Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Fiesta WRC - FORD IAA Frankurt


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford Fiesta, pilotları lokal yarışlardan WRC’ye taşıyor

  • 6 jenerasyonun en çok satan Fiesta modeli aynı zamanda Ford rally aktivitelerine temel oluşturuyor
  • Lokal yarışlardan Dünya Ralli Şampiyonası’na kadar uzanan kariyer basamaklarında daima Fiesta yer alıyor

FRANKFURT, 12 Eylül 2011 – Ford’un global başarılar elde etmiş Fiesta modeli, lokal yarışlardan uluslararası motorsporlarının en tepesine kadar yetenekli pilotların kariyer basamaklarını birer birer çıkmasına imkan veren ralli otomobilleri için ideal bir baz oluşturuyor.

Merdivenin en üst basamağında, Ford’un resmi yarış ekibinin FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nda mücadele eden yeni 2011 Fiesta RS WRC aracı bulunuyor. Bu dört tekerlekten çekişli Mikko Hirvonen ve Jari-Matti Latvala tarafından kullanılan WRC araç Ford markasının uzun dönem ortağı Britanya temelli M-Sport tarafından Ford Avrupa desteğiyle geliştirildi.

Ford’un Frankfurt Otomobil Fuarı’ndaki standında ziyaret edilebilecek olan Fiesta RS WRC’de, Ford’un son dönemdeki seri üretim otomobillerine güç veren EcoBoost teknolojisine sahip 1.6 litrelik direkt enjeksiyonlu turbo beslemeli motor görev yapıyor.

Üretim bazlı otomobiller için motorsporlarının en amansız şekli olarak bilinen WRC mücadelelerinde yarışmacılar büyük ünvan için, İsveç’in kıraç ve donmuş kırsal kesimlerinden Yunanistan’ın bunaltan sıcaklığa sahip ve kayalardan oluşan yollarına kadar birbirine zıt ve zorlayıcı şartlarda yarışıyorlar.

Ford’un ralli hiyerarşisinde Fiesta RS WRC’nin hemen bir basamak altında Fiesta RRC bulunuyor. Bu araç da Ford’un global performans DNA’sına sahipken FIA’nın Avrupa Ralli Şampiyonası gibi serilerinde yarışmak üzere gerekli teknik düzenlemelere uygun olarak farklı motor sınırlamalarına ve aerodinamik modifikasyonlarına sahip.

FIA’nın bölgesel ralli düzenlemelerine uyacak şekilde hazırlanan otomobil, değişken yapısı sayesinde Bölgesel Ralli Otomobili kimliğiyle ulusal şampiyonalarda mücadele edebiliyorken aynı zamanda WRC kimliğiyle de dünya şampiyonasında da parkura çıkabiliyor. Özel olarak hazırlanmış olan kit sayesinde sadece 6 saatlik sürede otomobil RRC’den WRC otomobiline dönüşebiliyor.

Ford’un ralli basamaklarının tam ortasında, Fiesta RS WRC’nin geliştirilmesinde temel alınan Fiesta S2000 yer alıyor. 2010 yılında ilk kez parkurlara çıktığında Monte Carlo Rallisi’ni kazanmasının ardından, WRC’nin destek serisi niteliğindeki FIA S-WRC’nin lider otomobili haline geldi.

Genç sürücülerin WRC içerisinde yer alarak deneyim kazanmalarını sağlayan Ford destekli antrenman programı FIA WRC Akademisi’nin temelini oluşturan FiestaR2 ralli otomobili dördüncü sırada yer alıyor. 1.6 litrelik motora sahip R2 ralli otomobili aynı zamanda dünyanın dört bir yanındaki sekiz farklı ülkede ulusal marka kupası olarak koşulan Fiesta Sporting Trophy’nin başlıca aracı.

Ford merdiveninin en alt basamağında Fiesta MS1 bulunuyor. Standart 1.6 Fiesta Zetec S motora sahip otomobil motorsporlarına yeni başlayanlar için giriş seviyesi olarak sunuluyor. Araç aynı zamanda yarışanlara, kaynakları yeterliyse MS1’den R2’ye yükseltme imkanı da veriyor.

Ford Avrupa Motorsporları Şefi Gerard Quinn, Fiesta’nın en alttan en üst seviyeye kadar tüm basamakları oluşturmaya imkan verdiğini söylüyor.

“Seri üretim Ford Fiesta’nın temel özellikleri, başarılı bir ralli aracındaki tüm beklentileri karşılıyor,” diye ekliyor. “Sahip olduğu dayanıklılık, bu denli zor bir disiplinde olağanüstü bir avantaj. Hem mekanik hem de yolcularına sunduğu güvenlik anlamında”

“Kısa aks mesafesi, beş ralli aracında da çevikliği garanti ediyor ve Fiesta’nın popülaritesi yer kürenin dört bir yanında görülebiliyor. S2000 ve R2 modellerinin başarısına dayanarak bu sezon Fiesta RS WRC kendisini motorsporlarının en üst seviyesine konumlandırdı. Eminim, kısa bir süre önce tanıttığımız Bölgesel Ralli Otomobili ve MS1 versiyonları da aynı derecede başarılı olacaklar,” diye ekliyor Quinn.

Beş Fiesta ralli modelinin tümü, 1997 yılından bu yana WRC’de Ford’un ortağı olan M-Sport tarafından geliştirildi. M-Sport’un Başkanı Malcolm Wilson, Britanya’da Ford ile şampiyon olmuş biri ve Ford’un yeni ralli aracı geliştirme konusunda yıllarca baş test sürücüsü olarak görev yaptı.

“Profesyonel bir ralli pilotu olma hevesine sahip bir çaylak olarak, kariyerimin ilk günlerinde Ford otomobilleriyle yarışmak işte tam bu bir imkana sahip olma fırsatı beni cesaretlendirdi,” dedi.

“Ford ile lokal yarışlardan başlayan serüvenim dünya şampiyonası pilotluğuna kadar ilerledi. Yükselme sürecinde olan yeni yıldızlar, motorsporlarının en üst basamağına çıkmak için Ford’dan daha iyi bir imkan bulamazlar,” diyor Wilson.

Rallycrossdaki Fiesta

Ford Fiesta, 2011 motorsporları sezonunda rallycrossda da adından söz ettirmeyi başardı.

ABD’de gerçekleştirilen prestijli X Games Rallicross mücadelesinde Fiesta, rahat bir şekilde kürsünün en üst basamağına çıkmayı başardı. X Games aynı zamanda ABD kaynaklı Global Rallicross Şampiyonası’na da puan veriyor ve Tanner Foust genel klasmanda sezonu zaferle tamamlarken bireysel disiplinler olan SuperRalli ve Rallicross’ta da birinci oldu.

2006 ve 2007 sezonlarında FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nda Ford’a ardı ardına Üreticiler Şampiyonu unvanını kazandıran Marcus Grönholm, Global Rallicross Şampiyonası’nda Foust’un ardından ikinci oldu ve o da bir Fiesta kullanmıştı.

Portekiz ve İsveç’te galip gelen Foust, 10 yarışın 7’sinin geride bırakıldığı bu sezonki FIA Rallicross Şampiyonası’nda şu anda üçüncü sırada yer alıyor.

Fiesta, Ken Block'un Gymkhana 4 filminin yıldızı oldu

Özel olarak hazırlanmış Ford Fiesta, Ken Block’un hit olan Gymkhana video serisinin sonuncusunun yıldızı oldu.

Block’un Monster Dünya Ralli Takımı için üretilen eşsiz dört tekerlekten çekişli Fiesta H.F.H.V., 600 PS güç üretiyor ve 0’dan 60’a sadece 1.9 saniyede ulaşıyor.

fordfiestawrc02.jpg

fordfiestawrc03.jpg

fordfiestawrc04.jpg

fordfiestawrc05.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.