Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Lpg’de hararet sorunu


Burak Tokatlı

Soru

Herkese merhabalar, aranızda yeniyim adım Burak. Ankarada yaşıyorum ve Focus 1 2.0 ST aracım var. Yaklaşık 1 yıldır bende. 270 bin km de severek bindiğim bir araç. 
sorunuma gelirsek, aracımın yedek su deposunda çatlak vardı ve ben bu yedek su deposunu değiştirmek için sanayiye gittim. Alttan hortum söküldü ve antifriz boşaltıldı. Orjinal yedek su kabı ve mavi antifriz eklenerek işlem tamamlandı. Sonrasında yola çıktığımda otobanda  140 ile giderken birden hararetin yükseldiğini gördüm. Ayağımı gazdan çekince 5 6 sanşye sonra normale döndü. Sonra yine aynısını yaşandı. Havası vardır diyerek hava almaya çalıştım ama yok araç gece hararet yapmıyor hava soğukken sorun yok ama hava sıcakken ve hafif bir rampa görünce hararet yükseliyor. 
bugün hararet yine otobanda 130 140 ile giderken yükselmeye başladı. Benzine çekerek hiç gaz kesmeden devam edince hararet normale düştü ve birdaha yerinden dahi oynamadı. 
böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu sizden yardım bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
7.05.2023 - 18:34 tarihinde, Burak Tokatlı yazdı:

Herkese merhabalar, aranızda yeniyim adım Burak. Ankarada yaşıyorum ve Focus 1 2.0 ST aracım var. Yaklaşık 1 yıldır bende. 270 bin km de severek bindiğim bir araç. 
sorunuma gelirsek, aracımın yedek su deposunda çatlak vardı ve ben bu yedek su deposunu değiştirmek için sanayiye gittim. Alttan hortum söküldü ve antifriz boşaltıldı. Orjinal yedek su kabı ve mavi antifriz eklenerek işlem tamamlandı. Sonrasında yola çıktığımda otobanda  140 ile giderken birden hararetin yükseldiğini gördüm. Ayağımı gazdan çekince 5 6 sanşye sonra normale döndü. Sonra yine aynısını yaşandı. Havası vardır diyerek hava almaya çalıştım ama yok araç gece hararet yapmıyor hava soğukken sorun yok ama hava sıcakken ve hafif bir rampa görünce hararet yükseliyor. 
bugün hararet yine otobanda 130 140 ile giderken yükselmeye başladı. Benzine çekerek hiç gaz kesmeden devam edince hararet normale düştü ve birdaha yerinden dahi oynamadı. 
böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu sizden yardım bekliyorum.

 

Kesinlikle sistemde hava var, havasını her usta/kişi alamıyor iyi birini bulun sorunu çözer. Ayrıca müşür altı pul koyma/ termostat delme tarzı bir şey yaptırmayın. 

 

Gerçekten sorununuz olduğunda pul'dan dolayı doğru ölçüm yapamaz contayı yakarsınız.

 

Aynı durum 10 yıl önce başıma geldi, sıvı değişimi sırasında hava kalıyor, hararet fırlıyor ama reelde böyle bir şey yok tecrübe ile sabittir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11.05.2023 - 19:34 tarihinde, Cenk İşler yazdı:

 

Kesinlikle sistemde hava var, havasını her usta/kişi alamıyor iyi birini bulun sorunu çözer. Ayrıca müşür altı pul koyma/ termostat delme tarzı bir şey yaptırmayın. 

 

Gerçekten sorununuz olduğunda pul'dan dolayı doğru ölçüm yapamaz contayı yakarsınız.

 

Aynı durum 10 yıl önce başıma geldi, sıvı değişimi sırasında hava kalıyor, hararet fırlıyor ama reelde böyle bir şey yok tecrübe ile sabittir. 


hocam zaten termostat delikti, orijinalini aldım sırf bu yüzden. Geçici çözümler banada sağlıklı gelmiyor. Elimden gelir bu işler havayı alırken nelere dikkat etmeliyiz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13.05.2023 - 08:08 tarihinde, Burak Tokatlı yazdı:


hocam zaten termostat delikti, orijinalini aldım sırf bu yüzden. Geçici çözümler banada sağlıklı gelmiyor. Elimden gelir bu işler havayı alırken nelere dikkat etmeliyiz 

 

Benim yaptığım işlemin bir benzerini başka birisi yapmış. Ben kriko ile yükselttim, boruları sıkıp bıraktım ve kapaktan tıslatma yaptım + yeni kapak aldım garanti olsun diye. Artık hangi işlem havayı aldı bilemedim tüm tuşlara bastım yani.

 

Alıntıdır:

 

Aracın arkasını dik bir rampaya çıkararak burnunu aşağıya doğru getirip motor iyice ısınana kadar çalıştırdım.Kalöriferi sıcak konumda açtım.Motor iyice ısındıktan sonra stop ettim.Genleşme kabının kapağını yavaş yavaş açınca fısss diye birses duydum.Genleşme kabının kapağı açık vaziyette motru bir süre daha çalıştırdım.Bir süre sonra genleşme kabının içindeki sıvı epeyce bir taştı.Motoru stop edip suyunu tamamladım.Üst kapaktan gelerek genleşme kabına giren hortumu çıkararak aşağıya salladım.Hortumu çıkarttığım yeri parmağımla tıkayarak genleşme kabının üst kapak kısmından üfledim bir miktarda oradan sıvı akıttıktan sonra hortumu taktım suyunu tamamlayıp çok üst devirlerde 20 km kadar aracı kullandım hararet en fazla 93 oldu.

 

Veya şöyle bir işlem de var;

 

https://youtu.be/C1hxzy2oe3w

 

Kolay gelsin.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Cenk İşler yazdı:

 

Benim yaptığım işlemin bir benzerini başka birisi yapmış. Ben kriko ile yükselttim, boruları sıkıp bıraktım ve kapaktan tıslatma yaptım + yeni kapak aldım garanti olsun diye. Artık hangi işlem havayı aldı bilemedim tüm tuşlara bastım yani.

 

Alıntıdır:

 

Aracın arkasını dik bir rampaya çıkararak burnunu aşağıya doğru getirip motor iyice ısınana kadar çalıştırdım.Kalöriferi sıcak konumda açtım.Motor iyice ısındıktan sonra stop ettim.Genleşme kabının kapağını yavaş yavaş açınca fısss diye birses duydum.Genleşme kabının kapağı açık vaziyette motru bir süre daha çalıştırdım.Bir süre sonra genleşme kabının içindeki sıvı epeyce bir taştı.Motoru stop edip suyunu tamamladım.Üst kapaktan gelerek genleşme kabına giren hortumu çıkararak aşağıya salladım.Hortumu çıkarttığım yeri parmağımla tıkayarak genleşme kabının üst kapak kısmından üfledim bir miktarda oradan sıvı akıttıktan sonra hortumu taktım suyunu tamamlayıp çok üst devirlerde 20 km kadar aracı kullandım hararet en fazla 93 oldu.

 

Veya şöyle bir işlem de var;

 

https://youtu.be/C1hxzy2oe3w

 

Kolay gelsin.

 


cenk hocam teşekkür ediyorum. Artık bu işlemleri kendim yapacağım. Götürdüğüm ustalar üst kapak hortumunu çıkarıp takmaktan başka bişey bilmiyorlar. Geçen gün farkettim araç kliması da neredeyse hiç soğutmuyor ve gage menüsünden baktığımda hararet 113 olmasına rağmen fan açmıyor. Duruyorum 104 dereceye gelince fan devreye giriyor. Muhtemelen radyatörde hava var ve basınç altında suyu çeviremiyor araç. Haftaiçi servis var zaten aracı kullanmıyorum haftasonu bu işi kendim halledeceğim artık

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.