiğiniz gibi ülkemizdeki yüksek akaryakıt fiyatlarını dizel kullanarak veya LPG dönüşümü yaptırarak herkes veya otomobil kullananların büyük bir bölümü aşmaya çalışıyor. Emme manifoldundan yakıt beslemesi yapan MPI sistemli benzinli motorlara kolay ve zahmetsizda LPG dönüşümü yapılabilirken silindirlere doğrudan yakıt püskürten motorlarda bu şimdiye kadar ya mümkün değildi, ya da %80 LPG/%20 Benzin şeklinde bir çözüm getiriliyordu.

Hollandalı VIALLE Turbo Benzinli motorlar için

-tamamen % 100 LPG ile çalışan(!)

-lpgiyi silindire sıvı halde püskürten(lpi sistemde olduğu gibi)

-aracın soğutma suyu sistemine bağlanmayan (!)(lpi sistemde olduğu gibi

-doğrudan lpg ile devreye giren.

-çok daha az parçadan oluşan

LPdi (Liquid Propane direct injection)

sistemini 15.09.2009 tarihinde satışa sunmuştur. Bu sistem,özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için geliştirilmiştir. 3 Yılı aşkın süren araştırmalar yapılmış, VIALLE'nin sahip olduğu LPi sisteminin üzerine kurulmuştur. Tak Çalıştır sistemi gibi, çok az parçadan oluşmakta, boru, hortum, evaporatör gibi parçalar bulunmamaktadır. LPG doğrudan motora sevk edilmekte ve tamamen tek yakıt sistemi esasına göre çalışma sağlanmaktadır.

İlk çalıştırma dahi LPG ile yapılmakta, benzine hiç ihtiyaç duyulmamaktadır. Motorun soğutma suyuna hortum ile bağlantı olmadığından ve evaporatör (buharlaştırıcı) bulunmadığından motor bölümünde çok az parça takılmaktadır. Orjinallilk bilhassa ve özellikle bu sistemde muhafaza edilmektedir.

schema-impianto-gpl-vialle-lpdi.jpg

impianto-gas-passat-tsi.jpg

7389a31781a81065f252826a916edad6.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Zavolinin sitesinde fsi motora lpg sistemi 2450 tsi motora ise 2650 tl gibi bir fiyat var...

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

benimki turbo değil ama lpdi taktırmayı düşünüyorum. zavolide aynı teknoloji var mıdır acaba?

yusuf terzi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benimki turbo değil ama lpdi taktırmayı düşünüyorum. zavolide aynı teknoloji var mıdır acaba?

Focus 3' teki benzinli motorların teknolojisini tam olarak bilemiyorum. LPDI sistemi direk enjeksiyonlu motorlara uygulanabilir. Sizinkisi klasik tipli atmosferik motor ise yıllardan beri piyasada olan sistemleri uygulatabilirsiniz. LPDI normal motorlara olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında güzel bir uygulamaya benziyor ama, neden arabama orjinal olmayan bir uygulamaya yapayım ki, pek sağlıklı olacağını düşünmüyorum.

Ancak ecoboost gibi özelliklere sahip bir araca binmek isteyipde yakıt tüketiminden ( tamam ecoboost performanslı olduğu kadar ekonomikte bir motor ama, bir dizel kadar yakması imkansız, bu yüzden örnek olarak gösteriyorum) muzdarip olanlar için güzel bir uygulama.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus 3' teki benzinli motorların teknolojisini tam olarak bilemiyorum. LPDI sistemi direk enjeksiyonlu motorlara uygulanabilir. Sizinkisi klasik tipli atmosferik motor ise yıllardan beri piyasada olan sistemleri uygulatabilirsiniz. LPDI normal motorlara olmaz.

hayır yakıt sıvı olduğundan mevcut enjektörler kullanılıyormuş. ben bu yüzden istiyorum. kısacası lpgyi benzine dönüştürüyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.