Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Geniş Tabanlı Lastik


Emre V.

Önerilen Mesajlar

Öncelikle Merhaba :P

İnternette biraz araştırdım fakat geniş tabanlı dışa meğilli bi focus bulamadım :D Özellikle yol tutuş açısından önemli yeri olan geniş tabanlı lastiklerimizden bir kaç resim görmüştüm, onları örnek açısından ekledim.Bu tür görünümü focus 1.6 TDCI ghia orjinal 16" lastikte elde etmemiz mümkünmü acaba ?

Özellikle ailem aracı hiç kullanmadığı için satmayı düşünüyoruz.(Daha doğrusu focus 2 makyajlı LPG'li bir araç almayı).Fakat satmaz isek lastik alırken bu geniş tabanlı oluyor ise bu görünümü elde etmek isterim.Özellikle resimdeki gibi V desen lastik.

Sonuçta bilgi paylaştıkça çoğalır , o yüzden öğrenmek istedim :P

Bir başka örnek : http://imageshack.us/photo/my-images/828/98976199.jpg/

post-94-0-44275700-1309278447_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu araçların lastiği sadece geniş mi yoksa dışarı mı çıkartılmış :P:D

Öncelikle sorduğun soruya geleyim..her jant'a her genişlikte lastik takamazsın..

tam emin değilim ölçüden ama sanıım 16'' lerin jant genişliği 7'' yani bunlara minimum 195 mm - maksimum 225 mm tabanlı lastik takılabilir.

eee tabi ki sende dışarı doğru çıkartabilirsin lastikleri.

Ek bilgi olsun ;

205/55 yerine çok rahat 225/50 lastik takabilirsiniz (16'' için)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu araçların lastiği sadece geniş mi yoksa dışarı mı çıkartılmış :D:P

Öncelikle sorduğun soruya geleyim..her jant'a her genişlikte lastik takamazsın..

tam emin değilim ölçüden ama sanıım 16'' lerin jant genişliği 7'' yani bunlara minimum 195 mm - maksimum 225 mm tabanlı lastik takılabilir.

eee tabi ki sende dışarı doğru çıkartabilirsin lastikleri.

Ek bilgi olsun ;

205/55 yerine çok rahat 225/50 lastik takabilirsiniz (16'' için)

"Öncelikle sorduğun soruya geleyim..her jant'a her genişlikte lastik takamazsın." tabiki orası öyle sorum yanlış anlaşılmış bu konuda :P

Özellikle "German Style" adı üzerinde geçen Türk'lerin dilindeki modifiye yapımında önemli rolü olan bi lastik türlerini bende çok beğeniyorum :P Dışa doğru çıkıntılı olması güzel fakat aşırıya kaçmamak gerekir sonuçta Türkiye yollarında çok dar yerlere araçlarımızı park ediyoruz jantlarımızn hasar görmesini istemeyz.Belirli bi ölçüde aşırıya kaçmadan dışarıya çıkarmanın zararı varmıdır?

Peki soru üzerine soru olacak ama 16" lastiğe en fazla 225/50 takabilirsiniz demiştiniz , ne gibi avantajı ve dezavantajı olur? sonuçta inç (16') aynı olacağından 205 ile 225 arasında fiyat farkı yoktur diye düşünüyorum.Özellikle mercedes - bmw gibi ağır araçların arka lastiklere daha geniş taban takmalarında bir amaç vardır elbet(örneğin önlere 205/55/16 iken arkaya 225/55/16 takma gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geniş lastikler kuru zeminde daha iyi yol tutar ve estetik olarak da göze daha hoş görünür.

Buna mukabil, lastik genişledikçe birim alana düşen ağırlık azalır ki buda ıslak ve karlı zeminde sizi dezavantajlı duruma düşürür. Lastik üzerinde birim alana düşen ağırlık ağır araçlarda doğal olarak daha fazla olacağı için bu sıkıntı otomatikman elimine ediliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sürtünme artar

Tüketim artar

Yol sesi artar

Simdi dıyorsun ya, mercds Buyuk koyuyor ama hangi kasa ve motora ?

Sonuçta bu aracı da üreten Bir bilir kisi. Önerilen lastik ve yay komb. Dışı. Hepsi suphelidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 jantla German style yapman için arabaya coil-over takman lazım.

Yukarda honor arkadaşın dediği gibi geniş taban kuru zemin harici dez avantaj. Anjak lastik seçiminde önemli toyo proxes T 1 R ıslak zeminde nispeten diğerlerine göre daha başarılıdır. Karlı zeminde ise kalın lastik ben yolda kalmak istiyorum demekle aynı anlamı taşır.

Germen style için coil-over taktıktan sonra. Araca kamber kiti takacaksın.

en sonda 15-20 mm spacer takacaksın lastiklerini dışarı çıkartacaksın. Yol tutuşu zaten harika olan F2 nin

Coil-over + kamber kiti + spacerlar ile go kart gbi olduğunu göreceksin.

Ama konfor çok düşecek

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 jantla German style yapman için arabaya coil-over takman lazım.

Yukarda honor arkadaşın dediği gibi geniş taban kuru zemin harici dez avantaj. Anjak lastik seçiminde önemli toyo proxes T 1 R ıslak zeminde nispeten diğerlerine göre daha başarılıdır. Karlı zeminde ise kalın lastik ben yolda kalmak istiyorum demekle aynı anlamı taşır.

Germen style için coil-over taktıktan sonra. Araca kamber kiti takacaksın.

en sonda 15-20 mm spacer takacaksın lastiklerini dışarı çıkartacaksın. Yol tutuşu zaten harika olan F2 nin

Coil-over + kamber kiti + spacerlar ile go kart gbi olduğunu göreceksin.

Ama konfor çok düşecek

Asıl anlamak istediğim olay buydu.Çok güzel anlatmı , teşekkür ederim :)

coil-over fiyatlarına şöyle bi göz gezdirdimde 1.500-2.000TL civarı sanırım :) Bu opel Vectra resmini sahibinden buldum aracın fiyatı 14.000TL gibi bi rakamdı yanlış hatırlamıyorsam.Tahminime göre bu vectra'da coil-over yok.Ama spor yay olduğu kesin.

Anlaşılan bu hayalim pek gerçekleşeceğe gözükmüyor :) Baya masraflı anlaşılan.Başka yolu yok mu ki :kıhkıh:

Affınıza sığınarak bişey daha soracağım : aracın lastiklerini alırken 205/55/16 olan ojinal jantlarımıza farklı ebatlarda örneğin admin'imizin örnek verdiği gibi 225/55/16 takarsak bize faydası,zararı,görsel bakımdan farkları neler olur?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Asıl anlamak istediğim olay buydu.Çok güzel anlatmı , teşekkür ederim :)

coil-over fiyatlarına şöyle bi göz gezdirdimde 1.500-2.000TL civarı sanırım :) Bu opel Vectra resmini sahibinden buldum aracın fiyatı 14.000TL gibi bi rakamdı yanlış hatırlamıyorsam.Tahminime göre bu vectra'da coil-over yok.Ama spor yay olduğu kesin.

Anlaşılan bu hayalim pek gerçekleşeceğe gözükmüyor :) Baya masraflı anlaşılan.Başka yolu yok mu ki :kıhkıh:

Affınıza sığınarak bişey daha soracağım : aracın lastiklerini alırken 205/55/16 olan ojinal jantlarımıza farklı ebatlarda örneğin admin'imizin örnek verdiği gibi 225/55/16 takarsak bize faydası,zararı,görsel bakımdan farkları neler olur?

Vejtrada jant büyük. büyük jantlarla coil oversız yayla o görünüme yaklaşmak mümkün. 18 jabt 5cm yay + spacerla o iş yapılır.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bildigim taban genişledikçe sürtünmede artacağı için araç hantallaşır. Araç toplasın diye daha fazla devir çevirmemiz gerekecek o da yakıtı arttırır. Araç bazı koşullarda yere daha iyi tutunabilir taban genişledikçe. Sonuçta bizim arabalarımız gündelik kullanım için. Yola çıkıpta dip gaz yapıp virajlara gereğinden fazla hızlarla girmiyoruz hem yollarımız hem araçlarımız uygun değil bunlara. Bizim ve başkalarının can güvenliği için bunlar zaten tehlikeli ve suç. Yanak kalınlığıysa aracı yere oturtur geniş tabanla felan daha oturaklı olabilir konfor düşer ama seçim zamanı geldimi yolları yıkıp 1 sene yol yapmak için uğraşıyor belediyeler heryer kasis doluyor sonra lastiğe arabaya ve janta yazık olur :kıhkıh: 205 yerine 225 takarsanda pek bişey zannedeceğine sanmıyorum anlayamazsın sonuçta çok bilgili değiliz denemelerde yapmıyoruz. Görüntü olarak ta pek fark olacağını sanmıyorum az daha geniş durur o kadar. O kadar mühendis toplanıyor nasıl daha sessiz gideriz nasıl az yakarız diye düşünüp uygun şartlarda o lastiği koymuşlarsa vardır bi bildikleri 205/55/R16'ya devam bence :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.