Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III Performans


Muharrem Uğurelli

Soru

Herkese merhaba,

Siteye dün üye oldum ve böyle bir sitenin var olmasını görmek çok sevindirdi beni.. Yayında ve yapımda emeği geçen herkese çok teşekkürler :)

Bende 21 eyülde Focus 3 1.6 sedan (benzinli) aldım ilk kez bir ford kullanıcısı olmuş durumdayım..

Dün akşam yaşadığım bir durumu paylaşmak istedim. akşam saatlerinde üsküdarın malum dar ve yokuşlu sokaklarında park yeri ararken 20 mt uzunluğunda ve çok da dik olmayan bir yokuştan (PTT yokuşu bilenler için) geçmem gerekti ve arabalar park ettiği ve silme geçmek gerektiği için yavaş yavaş yukarı doğru geçiyordum. tam araçlardan kurtuldum yokuşu geçeyim hemn dedim ve gaza biraz yüklenmemle araç önce kısa bir patinaş çekti ve tak stop etti (10 yıldır araç sahibiyim ve hep manuel araçlarım oldu ) ilk kez böyle bir şeyle karşılaştım neyse olur böyle şeyler diyerek tekrar marşa bastım ve yüksek devirde kalkayım dedim ama nafile az bi öe gitmeden sonra araç stop ediyor tam 4 kez denedim ve focus kendini toplaymadı bir türlü epey moralim bozuldu yani :) en sonunda silme geçtiği yerm yokuşu geri geri inmek zorunda kaldım ve hafif düzleşinde yokuş basıp çıkabildim.

sizce focus benim 98 model opel vectra ile dur kalk yaparak çıktığım yokuşu gerçekten çıkamayacak kadar cılızmıdır bu arada araçta yalnızdım ve yük falanda yoktu

ya da henüz motor açılma falan gibi bir durum olduğu için mi böyledir araç 1000 km de (bayramda istanbuldan kırıkkaleye gittiğim için oda)

maralimi düzeltecek yorumlarınızı bekliyorum :D arabamdan bu kadar çacuk soğumak istemiyorumm :S

Herkese tekrar teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aynı arac aynı problemi (7 Ekim 2011 günü almış oldugum 2011 model benzinli focus 3 125 manuel ) bende yaşıyorum umarım ford türkiye bu sorunumuzu duyar veya hep beraber duyururuz.

Arkadaşlar aynı problemi yaşayan ford türkiye müşteri hizmetlerine şikayetlerini bildirirse umarım daha hızlı bir çözüme ulaşılacagını düşünüyorum. .En azından ford Türkiye ile muattap olurken şikayeti olan arkadaşlar hep beraber aynı sorunu yaşadıgımızdan dolayı birbirimize refarans oluruz bundan dolayı şikayeti olan arkadaşlar yaşadıgı şehri ve telofonlarını özel mesajdan birbiriyle paylaşırsa organize hareket edebiliriz saygılarımla, Kanuni yoldanda hakkımı arayacagımı ford türkiyenin de bilmesini istiyorum..Arkadaşım uyarın için teşşekür ediyor telofonumu kaldırıyorum özelden mesaj bırakmak isteyen arkadaşlarla bilgi paylaşımı yapabilirim.

Bahri Güngör tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bahri bey hangi hakkonızı arayacaksınız?Aracınızla ilgili teknik veriler size verildi mi? Test sürüşü teklif edildi mi? Test sürüşü yaptınız mı? Aracınızı hangi şartlar altında kullandınız?

Fordun o motoru o kasayı kaldırmaz diyorum ama makine mühendislerim ısrarla yok öyle bişii diyor..Bu arkdaşları dik bir yokuşta (ama bayağı dik olacak,öööyle Bebekteki tatlı eğimler diil :kıhkıh:)) bırakacaksın o 125 lik focusla,sağda solda arkada da başka arabalar,yarısında bırakıcan yokuşun,sonra o arabayı oradan kaldırsınlar şu "lanetli" dudaklarımla onların "ak" alınlarından öpüceeem....Atalarımız boşuna dememiş "pahalının vardır kıymeti,ucuzun vardır illeti" diye....125 lik benzinliyle 160 lık ecoboost arasında 10 bin tl fark niye var sanıyosunuz....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün bunuda sordum, yetkiliye henüz böyle bir geri dönüş olmadı dedi...

Geçen bir araç sahibide bakım'a gelmiş bu konuda birşey söylememiş..

Tcs veya farklı elektronik durumlar olabilir mi dedim, olabilir ama şimdiye kadar gelmedi dedi..

Lütfen şikayeti olanlar geri dönüş yapsın...Bizler sadece sözlerle yorum yapabiliyoruz aracın doktorları servisler :kıhkıh:

Bahri bey telefon paylaşmak sizin elinizde fakat sitenin tüm sayfaları google endex'li spam'ler numaranızı alabilir ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bahri bey hangi hakkonızı arayacaksınız?Aracınızla ilgili teknik veriler size verildi mi? Test sürüşü teklif edildi mi? Test sürüşü yaptınız mı? Aracınızı hangi şartlar altında kullandınız?

Fordun o motoru o kasayı kaldırmaz diyorum ama makine mühendislerim ısrarla yok öyle bişii diyor..Bu arkdaşları dik bir yokuşta (ama bayağı dik olacak,öööyle Bebekteki tatlı eğimler diil :))) bırakacaksın o 125 lik focusla,sağda solda arkada da başka arabalar,yarısında bırakıcan yokuşun,sonra o arabayı oradan kaldırsınlar şu "lanetli" dudaklarımla onların "ak" alınlarından öpüceeem....Atalarımız boşuna dememiş "pahalının vardır kıymeti,ucuzun vardır illeti" diye....125 lik benzinliyle 160 lık ecoboost arasında 10 bin tl fark niye var sanıyosunuz....

Fiyat farkı teknoloji ve turbo farkıdır.. (10 değil 5 bin tl'dir)

Aynı yokuşda tdci olsun tüm motorlar zorlanabilir..

Fiyat farkı aracın özelliğini çıkarmaz..Tıpkı tdci motor ecoboost'dan normalde ucuz olup ülkemizde 4 bin lira pahalı olması gibi..

Nekadar ekmek o kadar köfte bunlar bilinen şeyler ama o kasa kalkmaz demek hatalı..Ben nerelere çıktım 115'lik araçla..

Ayrıca düzlükte 125 ps 115 tdci üzebilecek araç...5 ileri olmasına rağmen.. :guitar: teknik veri :D:kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşım 125 lik arac o kasayı kaldırmaz demek bana göre yanlış nedenine gelirsek 90 lık mazda nın çok rahatlıkla taşıdıgı kg olarak bir birine yakın olan kasayı fordun motoru neden kaldırmasın.

Bana göre yazılımsal bir problemdende kaynaklanıyo olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben mevzubahis araçları yokuşta hiç denemedim o yüzden iddia edemem ama çok benzer bir sorun Opel in eski bir motorunda yaşanmış; ilgili olanlar bilir Astra G ler 1.6 101Hp iken üretimden kalkmadan önce 105Hp Twinport adıyla satılmıştı bir süreliğine..

Bu 105Hp motorlarda da aynı F III 125Hp deki şikayetler sözkonusuydu, yokuşa gelindiğinde arabanın çekişi ya çok zayıf kalıyordu ya patinaja düşüyordu ve sorun serviste yüklenmeye başlanan bir yazılımla çözülmüştü, muhtemelen 1.6 125Hp lik Ford motorunda da sorun bir işletim sistemi sorunuyla sınırlıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ne menem yazılımmış kardeşim ,yazılımı dırt değiştiriyosun araba traktör gibi çekiyor pırt değiştiriyosun mobilet gibi rampada bayılıyor....Yazılımla hiçbir alakası olamaz,yazılımla bir aracın çekiş gücü düşermi abi yapmayın etmeyin,elektrikli motormu var bu araçlarda...Focus 2,5 da ne yazılımı vardı peki? Hiçbir yazılım duymadımki aracın beygir gücünü ve torkunu düşürsün....Motorun çalışma karekteri desen biraz anlarımda yazılım felan alakasız yani....Tork yetmiyor işte düz atmosferik 1.6 focuslarda...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok daha fazla güÇ alınır dyosun Yakup ama güÇ yazılımla azaltılmıyor sonuÇta dimi?Yani aracın gücünü yazılımla azaltmak gibi bir aptallık yapmayacaklarına göre her halükarda bu arabada en az 125 ps güÇ var..Ve bu 125 ps güÇ rampalarda bu aracın Çıkması iÇin yeterli diil...Gayet bariz ortada bu durum....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok daha fazla güÇ alınır dyosun Yakup ama güÇ yazılımla azaltılmıyor sonuÇta dimi?Yani aracın gücünü yazılımla azaltmak gibi bir aptallık yapmayacaklarına göre her halükarda bu arabada en az 125 ps güÇ var..Ve bu 125 ps güÇ rampalarda bu aracın Çıkması iÇin yeterli diil...Gayet bariz ortada bu durum....

Yükseltilebilir demek zaten normalde yüksek olup şuan düşük verilmesi demektir. :guitar: Değil midir ? :kıhkıh:

Bu araÇ zaten rampada Çıkarkan 125 ps üretmiyor 70*80 felandır grafiğine bakmam gerek...115 ps benzinliden de bu koşulda pek fark yoktur..Eğer ki bu tip şikayet eskiside yoksa (3 yıldır sürüyorum en azından bende yok) pati Çekip stop etmek gibi...Bu araÇda da olmaz yani rahatÇa Çıkar...

Buarada tartışılan şey tdci Çekiş ve benzinli Çekiş ise tabiki alt devirde yüksek torq üreten tdci motor daha rahat Çıkar..

Ama bu demek değil ki şu kasa bu motorla kalkamaz..Focus'dan ağır ve güÇsüz motorlar var piyasada; Çıkabiliyorlar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bora abi düşüncende aslında haklısın ama nedeni şu; biliyorsun araçlarda 4 adet buji var ve bunlar belirli ama aşırı hassas aralıklarla kıvılcım üretiyorlar.

İşte yeni nesil motorlar saniyede 2.000.000 dan fazla seçenek arasında en uygun ateşleme zamanını hesaplayarak anlık yokuş, kabin ağırlığı, hava sıcaklığı, hava basıncı, gaz pedalının açısı gibi kriterlere göre en uygun ateşleme, yakıt alımı ve hatta sübap zamanlamasını ayarlıyor.

Bizim beygire oranla giderek artan performans kayıplarımızın altındaysa emisyon şartları yatıyor; malum her araba bas bas bağırırken gidiyor ama dediğin gibi devrini almamış motorlar bazen firmanın emisyon standartlarını karşılayabilmek için tercih ettiği ayarlar yüzünden güçsüz kalabiliyor, yazılımın değiştirdiğiyse bu işte.

Arabalara sadece yazılım atarak onlarca beygir de yükseliyor işte aynı mantık ordan anla mesela. Benim Focus 109Hp idi yazılımla hiçbir mekanik işlem olmadan 133Hp olmuştu hatırlarsın..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yakup pati çekip stop felan etmiyor,araba doğrudan tık stop ediyor,gaza bassan sonuna kadar bssan bile gitmiyor,hani nefesi yetmiyor derler ya öyle,nefesini sonuna kadar verirsinde bir yerden sonra nefes veremezsin dışarıyada kalırsın ya öyle....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yakup pati çekip stop felan etmiyor,araba doğrudan tık stop ediyor,gaza bassan sonuna kadar bssan bile gitmiyor,hani nefesi yetmiyor derler ya öyle,nefesini sonuna kadar verirsinde bir yerden sonra nefes veremezsin dışarıyada kalırsın ya öyle....

Araçda sorun olabilir..Ben kendi aracımda böyle bişey görmedim, görsem satardık 100 kere...Dakikalarda yokuş çıktım durmadan sadece yakıt'ı içti :kıhkıh: Aracı tanımak önemli bu tür süreçlerde..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.