Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Benzinli Focus 3' ün yokuş performansı hakkında bilgi lütfen


Salih Tamer Ünlü

Soru

Selamlar,

Tanışma bölümünde de yazdığım gibi bugün içinde 125 PS lik benzinli Style versiyon Focus sahibi olacağım hayırlısıyla. Biraz ani bir karar oldu :rolleyes:

Ancak birkaç sorum olacak, daha doğrusu danışmak istediğim birkaç konu var.

Mevcut aracım 2009 model Fiat Bravo dizel, 105bg ve 290nm torku var. Ben yaz aylarında ( sıcaktan ) her hafta sonu eşyalı bir şekilde yaylaya çıkıyorum, yol dik ve virajlı. mantıklı bir kullanıcıysanız 70 km yi geçmeden çıkmanız gerekir. Zira yol hem dar hem engebeli. BŞuan ki aracım torkundan dolayı bu yollarda bana adeta mutluluk veriyor, çünkü hiç zorlanmadan çıkıyor, 4 kişilik bir aileye bagajın yetmemesinden dolayı büyük arabaya yönelmek zorunda kaldım. Malum maddi vaziyetlerden dolayı da benzinli tercih ettim.

Dizel ile arasında bayiden bayiye değişen fakat 5,000 TL nin altına düşmeyen bir fark var. Bu fark bazi bayilerde 8,000 TL ye kadar çıkıyor. Ben bu farkı yaptığım km ye göre amorti edemem. Arabamı Nisan 2009 da aldım, şuan 35,000 KM de. Dolayısıyla dizel şuan çok uygun değil gibi benim için.

Yukarıdaki bilgiler ışığında şunu sormak istiyorum;

-Benzinli focusun gidişi nasıldır, yokuştaki tavrı, çekiş gücü, düz yolda hızlanması v.s.

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 44
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters For This Question

Önerilen Mesajlar

  • 0

FIII'e hele de dizeline fiyat konusunda denmedik laf kalmadı. Şimdi de EcoBoost neden dizelden daha ucuz sorusu aklımı kurcalıyor doğrusu. Üstelik bana göre yeni bir teknoloji de değil. Araştırın bakın. Sadece isim farklı.

Eski teknoloji değil bi yanlışınız var turbosu farklı borg wagner diye bişey ama dizellerde hala garret kullanılıyor. Araştırdım ecoboost hakkında eski teknoloji diye bişey göremedim ve zannetmiyorum.

1.6 ecoboostlarda neden powershift yok vw 1.4 motora dsg koyarken ??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eski teknoloji değil bi yanlışınız var turbosu farklı borg wagner diye bişey ama dizellerde hala garret kullanılıyor. Araştırdım ecoboost hakkında eski teknoloji diye bişey göremedim ve zannetmiyorum.

1.6 ecoboostlarda neden powershift yok vw 1.4 motora dsg koyarken ??

Olacak :):D

taktik ve deneme aşmasında..

1.6 ecoboost powershift c-max test sürüşü için Türkiye gelmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Küçük hacim sayesinde düşük sürtünme ve buna ilaveten aşırı besleme ile yüksek güç alma furyasını piyasaya yayan, satın alınabilir hale getiren Vw oldu ancak teknolojinin ilk kez kullanımı Lancia nın '80 li yıllarından geliyor.

Ecoboost ise benzer tasarımlar arasında en iyi dengeli güç üretimi/ekonomi-emisyon/performans dengelerini kuruyor, bunu yarışlardan gelen tecrübeye dayanarak günümüzün en ileri teknolojisiyle üretilen turbo sistemleriyle elde ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yaklaşık 2 aydır F III titanium ecoboost kullanıyorum. istanbul karma ortalama 7.2lt klimalı 8lt gibi değerler var. şimdiden 4000 km oldu. şunu diyebilirim alınız bir ecoboost yokuşmuş düzmüş düşünmeyiniz. yokuş yukarı gaza dokunduğunuz anda çeker alır sizi... :blink:

haa bu arada araçla otoyolda giderken ne kadar yapıyor bir bakalım dedik 200km/h te kilit mevcut 6. vites 4600 d/dk :)

toxoplasma tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yaklaşık 2 aydır F III titanium ecoboost kullanıyorum. istanbul karma ortalama 7.2lt klimalı 8lt gibi değerler var. şimdiden 4000 km oldu. şunu diyebilirim alınız bir ecoboost yokuşmuş düzmüş düşünmeyiniz. yokuş yukarı gaza dokunduğunuz anda çeker alır sizi... :blink:

haa bu arada araçla otoyolda giderken ne kadar yapıyor bir bakalım dedik 200km/h te kilit mevcut 6. vites 4600 d/dk :)

Aha hocam öyle birşey mümkün değil internette 240 gören 150 hp videosu var 2. olarak bu aracın teknik verisi 220kmh diyor neden 200 kmh de sınır olsun 240-250 ye kadar yolu var yani ve size son söyleyeceğim aracın son hızını 6.viteste değil 5.viteste deneyiniz.Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eski teknoloji değil bi yanlışınız var turbosu farklı borg wagner diye bişey ama dizellerde hala garret kullanılıyor. Araştırdım ecoboost hakkında eski teknoloji diye bişey göremedim ve zannetmiyorum.

1.6 ecoboostlarda neden powershift yok vw 1.4 motora dsg koyarken ??

Garett dünyanın en iyi turbo üreticisi kardeşim gartett ten yana sıkıntı yok

yaklaşık 2 aydır F III titanium ecoboost kullanıyorum. istanbul karma ortalama 7.2lt klimalı 8lt gibi değerler var. şimdiden 4000 km oldu. şunu diyebilirim alınız bir ecoboost yokuşmuş düzmüş düşünmeyiniz. yokuş yukarı gaza dokunduğunuz anda çeker alır sizi... :blink:

haa bu arada araçla otoyolda giderken ne kadar yapıyor bir bakalım dedik 200km/h te kilit mevcut 6. vites 4600 d/dk :)

Aracın rodajı bittimi ?

Rodaj bittiyse viteslerde redline göre göre deneyin birde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

6. vites uzun düzlüklerde hızı sabit tutup devri düşürmek içindir hızlanmak için değil; maksimum hıza genellikle 5. viteste erişilir.

6. vitesin uzun dişli oranı asfalta aktarılan gücü düşüreceğinden 230-240km yapabilecek bir arç zorla 200-210km yapar kaba bir örnekle..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Belirli bir devir bandının üzerinde geçilirse 6. vitese hızlanma devam eder. O yüzden 5. viteste sınır zorlanıp 6. vitese geçilirse kadranın dibini görmek mümkün. 5. viteste 220-240 gibi hızların görülebileceğini zanetmiyorum 6 ileri bir araçta.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Belirli bir devir bandının üzerinde geçilirse 6. vitese hızlanma devam eder. O yüzden 5. viteste sınır zorlanıp 6. vitese geçilirse kadranın dibini görmek mümkün. 5. viteste 220-240 gibi hızların görülebileceğini zanetmiyorum 6 ileri bir araçta.

Görülüyor Ogün; Astra 1.4T ile 4 te 221 ve eğimli yolda 5 te 247km/h de gaz kestiren arkadaşlarımız var.

Bu şekilde kullanılırsa belki dediğin gibi 6 ya geçilip hızlanma elde edilebilir ama oranlarına dikkat etmediğimden 1.6 Eco ile düzde yapılabilir mi bilemiyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benimde anlamadığım konu şu. Dizel ile benzinli arasındaki fark yaklaşık 9.000 TL. Az km yapacak biri için gereksiz yere ödenen fark. Peki arabayı diyelimki 90.000 km de satmak istedik. Aracı benzinli fiyatınamı satıyoruz yahu. Yine araç dizel deyip belirli bi fark ile satıcaz dimi. 90.000 km de yapılan kar en az 9.000 TL dir. Aracın dizel olmasındaki fark kendini amorti etti bile ve satarken dizel farkı size kar kalmıyormu ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.