Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Göksel Yaman

Focus MCA Kör Nokta Ve çarpraz Trafik Uygulaması (blind Spot information System) With Cross Traffic Alert

Recommended Posts

Merhabalar, 2013 focus hb titanium aracın aynalarına donanım , zımbırtı vs eklemesi ,çalışması yapmadan "kör nokta uyarı sistemi" aktif hale getirilmesi olayı mümkün mü ?  aynamda kör nokta çizgisi var. (Çünkü geçen sene aynayı dıştan çarptım , kaskom yetkili servise 3500 TL para ödedi . Ayna takımı için bana çok geldi bu para 🙂)

Edited by Deniz S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 dakika önce, Deniz S. yazdı:

Merhabalar, 2013 focus hb titanium aracın aynalarına donanım , zımbırtı vs eklemesi ,çalışması yapmadan "kör nokta uyarı sistemi" aktif hale getirilmesi olayı mümkün mü ?  aynamda kör nokta çizgisi var. (Çünkü geçen sene aynayı dıştan çarptım , kaskom yetkili servise 3500 TL para ödedi . Ayna takımı için bana çok geldi bu para 🙂)

arka tamponun iç kısmında sağ ve solda kalan kör nokta modüllerini alıp tesisatlarını çekip bcm modülünüz destekliyorsa kör nokta modüllerini programlayıp  aktivasyon yapmanız gerekli ...

Edited by Serkan Karakoca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Ercan Özgönül
      Projede anlatilanlar MK4 icin de gecerli midir? Belki aynalar haric geri kalan parcalar MK4 icin de aynidir diye dusunuyorum, yazilim kisminda bir fark olmama ihtimali nedir?
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Şerit Takip Uyarı Sistem


      Gösterge grubu şerit çizgisi algılandığında, sürücüyü
      uyarır ve hangi tarafta olduğunu belirtir.
      Şeritten Takip Uyarı Sistemi, sürücüyü sinyal kullanılmadığı halde şeritten çıkmakta olduğunu bildirerek uyarır.
      Araç hızı 65 km/saat üzerine çıktığında devreye girecek şekilde tasarlanan Şerit Takip Uyarı Sistemi, direksiyona üç kez titreşim göndererek sürücüyü uyarır. Direksiyondaki bu titreşim, sürücüyü aracı tekrar şeride sokması için uyarır.
      Ayrıca, gösterge grubunda sürücü için bir uyarı gösterilir.




      Şeritte Kalma Yardımcısı

      Şeritte Kalma Yardımcısı, Şerit Takip Uyarı Sistemine destek vermek üzere ek işlev görür. Eğer sürücü Şerit Takip Uyarı Sistemine tepki göstermezse, Şeritte Kalma Yardımcısı aracı tekrar şeride sokmak üzere direksiyona tork desteğinde bulunur.


      Direksiyon döndürme desteği direksiyon hızla istenilen yöne sert şekilde döndürülerek devre dışı bırakılabilir.
      Şeritte Kalma Yardımcısı ayrıca gösterge grubuna görsel uyarı gönderir.
      Sürücü ellerini direksiyondan tamamen çektiğinde, Şeritte Kalma Yardımcısı sürücüyü önce gösterge grubunda görsel sonra sesli uyarı ile uyarır.Sürücü ellerini tekrar direksiyona koymazsa sistem kendisini devre dışı bırakır.

      Direksiyon titreşimleri ve sürücüye verilen uyarıların hassasiyetleri ayarlanarak, sistem sürücünün kendi isteklerine uygun hale getirilebilir.
      Şerit Takip Uyarı Sistemi ve Şeritte Kalma Yardımcısı seçenekleri, kameranın her türlü hava şartlarında açık ve net bir görüşe sahip olabilmesi için ısıtılmış ön camlarla beraber müşteriye sunulmaktadır.






      Sürücü Dikkat Takip Sistemi

      Sürücü Dikkat Takip Sistemi yoldaki işaretleri kullanarak aracın pozisyonunu ve sürücü performansını değerlendirir. Araç 65km/saat hızın üzerindeyken aracın hareketi ile (sapma oranı) ilerideki yolun karşılaştırmasını yapar.
      Sürücü Dikkat Takip Sistemi sürücünün performansını sürekli olarak izler. Sürücünün son 7 dakikasını değerlendirerek performans düşüşü varsa tespit eder.

      Temel Özelliklerden bazıları: Sürücü Dikkat Takip Sistemi kontak açıldığında otomatik olarak devreye girer. Sistem,sürücü değiştirildiğini sürücü kapısının açılmasından anlar ve dinlenmiş bir sürücünün geldiğini varsayar. Sürücü performansı paneldeki 6 çubuklu bir göstergede belirtilir. Sürücü dinlenmiş olduğunda çubuk yeşildir. Sürücünün bir süre sonra dinlenmesi gerekiyorsa çubuk sarıya döner ve “Mola önerilir” uyarısı verilir. Daha ciddi bir müdahale gerekiyorsa çubuk kırmızıya döner. Ayrıca, sürücü durması ve dinlenmesi için sesli olarak uyarılır.


      Kör Nokta Uyarı Sistemi

      Ford'un Kör Nokta Uyarı Sistemi arkadan gelip geçmekte olan başka bir aracın otomobilin hem sağ hem de sol taraflarında kör nokta bölgelerinde gizlendiği durumlarda uyarıda bulunarak sürücünün farkındalığını artırıyor.

      Bu özellik arka tamponun dış köşelerinde yer alan iki çoklu ışığa sahip radar modülünü kullanıyor. Sistem, tanımlanmış kör nokta bölgesine bir araç girdiğinde bunu belirliyor ve karşılık gelen taraftaki yan aynadaki LED uyarı ışığını yakıyor ve sürücüyü bir aracın geçmekte olduğuna dair uyarıyor.

      Sistem 10 km/s'den itibaren hızlarda otomatik olarak devreye giriyor (şu anda piyasada bulunan sistemlere göre çok daha geniş bir çalışma aralığı) ve birçok kazanın olduğu sıkışık şehir içi yollarda ve yavaş hareket eden trafikte de son derece etkili




      Otomatik Uzun Far


      Otomatik Uzun Far, şehirler ve diğer iyi aydınlatılmış alanların dışında otomatik olarak devreye girer. Bu özellik yalnız Otomatik Far Kontrolü ile birlikte sunulmaktadır.

      Karşıdan gelmekte olan araç 800 metre yaklaştığında veya aynı yönde gitmekte olan bir araç en az 400 metre öndeyse, farlar otomatik olarak kısılır.Karşıdan gelmekte olan araç 800 metre yaklaştığında veya aynı yönde gitmekte olan bir araç en az 400 metre öndeyse, farlar otomatik olarak kısılır.

      Bu özellik far çubuğunu kendinize çekip uzun farları devreye sokarak devre dışı bırakabilir, veya gösterge panelinden kapatabilir, veya far düğmesini standart “Açık” konumuna getirerek kapatılabilirsiniz.

      Yoğun sis koşullarında sistem karşıdan gelen araçları tanıyamayacağından kapatılmalıdır.



      Bu mesajda ki donanımlar Temmuz 2012'de sunulacak detaylar için
    • By Yakup Çağatay
      Hemen belirteyim; 3 yıldır 2009 s60 2.0T 180 ps klasik otomatik kullanıyorum istanbul'da...Bununla kıyaslıyacağım genel olarak..

      Motor aynı fakat makyajlı hali...5 silindir 2.0..

      Artık bu motor sunulmuyor 2.0 olarak ; EcoBoost 240 ps 4 silindir satışta..

      İç mekanı felan hiç tartışmayalım çok güzel,darlık tartışılabilir ama 1 veya 2 çocuklu aileler için sıkıntı oluşturmaz
      Ek olarak videoda frenli çarpışma uyarısını göreceksiniz :
      Bu elektronik oyuncakları gereksiz görenler mutlaka hep olacaktır ancak kullanmaya yavaş yavaş başlayınca hepsi sevecektir.Belli oldu : Çok güzel ve yararlı sistemler.
      Adaptif Hız Kontrol Sistemi



      Tebrikler Volvo..
      Thanks for saving life...

       
      Resimler
















































      Video

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.