Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Mazda CX-9


Hakan Saraylı

Önerilen Mesajlar

Daha önceki nesli Türkiye'de satılmış olan Mazda CX-9 yenilendi. En büyük özelliği ise kaputun altında yer alan yepyeni motoru.

2017-Mazda-CX-9-Carscoops10.jpg

Yüzü ve teknik özellikleri olarak Alman premium SUV'lerine fazlasıyla benzese de Yeni Mazda CX-9'un  Avrupa ve Türkiye pazarına sunulmayacağı belirtilmiş.

Mazda bu araçta ilk defa turboşarjlı SkyActive-G ismini verdiği bir benzinli ünite kullanıyor. 

Kuzey Amerika versiyonunda 250 HP ve 420 Nm. güç üretecek SkyActive 2.5T 2.500cc turboşarjlı motor Mazda'nın ürün gamında ki en güçlü motor olma özelliğini taşıyor. Mazda 6'da ki atmosferik emişli SkyActiv motoru temel alan yeni turboşarjlı doğrudan enjeksiyonlu bu motor özellikle düşük ve orta devirde daha güçlü doğrusal hızlanma ve mükemmel hassasiyet sağlıyor.

Hacim küçültmekten (downsizing) ziyade tüm SkyActiv motorlarında olduğu gibi doğru boyuta getirilen SkyActiv-G 2.5T ayrıca düşük motor hızlarında devirlenme performansı ve çoğunlukla hayal kırıklığı yaratan gerçek koşullarda ki yakıt tüketim performansı gibi tipik turboşarj sorunlarının da üstesinden geliyor.

Bu teknolojinin öne çıkan özellikleri arasında egzoz titreşimini motor hızına göre ayarlayarak turbonun türbin performansını maksimize edebilmesi geliyor. Mazda buna "Dinamik basınçlı turbo" adını vermiş. Soğutmalı egzoz resirkülasyon sistemi motorun ideal hava/yakıt oranını korumasını mümkün kılarak yakıtın yanması için gerekli doğru oksijen miktarını daha geniş bir motor çıkış gücü üzerinden sağlıyor.

Dış tasarımda şirketin tasarım dili olan KODO tasarım felsefesinin son hali görülüyor. Diğer Mazda'larda olduğu gibi ikonik MX-5 roadster modelinden ilham alan patentli Jinba Ittai sürüş deneyimi ile üstün performans ve verimliliğini ödün vermeden bir araya getirmek için SkyActiv teknolojisiini temel alıyor. 

CX-9 ayrıca Mazda'nın gelişmiş i-activesense güvenlik sistemleri ve Mazda'nın akıllı dört çeker sistemi olarak adlandırdığı i-Activ AWD sistemlerini de sunacak.

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mert Yürüyen said:

herşeyin adı "activ" ama araba "pasif" -tr ye gelmiyor- 

Evet diğer rakiplerine göre atmosferik motoru yüzünden pasif diyebiliriz.

Mazda şirketi ısrarla turbo benzinli araç üretmedi bugüne kadar fakat atmosferik motorlarda özellikle sıkıştırma oranlarında, dolayısı ile tüketimde müthiş işler başardılar, bu yeni motor ile artık turboşarjlı motor üreteceklerinin sinyalini vermiş oldular, bu motorlar öyle pasif olmayacaktır.

Türkiye'ye CX-9 gelmeyebilir ama ilerleyen dönemlerde turboşarjlı diğer modeller gelecektir, üstelik adamlar bu yeni motorda yakıt tüketiminde (gerçek yol şartlarında) çok iddaalı görünüyor. 

Ben kendi adıma Mazda'yı çok beğeniyorum hatta Mazda 6 hayranıyım diyebilirim fakat atmosferik motorları yüzünden sadece uzaktan sevmekle yetiniyorum, bu zamanda teknolojik bile olsa 2.0 atmosferik araç almak kendi adıma çok saçma olurdu.

İlerleyen dönemde 1.6 ve 2.0 hacimli SkyActiv-T haberlerini duyarmıyız ? duyarsak güç değerleri ve tüketimleri ne olur ?  Mazda'yı bu yüzden ilgi ile takip edeceğim, bakalım ne yapacaklar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.