Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Dizel Partikül Filtresi'nin sıvı deposu patladı sanırım ?


Kemal G.

Soru

Merhaba arkadaşlar. Uzun ama size çok şey katacak bir mesele lütfen okuyun.

Araba : 2011 Ford Focus 109 bg TDCI - Titanium

Aracımı çalıştırayım dedim. Marşı biraz geç aldı, çalıştı ama Motor Arıza yazısı çıktı. Neyse eve kadar böyle gideyim dedim. Yolda baktım aracın çekişi %50 düşmüş. Eyvah dedim turbo gitti kesin :) . Araç boşta bile 3200 devri geçmiyor. Her neyse sabah oldu. Benim ustaya götürdüm. Usta aracı laptopuna bağladı.

Araç 2 hata verdi.

1- Dizel Partikül filtlresii rejenerasyon süreci gibi bir ifadeydi sanırım.

2- Kızdırma bujileri sorunuyla ilgili bir ifade.

Usta bu uyarıyı görünce hemen arabanın arka tarafından altına yattı. Ve o kötü haberi verdi. "Dizel Partikül Filtresinin deposunu vurmuşsun, depo patlamış ve sıvısı boşalmış. Bu yüzden araç güçten düşmüş ve motor arıza uyarısı vermiş" dedi. Bende eğilip baktım hakikaten öyle, depo jak yerinden patlak ve sıvı bulaşmış. Bende dedim daha önceleri patlamışsa ama uyarıyı yeni vermiş olamaz mı? Yok öyle olmaz. Depo patlar, sıvı boşalır, uyarıyı hemen verir dedi. Deponun sıfırı 1400 tl + sıvı ve işçilik 1750 civarı dedi. Çıkma bulabilirsek sıvı ile beraber 800 tl ye geçenlerde taktım dedi.

Şimdi arkadaşlar birkaç çelişkili durum var. Burada siz devreye giriyorsunuz :) 

Birincisi, ben motor arızasını almadan önce arabayı son bıraktığım o yerde hiçbir şey yoktu. Arabayı o park yerine sağlam bıraktım ve düz bir yerdi. İşimi halledip bindiğimde arızayı gördüm.

İkincisi, uyarıyı henüz görmeden o gün içinde bir yerde altını vurdum diyelim. Böyle birşeyin olmadığına da adım gibi eminim. Ben o gün arabayı 5-10 km şehiriçi şehirdışı karışık kullandım. Ve kullandığım yerler hep güzel yollardı. Acemi şoför de değilim. Arabanın önünü veya arkasını vurmadığıma eminim.

 

Benim şüphem şu. Acaba araba uzun zamandır DPF deposu patlakmıydı da. Motor arıza uyarısı yanması ve arabanın güçten düşmesi kızdırma bujileriyle veya başka bir şeyle mi ilgili ?

Ya da daha önce patlamış ama sıvı çok yavaş yavaş boşalmış. İyice iş sıkıntıya girince uyarıyı vermiş olabilir mi acaba ?

 

Sizce sorun ne ?  İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.

Kemal G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Geçmiş olsun Kemal.

İlk söylediğin ihtimal olmaz bence, sıvının yavaş boşalması konusunu da ustan hayır diyerek bertaraf etmiş.

Senden farklı bir kişi veya otoparkçı kullanımı ve altını vurması olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar sorunu çözdük. Kusura bakmayın biraz geç oldu yazmak için, yeni fırsat bulabildim. 

Sorun benim tahmin ettiğim gibiymiş. DPF sıvı deposundan değil, Kızdırma bujilerinden vermiş hatayı. 
3200 deviri geçmemesinin de nedeni oymuş. 

DPF sıvı deposu da patlakmış sanırım. Ama ne zaman patladı nasıl oldu fikrimiz yok. Yani DPF sıvı deposunun sızdırdığını tesadüfen öğrenmiş olduk. Sıvı takviyesi de yaptık. Sızdıran yerler tornacıda ve plastik kaynakçısında halledildi. 

Kızdırma bujilerini değiştirince araç normale döndü. (4ü de gidikmiş bujilerin). 

İlgili arkadaşlar tekrar sağolun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.