Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kuga Powershift şanzuman


Güven Terzioğlu

Önerilen Mesajlar

2011 Ford kuga oto şanzumanlı aracımda kalkışlarda veya yavaşlayıp yeniden gaz verdiğim zaman 

şanzıman ilk önce kavramıyormuş gibi yapıyor sonra tak diye vuruntu yaparak ilerliyor.

Yol alırken vitesler çok güzel geçiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Diğer Ford Modelleri > Ford Garajı > Mondeo kategorisinden Diğer Ford Modelleri > Ford Garajı > Kuga kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Profil bilgilerinizi sizlerden detaylı istemizin sebebi aracınızı merak etmemiz değil, size hızlı ve doğru şekilde yardımcı olabilmektir. Bunun tamamlamanızı rica ederek;

2.0 TDCI olduğunu varsayarak;

 

Yavaşlayıp yeniden gaz verirseniz bu çift kavrama ise yapabilir, buna alışıp aracın durumuna göre gaza tekrar basmalısınız yani bir manuel araç kullanmadığınızın farkında olmanız şart bu konuda. 

 

İlk kalkışta ise kolay kolay olmaması lazım, kontrol ettirin servisinize; sürekli ve rahatsız edici ise.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

2011 Kuga 2.0 TDCI powershift otomatik aracımın kış mevsiminde ilk kalkıştan sonra özellikle 4. vitese geçerken vuruntu, ışıklı arıza uyarıları vs. sorunlar yaşamaya başladım. Servis, şanzımancı vb. birkaç yere gösterdim. Arıza tespiti sırasında 4-5 değişik şanzıman arızası veriyordu. Hepsi de şanzımanın mekatronik bölümüyle alakalıydı. Muhtemel onarım fiyatını hesaplattığımda bana (2.500) ile (12.500) TL. arasında maliyet hesapladılar. Bu fiyata ikinci el bir araba alınır diye düşünmeye başladım. Üstelik mekatronik parçası da servis ve parçacılarda hazır değil, şipariş üzerine 10-12 günde gelecek. İstanbul-İzmir illerinde gelişmiş teknoloji ile şanzıman onarımı yapan işletmelerle temaslanmaya başladım. Sonuç üç aşağı beş yukarı hep aynı hesaba çıkıyor. Bir tanıdığım önceden ford servisinde uzun süre çalışmış, yeterli tecrübesi olan bir özel servise götürdü beni. Usta aracı bilgisayara bağladıktan ve arızaları gördükten sonra  test amaçlı kullandı. Şanzıman  yağ filitresini söktüğünde durum anlaşıldı. Filitre tıkanmış, yağ olabildiğince eski, içinde zerreler halinde parçacıklar var. Eski yağ boşaltıldı, filitreyle beraber yenilendi, arızalar silindi, deneme sürüşü yapıldı. Sorunlar bitmişti. Mesele yağın içindeki minik parçalar mekatronikte hangi noktaya gittiyse oradan arıza sinyali alınıyor. Problem işçilik dahil (700) TL. ye bitti. Kullanılan yağ castrol otomatik şanzıman yağı. İlk verilen rakamların yanında bu fiyat bedava gibi. Öğrendiğim şu; her periyodik bakım esnasında şanzuman yağ filitresinin sökülüp kontrolü ve duruma göre şanzıman yağı ve filitresinin yenilenmesi. En fazla 45 bin km. de yağın mutlaka değiştirilmesi. Şanzıman problemleri motor probleminden daha sıkıntılı ve pahalı, bu aracın yeni şanzımanı 2018 rakamlarıyla 33 bin TL. İlgilenenlerin bilgisine, herkese iyi günler.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.