Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Megane (Hb-Coupe-Sport Turner) - Scenic -Volvo S40 - Astra -


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

17 MAYIS 2010 TARİHİNDE YAZILMIŞTIR.

Test günümü anlatmaya ancak zaman bulabildim gecikmeden ötürü özür diler şimdiden yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim…Resimler pek kaliteli olmasa da sizlerinde az-çok gezmenizi ve hissetmenizi sağlamak için çekmiş bulunmaktayım..Tüm testleri ön yargısız ve tarafsız sürdürmeye çalıştım çünki ciddi alıcı idik smile.gif

İlk durağımız Renault bayii’si oldu, Ve Meganelere oturmaya başladım ee tabi incelemeye de, Performansları konu sonlarında yazacağım.

Şuan showroomda Mégane Sport Tourer’dayım

th_18562_150520101467_122_159lo.jpgth_18568_150520101468_122_666lo.jpg

Bu Meganelerde ilk huzursuzluğum ön yolcu kısmında Tasarımdan dolayı dizler rahat duramıyor sol taraf sığmak bilmiyor… Koltuğu iyi ayarladıktan sonra arka koltuğuna geçtim…Resimlerde her şey ortada zaten..

Şimdi ise Megane Coupe’yi görüyorsunuz

th_18571_150520101469_122_39lo.jpg

İç mekanda Kalite olarak HB’lerde arka kapılarda Yumuşak kaplama varken (üst bölümler) Sport Turner ve Coupe de tam tersi sert malzeme vardı…Hatta coupe’nin arkasında oturmayı kimse istemez full plastik olmuş başka bir şey yok kenarlarda ama arka tasarımı çok güzel…Bagaj yükleme bölgesi Bayağı küçük haliyle tasarımdan kaynaklanıyor bu da. Aklıma gelmişken Fluence’ler daha geniş arka kısımlarda ama Sürücü giriş kısmı dar kalmış herikimizde zorlandık.

Şimdi ise Megane HB içindeyim, yine ön koltuk ayarlandı ve arkaya geçildi..Resim her şeyi anlatıyordur umarım…Canım orda olmak istemedi pek….Bagaj’ı da gördüğünüz genişlikte yani yeterli.

th_18578_150520101470_122_555lo.jpgth_18583_150520101471_122_722lo.jpg

Bu araçda ilk test aracımız anahtarı aldık sadece iki kişi bindik araca, tanıdık bayii olunca smile.gif ön tasarım resimlerden güzel geldi bana …

th_18587_150520101472_122_418lo.jpg

Gelelim Performans,Konfor ve Sürüş izlenimine.

İlk test aracımız Sport Turner 85 ps dizel motor,Araç lastikleri 16’ 55 yanak

öncelikle planladığımız motor seçeneği olmaması yüzünden bu seçenek pek performansını irdelemedik… Sürüş izlenimi olarak uzun olması Araçlar S yaparken Salınım’a neden oluyordu…Frenler yukarda kavrıyor ve pedalı felan ilginç geldi tek kademe gibi..daha fazla basılmıyor smile.gifsmile.gif biraz saçmaladım galiba..Ve araç motor sesini bayağı alıyor…Bu tüm Dizel renolarda böyle oldu..Biraz Scenic Sessizdi bu konuda..

Şimdi gelelim merak ettiğimiz Motor’a ve araca;

Resimde gördüğünüz 1.5 dizel 105 ps Megane Coupe

Performans olarak ş.içi 85’likten mükemmel derecede pek fark göremedik ama vites değişimine gerek kalmadan daha iyi ivmelenip ilerleyebildik.Yol tutuş olarak bariz turner’den iyi idi..fakat Süspansiyonlar çok kötü idi Bunda lastiklerin ölçü ve ebatlarıda etkili…Ve yetkili süspansiyonlar felan farklı dedi zaten…Acayip gürültülü bilen bilir virajlarda Beyaz çubuklar olur hem hız kezsin hemde uyarsın diye özellikle o bölgede tüm araçlarla hızlı gittim..En fazla ve rahatsız edici ses bu araçtan geldi…

th_18648_150520101483_122_65lo.jpg

Bu resimdeki aracımız Megane HB 1.4T 130 Ps motor’a sahip servis tarafından özenle bakılan araç servis sahibinin çocuğuda kullanıyormuş…

Peki bu araca binince neler oldu ? ? (az sonra) Bu arada tüm meganelerin direksiyonları çOK çOK yumuşak ve hissiz geldi yolda…Focus gibisini göremedim daha, ve yüksek hızlarda daha fazla sertleşme beklediyordum ama pek göremedim hala yumuşaktı..

Bu motor da ancak motor sesinden kurtulduk bi nebze ve sportifliği yaşamış olduk biraz daha..2500 devir gibi olduğunda araç aniden hızlanma isteği geliyordu…1. Vitesde araç hızlanmasından dolay direksiyon boşta bile kalıyordu..Bu araçlarda süspansiyon sistemi gayet yumuşak ve darbeyi yeterli düzeyde emiyordu…Coupe hariç…Yol sesi ise rahatsız edici değildi..Klima etkisi ve müzik sisteminide denediğimizden bu detay’ı anlayacak ve kıyaslayacak kadar deneyim sahibi olamadık tabiî ki..

th_18652_150520101484_122_144lo.jpg

Scenic var sırada..Bu araç bana göre Reno grubunun En kaliteli ve En Parasını hakeden aracı idi..

Motoru yeterli düzeyde hatta daha iyi performans sunarken konfor ve sessizlik iyiydi.Yolda her tarafa hakim olmanızda cabası smile.gif Uzun ve geniş araç smile.gif

Şimdide Türk üretim HB meganelere gelelim ithallerden farkları mevcut, Digital gösterge olmaması, Bağlantıların Lazer ile olmaması ve kasasının yukarda konumlandrılması...daha itici idi Türk Hb'ler yerden yüksek olmuş bariz..Hb'lerin 1.4T motoru İthal sadece..Diğerleri türk..Sport turnerler ve Coupelerde ithal..

Fiyatlar aklımda kalanlar, Trafk sigorta hariç

özel donanım HB 1.4T 41.500 Tl

Scenic 105 üst donanım opsiyonsuz 47.600

Dizel'i unuttum smile.gif

Benzinli 1.6 motor 39 bin tl idi.

Birde Renaul'da sürpriz var ..

th_18592_150520101473_122_526lo.jpg

Parasının arbası açıklamaya pek gerek duymuyorum..Kalite yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gelelim Volvo'ya S40'a

Aracımızı ilk showroomda inceledik gayet kaliteli ve geniş ama focuslar daha bi geniş idi..Aynı aks'a sahip araçlar bunlar o yüzden karşılatırdım.

Zaten araba kalite Kaput'u kaldırdığımızda bile kaput süspansiyonu var...Herneyse..Test'e geçelim..

Araç'a oturduk :) kemerleri bağladık..Aracı çalıtırdım aaa bi baktım ki araç viteste, çok küçük vites'i var nerde olduğunu anlamadım ilk :) Neyse yolculuğa başladık bi an Renolarla karıştırdım motoru hafif gazla bi pati çekme isteği oldu ama kaygan zemininde etkisi vardı... Ve araçda TCS var buarada...

Servis'ten çıkarken ilk büyük kasisten geçtik aman allahım ne yumuşak bir araç..Bir eksi yönü yol sesi olmadığından Motor sesi gelebiliyor gaz verdiğimizde..Okdar olsun zaten..Diğer motorlardan daha rahat ve istekli geldi..(Renolar t.dizel ile kıyaslıyorum şuan)..Direksiyon tepkileri yol tutu'u iyi idi..Pek sınırları bu araçla zorlayamadım Test sürüşçü aynasızın tek'i idi.

Tüm araçlarda aynı güzargahtan ve yoldan gittik bunuda belirteyim burada...Tadı damağımızda kalan bu araçla testimiz çok kısa sürdü galiba biraz hızlı sürdüm bu aracı..Yandan yavaş sesleri geldi hep :) Lan turbo patlayacak tarzında :) : B):)

VE işte hayallerin aracı C30 :) Bu test edilmedi

th_18597_150520101474_122_406lo.jpg

th_18601_150520101475_122_225lo.jpg

Buda BEYAZ Melek S80

th_18605_150520101476_122_188lo.jpg

th_18610_150520101477_122_489lo.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mercedes C180 Komp.

Bakın yolda kim'e rastladık....Test'imizin Minik Beyaz meleği B)

Bu araca dışardan baktığımızda hadi binip gidelim diye atladık arabaya :) Aracın sürüşü hızlanması çok güzel..Birkezde virajda terlettik kesin esp açılmıştır Arkadan ittiği için kafayı biraz oynattı virajda ama izini kaybetmedi, kaybetse zaten kaldırıma çıkardık :) Yanlız iç konsolu ben iç açıcı bulamadım yer yer kalitesiz parçalar vardı örneğin şu klima derece ayar kısmı bir dandik ki anlatamam oyunca gibi olmuş kıralacak plastik gibi adeta.Ve araç içinde renk olmaması çok itici favorim yine BMW arkadaş deyip indik araçtan :) yanlız bu aracın süspansiyonları S40'dan bariz kötü idi..Yakıştıramadım ama Otomatik vitesli bu motor'u çok beğendik.

th_18614_150520101478_122_1134lo.jpg

th_18623_150520101479_122_543lo.jpg

th_18628_150520101480_122_67lo.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ve Ford'a geldi sıra ama Hüsran çünki Focus test araçları yoktu..Hadi feista bakalım dedik onda da Hafta sonu test yapmıyoruz dediler bizde üstelemedik sadece Araçları inceleme fırsatı bulduk...

Focus yine fiyatına göre en alınabilir araçlar arasına girdi kendimizce...Mondeo'nun babalığı da gözümüzden kaçmadı B)

Ve birde eskilerden sürprizimiz var.

Mondeo

th_18638_150520101481_122_73lo.jpg

Çiçek ABBAS'ımız

th_18643_150520101482_122_824lo.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1,6 115 ps otomatik aracı test ettim.. Süspansiyonlar sert geldi. Yol sesi güzel. Direksiyon güzel..Motor güçsüz ve tüketim 15,6 idi..Sert kullanılmıştır hep ama yinede çok yüksek.

Bazı arkadaşlar performans'dan soğumuş olabilir ama otomatik seçenekte Manuel kullanma olanağıda var..Acil durumda ona almanız veya dipgaz yapmanız halinde verimli hale geliyor ama yinede kasa ağırlığından aracı tanımanız gerekmekte...Ama yol tutuş'u ve izini koruması güzeldi.. Arkada'ki bayan tanıtım elemanını bi sağa bi sola dönderdik ama kemer taksaydı dimi :)B)

Frenlerini beğenemedim hafif ıslak zeminde 20 ile gitmiyordum bile frene bastım ışığa yaklaşırken ABS devreye girdi bilirsiniz kızaklamaması için araç ilerler az daha öndeki araca giriyorduk...Aynı güzargahta Megane HB, Coupe, Sport Tour, Scenic,Golf,S40 test ettim...Sadece Astrada bu fren durumu oldu...Bu konu biraz soğuttu beni ne yalan söylüyim.

5-6 Araç sürdüm o gün Astraylada yeterince gaz ve fren yaptım...1 kere böyle birşey oldu..

Hayatım boyunca 2 kez Abs devreye girdi..Biri Volvo S60 yokuş aşağı idi...Biride Astrayla..(Test boyunca 1 kez)

Süspasiyon konusunda umduğumu bulamadım, Çukurlarda lak lak vardı biraz..Araç 300 km de idi..Cosmo Donanım.. Renolar daha konforlu idi..

Test ettiklerim arasında en sesli olan astraydı (Coupe'den sonra),Çok rahatsız ettiğini düşünmüyorum.

TEST ARACIMIZ BU ASTRA

th_18657_150520101485_122_537lo.jpg

Tam bir Baba arabası :)

th_18663_150520101486_122_25lo.jpg

Bu da bir başka Beyaz Melek

th_18667_150520101487_122_134lo.jpg

resim kötü ama Motor iyi , Buda insignia

th_18671_150520101488_122_260lo.jpg

Fiyat olarak pazarlıksız direk indirim yaptı hanımefendi :)

HB 1.6 Sport 180 HP : 48 Bin TL

HB 1.4 Sport 140 HP : 46 Bin TL

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

işte son durağımız VW

Burası da Ford gibi H.sonu test yaptıramadğını söyledi ama biz direttik bugün olmazsa daha gelemeyiz diye herneyse kabul ettiler 105 dizel DSG'li aracı sürmeye başladık...

Motor sesi ilk çalıştğında sıfır gibi manevralarda vs hiç ses gelmiyor nerdeyse....Tabi hızlanınca gaz verince ses var ama dizel diyemeyeceğimiz türden hiç rahatsız etmiyor...Yol sesi konusunda büyük umutlarla bindiğin bu araçda bana uğultular geldi..Belki inanmayacaksınız ama şok oldum bu sesi kuzenim de anladı satıcı da bi cevap vermedi açıkcası...Bu araç ile güzargahımız biraz değişmişti ama çok yakın yerlerde idik..yol kalitesi değişikmiydi onu tam bilemiyorum...Yanlız sizlerde biliyorsunuz ki iyi yolda Focus bile sessiz B)

Gelelim DSG'ye ve Motor'a Araç aralarında en istekli olan en kıvrak model oldu diyebiliriz örneğin Volvo da vitesle oynuyoruz ama DSG nerdeyse kusursuz değişimlerle performansdan ödün vermiyor...Yanlız dip gaz veya ani basışta araç 1 sn geç tepki veriyor diyebilirim ki BU Durum diğer dizellerde de oluyormuş. ama ben bu araçda daha iyi hissettim bunu...Bu arada araç dışardan gelen seslerde sessiz olabilir ben yol sesi için dedim Yorumumu...

İş'te Vw de böyle bitmiş oldu...Satıcı ile Doğuş'un kazığını da konuştuk bu arada :) keşke inse dedi ama sonuç böyle yanlız fiyat konusunda tavizsiz olmaları 2. elde düzenli ve değer kaybetmeyen bi sonuç'u oluşturuyor...Ford gibi her bayii ....'nin keyfine araç satmıyor bu doğruya doğru bu yüzden değer kayıpları yüksek oluyor...

buda Golf Comfor.

:)

th_18675_150520101489_122_101lo.jpg

GENEL OLARAK

Renault'larda Fiyatına göre 1.4 turbo alınabilir 3-4 kişilik araç olarak :)

Ve Scenic Mükemmel diyebileceğimiz uyum...Sınıfına göre yani, hem perf,hem konfor,hem tutuş u iyiydi..

Opel'in Donanımlar ayrımdan İç mekanın halen aynı kalması bizimkiler gibi kabuk değişmemesi çok güzel..

Fiyatları yüksek indirim dahilinde Şık bir aile aracı olabilir..Yüksek güç'leri denemeden birşey diyemem..

Volvo içi yorumumuz belli zaten :)

Vw'de ise sürdüğüm aracın donanımı düşük fiyatı pahalı idi ama şuan Otomatik vites keyfi ve Performans isteyenlerin adresi diyebiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.