Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2010 Kalorifer motoru..


Muhammet Ali Bulat

Soru

Merhaba arkadaşlar, 

Bizi deli eden bir sorunla karşılaştık ne yaptıysak çözüme ulaşamadık. Baştan sona anlatıyorum,

İlk olarak olay 6 ay önce Urfada gerçekleşti babam orada çalışıyor araba ondayken sağ far patladığı gerekçesiyle elektrikçiye gitmiş farı ve arabanın çakmaklıklarının sigortaları patlak olduğu için değiştirmiş. Geri evine dönerken klimanın çalışmadığını farketmiş ve geri ustaya dönmüş. Ustada daha önce ford servisinde çalıştığını ve bu sorunun bazen sigortalar çıkartıldığında kalorifer motorunun kendini korumaya aldığını söylemiş ve akünün + kutbunda kablo çekerek direksiyonun altından bi yere temas ettirmiş sorun 2 dk içinde çözüldüğü gibi babam evine gelmiş. Babam 2 ay önce arabayı bize getirdi Konyadayız. Bu sorun yine oldu (sigortaları ellemedim hiç) Konyada 2 özel ford servisine gittim biri özford diğeri herford. Özfordda ustaya baştan sona izah ettim eskiden nasıl çözüldüğünü felan. Adam eğildi oraya kurcaladı felan tesisatta problem olmadığını söyledi motorun değişmesi gerektiğini söyledi 600 lira +150 lira işçilik. Herforda gittim orası zaten kepazelik. Bu arabanın klimasına nolmuş diye sordum ne tepki vercek diye. Açtı klimayı elini izgaraya tuttu kalorifer motoru değişcek 250 +300 lira işçilik. Kontrol ettiği süre 15 sn ye. Sinirle çıktım ve belki kendi düzelir diye hiç birşey yapmadım. Kışın gelmesiyle buhar çok rahatsız etmeye başladı. Babamda izine geldi 2 gündür uğraşıyoruz. Aküden kablo çekip direksiyonun altında urfadaki ustanın değdirebileceği yerleri aradık bakınırken kalorifer motorunun arkasını gördüm diğerlerine göre kalın(2.5 luk çok damarlı kablo) biri turunculu diğeri siyah kablo. İki kablonunda yalıtkanını biraz soydum aküden aldığım kabloyu eksi tahmin ettiğim siyaha değdirdim küçük bir ark çıktı. değişen olmadı diger turuncuya değdirdim ark çıkmadı (+ olduğunu düşünüyorum) ama motorda çalışmadı. Önümüzdeki günlerde motora uyacak soket yapıp direk artısını eksisini öküden kabloyla alıp motora takmayı düşünüyorum ama önce size bir sorayım dedim.

 

Evet abilerim kardeşlerim hiç böyle birşey başına gelen var mı? Çözümünü bilen varmı ? Focus 2 nin komple kalorifer klima tesisat projesini biyerden bulabilirmiyiz? Konyada bu işi çözecek usta varmıdır ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kardeş merhaba. Öncelikle geçmiş olsun. Eğer yapabilirsen orta konsoldaki elektronik klima panelini söküp tiner ya da benzinle ya da kontak spreyi ile temizle geri tak. Diş fırçası kullanabilirsin. Yalnız plastik parçalara dikkat et, benzin onları eritir. İnşallah düzelir, geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorunumu cozmus bulunuyorum ve bu sorunu yasayanlarinda servis belasina bulasmadan cuzi miktarlarla kapatmasi bunun gibi sorunlar icin fikir verici olmasini istiyorum. 

İlk mesajimda 2 ford servisine gittigimi soylemistim o zamandan bugune herhangi bir mudahalemiz olmadi. Cumartesi gunu bir akraba vasitasiyla en iyi ford servisi oldugunu iddaa ederek konya mavi ford ozel servisine gitmemizi istedi ve sahibinin numarasini verdi aradik gorustuk ustaya aktardi usta getirin bakalim dedi cumartesi gunu gec vakit oldugundan pazartesiye kaldi bugun sabahtan ciktik mavi ford servisine gittik. Resmi daire gibi kayit acildi sorun konusuldu ustayla araba basina gidildi usta once sigortalara snra direksiyonun altndan elektrik geliyomu gelmiyomu diye bakti elektrik var sorun motorda dedi. Sokuyummu dedi fiyat ne dedik iceri bi sorayim dedi gittiler konustular cikma 350 sifir 700. İscilik dahil degil ! İscilikle ne kadar olur dedik tekrar iceri gitti cikmayla takarlarsa 800 liraya hersey dahil yapariz dedi. 350 motor 450 iscilik ! 

Babamla hadi ordan diyerek cikacaktik ki dosyayi kapatmamiz gerektigi soylenerek iceri gitmesini soylediler babama. İcerdede 30 lira arastirma teshis ucreti demisler. Babam sove sapanlaya geldi bindik arabaya bir daha oraya gelmeyecegimize emin bir sekilde ciktik. Konya eski sanayide elektrikcilerde sansimizi deneyelim.dedik ve o kada kufurun ustume bi besmele cekip ilk gordugumuz elektirikciye daldik "tekeloglu elektrik" adama sorunu anlattik daha once nasil cozuldugunu anlattik ve adam gecti arabanin basina once sigortalar snra rezistansina bakti  direksiyonun altindan. Bi ileri iki geri etti derken klimanin deli gibi ufleyen faninin ruzgari yuzume degdi. Ne yaptigini sordum soylemedi ama ucret olarak 10 lira almasiyla adama hala dua ediyorum. Birdahada herhangi yetkili ozel servisten iceri adim dahi atmayacagima kucuk esnaftan sasmayacagima eminim. Soyguncu paragoz herifler. 

 

Bu arada olayda dijital klimali araclarda olabiliyomus. Seat cordobadada ayni sorun oldugnu soyledi. Ustanin yaptigi resetlemekmis. Baska bisey degil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba arkadaşlar. Yeni konu açmayıp buraya yazıyorum. Aracım 2011 focus 2 tdci. Bu konuyu internette çok araştırdım  ama bu araç ile ilgili bulamadım. Sıkıntım kalorifer fanından  ''cıyyy'' diye ses geliyor. Fan motorunu sökmem gerekiyordu ama nasıl söküldüğü ile ilgili hiç bilgi bulamadım. kendim azmettim ve sökmeyi başardım. Bu araçta fan motoru gaz pedalının üstünde fakat oradan sökmek imkansız, gaz ve fren pedalını söktüm.

1= ctqote.jpg 

sonra torpido kapağını söktüm.

2= 5E0XhG.jpg

Torpidoyu söktükten sonra içinde havalandırmayı içeriden veya dışarıdan almak için yönlendiren klape var bunu söküyoruz.

3=wnxRXZ.jpg

bu parçayı buradan çıkartamadığımız için kenarı çekiyoruz ve fanı görüyoruz.

4=IbEanb.jpg

Şimdi burası biraz el marifeti. resimde görünen fan motoru gaz pedalının üstünde ve kablonun üstünde görünen beyaz tırnak var , kabloyu soketten çıkartıp bu tırnağı motora doğru hafif çektiri komple motoru saat yönünün tersine çeviriyoruz ve motor yuvadan çıkıyor.

5=LDAOXQ.jpg

Sağ taraftan motoru orta göbekten tutup yuvadan çekiyoruz 

6=qV3LAb.jpg

motor önden çıkmadığı için alttan sigorta kutusunu söküyoruz komple aşağı alıyoruz ve fanı o boşluktan çıkartıyoruz.

7=HIzeWM.jpg

motorun gövde kapağını çıkartıp güzelce temizledim, fan kanatlarını temizledim , motor sargılarını ve kömürleri kontak temizleyici sprey ile temizledim. Rulmanlar kapalı kısımda ve presli olduğu için sökmedim ve şırınga yardımıyla yağladım. Çok şükür ses kesildi... Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. İnşallah işinize yarar...

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.