Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Arabanızı nasıl kullanıyorsunuz? (1.6 tdci 115)


Musa

Soru

Arkadaşlar 6 ileri vites kullanımı konusunda yorumlarınızı almak istiyorum. Dizel arabalar devirsiz kullanıldığı zaman turbo kesiyor diyorlar bende bu 6 vites olayına alışamadım vites değişimlerini 2000 devir civarında yapıyorum önceki aracımda 3000 devirde yapıyordum. 2000 deviri geçtiğim zaman hem yakıt sarfıyatım artıyor hemde araba bağırmaya başlıyor.

sizce hangi devirde vites atmalıyım

turbo kaç binde açıyor

en ideal kullanım tarzı nasıldır.

teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aracınız Focus 3 se (diğer focusları bilmiyorum) ekranda vitesi değiştirmeniz gereken zamanda bir ok işareti çıkıyor ve takmanız gereken vitesi söylüyor. Bu devirde vitesi değiştirebilirsiniz. Tabi yokuş çıkıyor, araba geçiyorsanız bunu biraz ertelemenin de zararının olacağını sanmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Turbo açma diye bir olay yok öncelikle turbo rölantide dahi devrededir açıktır Ve basınç vermektedir.

Turbonun kendini tam doldurup tam kapasiteyle basınç verdiği Devir 2000 devir civarıdır.

Aracınız henüz sıfır km bir araç.

Turbonuzun ve enjektörlerinizin ömrünü uzatmak için

5000 km de bir kez düzenli olarak würthün enjektör temizleyici katkılarını kullanın. Yada her 30 bin kmde 1 enjektörlerinizi temizletin.

Aracınızı park ettikten sonra en az 1 dakika rölantide bekleyin.

Her 7500 km de 1 filtelerinizi ve motor yağınızı mutlaka değiştirin.

Kullanım olarak 2500 rpm civarında vitesleri büyütün 1500 rpm civarında küçültün. Yumuşak hamleler yapın gaz pedalına.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınız Focus 3 se (diğer focusları bilmiyorum) ekranda vitesi değiştirmeniz gereken zamanda bir ok işareti çıkıyor ve takmanız gereken vitesi söylÜyor. Bu devirde vitesi değiştirebilirsiniz. Tabi yokuş çıkıyor, araba geçiyorsanız bunu biraz ertelemenin de zararının olacağını sanmıyorum.

bende ekranda çıkan oka uygun şekilde vites değiştiriyorum o zaman da sanki erken değiştiriyorum gibi geliyor. 2000 devir olmadan ok işareti çıkıyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende ekranda çıkan oka uygun şekilde vites değiştiriyorum o zaman da sanki erken değiştiriyorum gibi geliyor. 2000 devir olmadan ok işareti çıkıyor.

Evet erken sayılır, o oklar sadece en düşük yakıt ve co2 salınımı içindir....Fazlası performans :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sözünüzü balla keserek araya girmek istiyorum.

Normal şartlarda tabiiki bir zararı yok. Ancak şöyle bir durum var.

Yakıt tüketimi sadece motorun devir sayısının düşüklüğü ve yüksekliği ile azalıp artan bir mevzu değil.

2000 rpmde vites değiştirdiğinizde motor 1500 rpm e düşüyor. Tam düz rüzgarsız ve yol boş ise herhangi bir sıkıntı yok.

Yavaş yavaş gazı okşaya okşaya hızlanırsınız maksimum yatık ekonomisi sağlarsınız.

Ancak motorun devri düşük kaldığında aracın torku düşük kalır. Ve hızlanmak için gaza bastığınızda motorunuz boğulur ve mazotun kalitesiz oluşundan dolayı tam o saniyeler içerisinde olması gerekenden %50-60 civarı daha yüksek bir kurumlanmaya sebebiyet verir. Buda motorunuza zarar verir bu mevzudan dolayı dizel araçları düşük devirlerde kullanmayın enjektörleriniz hastalanır derler.

Ayrıca 2000 rpmde vites değiştirip gaz pedalına yumuşak davranmazsanız yakıt tüketimi değerleriniz 2500 rpmde vites değiştirerek kullandıoğınızdan daha yüksek seviyede olur.

Bu arada konuyla %100 alakalı değil ama ucundan kenarından alakası var

Dizel aracınızda egr valfini mutlaka iptal ettirin. 10 dakikalık bir işlem garantiden korkmayın anlaşılacak birşey değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sözünüzü balla keserek araya girmek istiyorum.

Normal şartlarda tabiiki bir zararı yok. Ancak şöyle bir durum var.

Yakıt tüketimi sadece motorun devir sayısının düşüklüğü ve yüksekliği ile azalıp artan bir mevzu değil.

2000 rpmde vites değiştirdiğinizde motor 1500 rpm e düşüyor. Tam düz rüzgarsız ve yol boş ise herhangi bir sıkıntı yok.

Yavaş yavaş gazı okşaya okşaya hızlanırsınız maksimum yatık ekonomisi sağlarsınız.

Ancak motorun devri düşük kaldığında aracın torku düşük kalır. Ve hızlanmak için gaza bastığınızda motorunuz boğulur ve mazotun kalitesiz oluşundan dolayı tam o saniyeler içerisinde olması gerekenden %50-60 civarı daha yüksek bir kurumlanmaya sebebiyet verir. Buda motorunuza zarar verir bu mevzudan dolayı dizel araçları düşük devirlerde kullanmayın enjektörleriniz hastalanır derler.

Ayrıca 2000 rpmde vites değiştirip gaz pedalına yumuşak davranmazsanız yakıt tüketimi değerleriniz 2500 rpmde vites değiştirerek kullandıoğınızdan daha yüksek seviyede olur.

Bu arada konuyla %100 alakalı değil ama ucundan kenarından alakası var

Dizel aracınızda egr valfini mutlaka iptal ettirin. 10 dakikalık bir işlem garantiden korkmayın anlaşılacak birşey değil.

Evet haklısınız düşük devirde vites değiştirdiğim zaman araba kendini toplayana kadar yakıt sarfıyatı baya artıyor. Anlık yakıt tüketimine baktığımızda bunu çok rahat görebiliyoruz en güzeli araçın sesine göre kullanmak önceden ford ecomode mu vardı:)

Birde egr valfi konusunu açarsanız sevinirim nedir ne işe yarar iptal ettirirsem artıları nelerdir falan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet haklısınız düşük devirde vites değiştirdiğim zaman araba kendini toplayana kadar yakıt sarfıyatı baya artıyor. Anlık yakıt tüketimine baktığımızda bunu çok rahat görebiliyoruz en güzeli araçın sesine göre kullanmak önceden ford ecomode mu vardı :)

Birde egr valfi konusunu açarsanız sevinirim nedir ne işe yarar iptal ettirirsem artıları nelerdir falan

Sanırım daha önce burada yazılmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

EGR valfi yakıt ekonomisi sağlamak ve egzos emiysonunu ( hava kirliliği açısından) düşürmeye katkı sağlamak amacıyla tasarlanmış bir sistemdir.

Motorunuzun yakamadığı ve çiğ olarak egzostan atmak istediği mazotun dışarı atılmasına izin vermez ve tekrar motorunuzun yanma odasına geri gönderir. Buda hissedilmeyecek bir yakıt ekonomisi sağlar

Ancak yine ülkemizdeki kalitesi düşük mazottan dolayı. Yanmayan ancak 1 kere yakılmaya çalışılmış ve kimyası bozulmuş olan (halk dilinde çiğ ) mazot Aşırı derecede kurumlanma yaparak motorunuzun enjektör ve turbo ömrünün kısalmasına sebebiyet verir.

İptal ettirirseniz enjektörlerinizi ve turbonuzu bir nebze daha korumuş olursunuz. Performansınız çok çok az daha artar. Yakıt tüketiminde hissedilir bir fark olmaz.

İptal ettirmezseniz hava kirliliğinin azalmasına katkıda bulunursunuz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızı kullanırken trafik şartlarınında müsait olduğu bir anda anlık tüketim ekranını açın; bu ekranda göreceğiniz üzere aracı yanlış devirlerde kullandığınızda sandığınızın aksine yakıt tüketimi artacaktır (vitesi gereğinden erken değiştirince, düşük hızda üst vitesle gidince ya da yokuşu üst viteste tırmanmaya çalışınca vb vb)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • -1

Evet erken sayılır, o oklar sadece en düşük yakıt ve co2 salınımı içindir....Fazlası performans :)

yani şöyle bir çıkarımda bulunabilir miyiz o zaman performans önemli değilse bu aralıkta vites değişimi yapmanın arabaya herhangi bir zararı olmaz... :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.