Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus ST-R - Ford IAA Frankurt


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford Focus ST-R Ford’un Frankfurt Otomobil Fuarı’ndaki etkileyici motorsporları yaklaşımını ortaya koyuyor

  • Tamamen yenilenen Ford Focus ST-R Almanya’da ilk kez sergilenirken Ford’un global motorsporları gelişim programını gösteriyor
  • Global Focus ST Ford’un global yarış otomobili gelişim programı baz alınarak üretilecek araç için dünyanın dört bir yanında sipariş toplanmaya da başlandı
  • Hızlı ve atak; Focus ST-R piste çıkmak isteyen profesyonel veya amatör otomobil tutkunlarını hedefliyor
  • Ford’un Frankfurt’taki etkileyici motorsporları portföyü, dört tekerlekten çekişli Fiesta RS WRC’yi ve yeni nesil, EcoBoost motorlu Formula Ford aracını da kapsıyor

FRANKFURT, Almanya, 13 Eylül 2011 – Bir yandan tamamen yenilenen Focus ST modelinin global seri üretim versiyonu görücüye çıkarken Ford, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Avrupalılara yarış pistlerinde yer alacak Focus ST-R ile de merhaba diyor.

Her ne kadar normal yollar için hazırlanan Focus ST ile büyük benzerlikler taşısa da Focus ST-R, tamamen pistlerde yarışmak için geliştirildi. Son derece güçlü 2.0 litrelik EcoBoost motorla donatılan otomobil, FIA tarafından onaylı roll-cage’e, geliştirilmiş frenlere ve piste uygun hazırlanmış süspansiyonlara sahip. Focus ST-R, başta Kuzey Amerika olmak üzere farklı yarış serilerinde var olmak üzere yarış ekiplerine teslim edilebilecek seviyeye getirildi.

Tamamen yenilenen Focus ST-R, Ford Racing mühendisleri tarafından Ford’un Performans Araçları Grubu’nun işbirliğinde Grand-Am ST, World Challenge TC ve Canadian Touring Car Series gibi pek çok farklı seride yarışabilecek şekilde hazırlandı. Ford, yeni otomobilinin Avrupa’nın önemli uluslararası ve 24 Saatlik Nürburgring gibi serilerinde de yarışmasını bekliyor.

Focus ST ile olan bağı tesadüf değil

“En başından beri Focus ve Focus ST, sürücülerin normal yollarda kullanımları için geliştirildi,” diyor Capito ve devam ediyor: “Caddede yol alan Focus, sınıfının en üstün frenlerine, yol tutuşuna ve motoruna sahip. Ayrıca kullanılan farklı araç sistemlerinin tasarımı ve fonksiyonelliği de, Focus ile çok fazla maliyet gerektirmeden yarışmak isteyen ekiplere uygun, global teknik özellikleri geliştirebilmemize imkan tanıdı. Yeni Focus ST-R, bu çabalarımızın en yeni ürünüyken aynı zamanda üstün özelliklere sahip bir seri üretim aracının nasıl iddialı bir yarış otomobiline dönüşebileceğinin en iyi kanıtı.”

En başta Amerika ve Kanada Turing Otomobil Yarışları için homolege olan Focus ST-R, öncelikli olarak işinin ehli profesyonel sürücüler, amatör yarışçılar ve pistte hız yapmak isteyen otomobil tutkunları tarafından Kuzey Amerika’da satışa sunulacak.

Ford’un hedefi, gelecekte aracın tedarik edilebilirliğini farklı bölgelerde de sağlamak olacak.

“Öncelikli hedefimiz Focus ST-R’ı konsept halinden çıkartarak özellikle Kuzey Amerika’daki ve dünyanın diğer yerlerindeki potansiyel motorsporları tutkunlarıyla buluşturmaktı” diyor Ford Racing Direktörü Jamie Allison. “Bundan önceki yarış otomobillerimiz sadece Kuzey Amerika için geliştirilip satılıyordu. Bu yüzden ST-R’ın global C platformundan global talepleri karşılamak için geliştiriliyor olmasından mutluluk duyuyoruz.”

“Müşterilerimiz bu araç ile çok ufak modifikasyonlar yaparak dünyanın dört bir yanındaki serilerde başarıyla mücadele edebilecekler. Ayrıca otomobil aynı zamanda Performans Aracı Geliştirme Grubu ile birlikte Ford Racing’in durmak bilmeyen işbirliğinin en güzel kanıtı.”

“Seri üretim versiyonundan baz alınan bir yarış otomobili olduğundan Focus ST-R, temelinde seri üretimden parçalar ve gövde panelleri taşıyor” diye ekliyor Allison. “Bu araçtan alanlar, her şeyiyle yarışmaya hazır bir otomobile sahip olacaklarından, sadece özel iletişim ekipmanları ve çıkartmalar ekleyerek piste çıkabilecekler. Hali hazırda pek çok önemli yarış ekibi, bu otomobile büyük ilgi gösteriyor.”

Kuzey Amerikalı müşteriler için Ford Focus ST-R; Mustang FR500C, Mustang FR500S, Mustang Cobra Jet, Boss 302R ve Boss 302S gibi pek çok yarış otomobilin en yenisi. ST-R, normal yollarda kullanım için tasarlanmış Focus ST ile büyük benzerlikler taşıyor.

Focus ST-R üzerinde yapılacak olan geliştirme çalışmaları, dünyanın dört bir yanındaki yarışçı ve otomobil tutkununa özel Ford Racing ekipmanlarının da sunulmasını sağlayacak.

Ford’un global motorsporları stratejisinde Focus’un rolü

Focus ST-R’ın Frankfurt’ta ilk kez görücüye çıkması, Ford’un motorsporlarındaki etkileyici çalışmalarının bir parçası. Ford’un stratejisi, global araç platformlarında yaşanacak olan hareketliliğe motorsporları gelişimleriyle destek vermek. Mühendislik ve geliştirme uzmanlığını Focus ST-R gibi araçlarda kullanarak Fiesta ile RallyeCross ve X Games’te elde edilen başarıları yenilemek istiyor.

“Global müşterilerimizi dikkate alarak mevcut araç platformlarımızda geliştirdiğimiz performans araçları gibi motorsporları çalışmalarımızda da aynı güdüyle hareket ediyoruz,” diyor Global Performans Araçları ve Motorsporları İş Geliştirme Direktörü Jost Capito. “Amacımız, motorsporları mühendislik uzmanlığımızı kullanarak dünyanın dört bir yanındaki özel yarış ekibi ve pilotlarının ellerine üstün donanıma ve teknik özelliklere sahip bir araç teslim etmek. Ve Focus ST-R, bunun en yeni kanıtı.”

Ford’un yeni global motorsporları stratejisindeki en önemli unsur olan global Focus yarış aracı geliştirme programında uluslararası S2000 regülasyonları baz alındı. İngiliz Turing Otomobil Şampiyonası’nda yarışan Team Aon, yeni Focus motorsporları efsanesine Focus ST-R ile can verecek.

Hem “Aon takımı”nın Focus BTCC otomobili hem de yeni Focus ST-R, Ford’un global motorsporları stratejisi kapsamında her seviyede pilotun başarılı olması yönünde destek olacak.

Ford, global motorsporları gelişim programını geçtiğimiz yıl başlattı. Hedefiyse, global Ford araçları ile yarışmak isteyenekiplere erişilebilir ve global olarak rekabetçi donanım sunmak.

“Aon takımı”nın yeni Focus ile BTCC’de elde ettiği erken başarıdan son derece mutluyuz ve Focus ST-R’ın global yarış serilerinde pistlere çıkmasını heyecanla bekliyoruz,” diyor Capito. “Oldukça zengin pist ve ralli geçmişine sahip Focus’un hem asfalt hem de toprakta elde ettiği zaferleri göz önüne aldığımızda, ST-R’ın da global çapta zaferler elde etmek için mücadele etmesini bekliyoruz.”

Fiesta da faydalanacak

Capito’ya göre Fiesta’nın motorsporlarında sürekli artan başarıları da global Ford motorsporları stratejisinin bir parçası.

500 PS’den fazla güç üretebilen 2.0 litrelik Duratec Ford motoruna sahip Fiesta RallyeCrossun, Global RallyeCross Şampiyonası, Avrupa RallyeCross Şampiyonası ve X Games gibi serilerde yarışması, Ford’un global motorsporları yaklaşımının bir başka örneği.

Bu yıl Ford ve Fiesta, Global RallyeCross Şampiyonası’nı domine ederek üreticiler ve pilotlar şampiyonluğuna ulaştı. Fiesta pilotları Tanner Foust ve Marcus Gronholm sezonu 1 ve 2’nci sırada tamamlayarak SuperRally ve RallyeCross şampiyonalarında da başarıdan başarıya koştular. Geçtiğimiz ay Los Angeles’te gerçekleştirilen 17’nci X Games’te Brian Deegan, Foust ve Gronholm’ün önünde finişe ulaştı ve böylece podyumun ilk üç basamağına Fiesta adı yazıldı.

Frankfurt’ta çok daha fazla motorsporları heyecanı

Ford’un motorsporlarındaki varlığı aynı zamanda iki önemli global oyuncuyu daha içeriyor:

  • Ford aynı zamanda tanıtacağı yeni nesil Formula Ford aracıyla gururlu bir şekilde motorsporlarının köklerine geri dönüş yapıyor. Seri üretim 1.6 litrelik Ford EcoBoost motoruyla donatılan tek kişilik yarış aracı, FIA’nın en yeni güvenlik spesifikasyonu doğrultusunda geliştirildi. Bu sayede 40 yıldan fazla süredir dünya şampiyonlarının yetiştirildiği serilere yeni bir soluk getiriliyor.

  • Ford Abu Dhabi Dünya Ralli Ekibi’nin son derece etkileyici Ford Fiesta RS WRC aracı Ford’un Frankfurt’taki standında yarışlara kısa bir ara vererek sergilenecek. Mikko Hirvonen ve Jarmo Lehtinen ile takım arkadaşları Jari-Matti Latvala ve Miikka Anttila tarafından FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nda kullanılan Fiesta RS WRC, global ralli arenasının en tepesinde yarışıyor. Diğer taraftan dünyaca ünlü Amerikalı gymkhana efsanesi Ken Block da, Ford tarafından desteklenen Monster World Rally Team’in bir ferdi olarak bir Fiesta RS WRC ile Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışıyor.

Resimler;

fordfocusstr01.jpg

fordfocusstr02.jpg

fordfocusstr04.jpg

fordfocusstr07.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.