Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Fusion Genel Bakış


ALPER

Önerilen Mesajlar

İlk olarak 2002 mart ayında gün ışığına çıkan Fusion, Ford'un Fiesta platformu üzerinde geliştirdiği bir otomobil. Avrupa pazarında 1.4 litre 80 HP ve 1.6 litre 100 HP'lik benzinli, 1.4 litre 68 HP'lik turbo dizel motorlarla satılan otomobil, ülkemizdeyse 1.6 litrelik benzinli ve 1.4 litrelik dizel motorlarla ve sadece manuel şanzımanla sunuluyor.

Karoser, iç mekan

Fiesta'yla aynı platform üzerinde yükselen UAV (Urban Active Vehicle/aktif şehir aracı) Fusion'ın 2485 mm'lik aks mesafesi bile aynı. Ancak otomobilin uzunluğunda 101 mm'lik bir artış yapılmış. Otomobilin burun yapısı özgün olmakla birlikte arka yapısı Fiesta'yla çok benzer.

Fusion'ın iç mekanı da birçok ortak parçanın kullanıldığı Fiesta'yla yoğun benzerlikler gösteriyor. Kokpit ve koltuklarda kullanılan malzemeler yeterli kalitede. Ama koltuklar biraz sert dolgulu. Arka koltukları asimetrik olarak katlanabilen Fusion'ın ön yolcu koltuğu sırtlığı da sürücü koltuğunun yanında sehpa oluşturabilecek şekilde öne katlanabiliyor. Aynı koltuğun minder kısmı da öne doğru kaldırılarak altındaki büyük göze ulaşılabiliyor.

Otomobilin bagajı, arka koltukların yatırılmasıyla 335 litreden 1175 litreye kadar genişletilebiliyor.

 

Motor, performans

Ford Fusion'ın yeni güç kaynağı olan, 1.4 litre hacimli, common-rail direkt enjeksiyonlu, turbo dizel TDCi motor, Ford'un PSA Group'la giriştiği motor geliştirme ortaklığının DV4 kodlu ilk meyvesi. İlk olarak Peugeot 206'da kullanıldıktan sonra Citroen C3 ve Peugeot 307'de de yararlanılan motor, Ford'da ilk olarak Fiesta’da yer aldı. Gücü ve sağladığı ekonomisiyle kullanıldığı otomobillerde kendini çoktan kanıtlayan motor şimdi Ford Fusion kaputunun altında yer buldu.

Fusion'da ekonomik karakterini test koşullarında tükettiği 5.1 litrelik motorinle kanıtlayan motor, ataklık konusundaysa yeterli canlılığı sağlayabilmesine karşın farklı karoserlere sahip kardeşlerine göre daha sakin görüntü çizdi. Bunda vites oranları benzer olsa da 80 kg hafif olan Peugeot 206 ve 80 kg ağır olan Peugeot 307'ye göre uzun tutulan son dişlinin etkisi var. Akıcılık hissi bu modellerden biraz düşük olan otomobilde bir de trafik yavaşladığında uygun vitesi seçmeden, bulunulan vitesle ilerlemeye çalışma girişimleri motorun stop etmesiyle sonuçlanabiliyor. Bunu yaşamamak için hiçbir zaman üşenmeden vites düşürmek gerekiyor. Soğukken ilk çalıştırmalarda biraz gürültülü olan motor, ısındıkça sessizleşiyor. 100 km/s'nin üzerindeki hızlarda Fusion TDCi'ın sınıfındaki benzinli otomobillerden pek farkı yok.

Kullanım, konfor

Fusion'ın direksiyonu keskin yönlendirmeleriyle otomobile hakimiyet hissini arttırıyor. Aynı şekilde çok kullanılan elemanlardan vites kolu da pürüzsüz geçişleriyle kullanımı kolaylaştırıyor.

Otomobilin motoru sert kullanımlara çok fazla izin vermiyor. Bu nedenle stabilite kaybı riskine girmek için anlamsız sürüşler yapmak gerek. Ama hızlı dönülen virajlarda zaman zaman zemine de bağlı olarak yaşanan çapraz salınımlar dikkatimizden kaçmadı. Yerden yüksek yapı nedeniyle üst hızlarda çizgiyi koruma sıkıntısı belirebiliyor. Otomobilin süspansiyonu bir aile otomobili için fazla sert. Buna koltukların sertliği de eklenince genel konfor düzeyi biraz düşük kalıyor.

Fusion'ın pedalları eski Renault 9 modellerini hatırlatır derecede küçük. Ani kullanımlarda ayağın üzerinden kayabilmesiyle eksi puan verdiğimiz fren pedalı, fren testlerinde bu sebepten ötürü zaman zaman aksamalara yol açtı. Fren ölçümlerinde 100 km/s hızdan 39 metrede durabilen Fusion, bu performansını dört duruşta kararlılıkla gösterdi.

Fiyat, donanım

Otomobilin donanımında, sürücü ve yolcu havayastıkları, klima, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, elektrik kumandalı ön camlar, far yükseklik ayarı, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlığı, sırtlığı yatırılabilen ön yolcu koltuğu, ön yolcu koltuğu altında çekmece, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrik kumandalı ve ısıtmalı aynalar, içerden açılabilen bagaj kapağı, direksiyondan kumandalı radyo-teyp, deri kaplı direksiyon simidi standart sunuluyor. ABS+EBD ve manuel açılır tavan opsiyon olarak sunulurken, yan ve perde havayastıkları Güvenlik Paketi, 15 inçlik alaşım jantlar ve ön sis farları da Stil Paketi kapsamında alınabiliyor.

Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi Comfort

Fabrika verileri

Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4

Subap/eksantrik sayısı) 8/1

Motor hacmi (cc) 1399 cc

Maksimum güç (HP-d/d) 68 HP-4000 d/d

Maksimum tork (Nm-d/d) 160 Nm-2000 d/d

Son hız (km/s) 164 km/s

Şanzıman 5 ileri vites

Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/kampana

Lastikler 195/60 R15

Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 3./4.4/5.2 lt/100 km

Depo hacmi (lt) 45 lt

Boş ağırlık (kg) 1100 kg

Bagaj hacmi (lt) 335/1175 lt

Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4018mm/1720mm/1534mm

Aks mesafesi (mm) 2486mm

Test verileri

Fren mesafesi (m) 335/1175 lt

Tüketim (lt/100km)/Menzil 5.1lt. / 882km.

Hızlanma

0-50 km/s 4.8 sn

0-100 km/s 15.4 sn

0-130 km/s 26.6 sn

0-400 m 20.0 sn

60-100 km/s(4. vites) 14.6 sn

İç gürültü (db(A))

50 km/s 60

100 km/s 67

130 km/s 69

Genel Değerlendirme

Motor/performans

Birçok Peugeot ve Ford modelinde kullanılan DV4 kodlu motor, yüksek çekiş gücü ve sağladığı yakıt ekonomisiyle beğeni toplayan bir makine. İlk hızlanmalarda çok atak olmayan Fusion, üst hızlarda akıcı sürüş özellikleri sağlayabiliyor.

Karoser/konfor

Fiesta'yla büyük benzerlikler gösteren Fusion karoseri, yüksek yapısıyla otomobile mini SUV havası kazandırıyor. Sert süspansiyona ek olarak sert dolgulu koltuklar nedeniyle konfor düzeyi biraz düşük kalıyor. Kabinin ferahlığı olumlu.

Güvenlik/sürüş özellikleri

Güçlü fren sistemiyle ayağın altından kaçabilen (!) küçük fren pedalına rağmen etkili duruşlar yapabilen Fusion'da sert süspansiyon sayesinde yol tutuş kararlılığı da üst düzeyde. Ama ani ağırlık transferlerinde stabilitede dalgalanmalar yaşanıyor.

Çekicilik faktörü

Ferah iç mekanında yeterli kullanışlılık sunan Fusion, kısıtlı değişkenliğine karşın fonksiyonel bir araç. Ama en önemli çekicilik faktörü, TDCi motorla gelen yüksek yakıt ekonomisi. Bu özelliği yakıt fiyatları yükselirken Fusion’ın yıldızını parlatabilir.

Garanti kapsamı ve servis periyodu

Mekanik 2 yıl/100 bin km

Boya 3 yıl

Pas 12 yıl

Yol yardımı 0 212 473 36 73

Periyodik bakım aralığı 10 bin km

SONUÇ

Ford'un Fiesta bazında geliştirdiği Fusion, yüksek yapısı ve iç mekan ferahlığıyla şehir trafiğinde rahat etmeyi sağlayan bir otomobil. Bu artılara bir de TDCi motorun sağladığı yüksek yakıt ekonomisi eklenince otomobilin cazibesi daha da artıyor. Şehir trafiğinde rahat ettiren yüksek yapısı, düşük tüketimi ve hesaplı fiyatıyla Fusion, ömrünü şehir caddelerinde geçiren SUV'lara ekonomik alternatif olabilir.

Atoshowdan Alıntıdır,Sadelik bi araca bukadarmı yakışır B) ..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.