Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2005 C-max sis çerçevesine gündüz farı.


Oktay Toker

Soru

Sis kapağının oluklu yerlerindeki kısımların iç çap ölçüsü maalesef yuvarlak mercek için 3mm küçük kalmıştı.Bu mercekleri hiç bir şekilde kullanamadım bunun yerine yassı olan ve ortadan 60 ve yanlara 120 derecelik olarak açı kullanılabilen mercek kullanmak zorunda kaldım.Mercekleri yerine taktım.Sislerin olduğu yer Normalden aşağıda araç zaten yüksek ve bu sis kapağı yanlamasına daha büyük boyutta olduğu için ve birazda mecburen.Her bir sis kapağında 6 tane led olacak.Fakat bu merceklere yön vermem bayağı zor oldu fakat ideal seviyede tuttum.

Yassı mercek için mecburen kalıp yaptım bununla yer açarak mercekleri taktım.

cmax1.jpg

Mercekleri idareten taktım sabitlenmedi yön vererek oturtmak epey zor olacak ama bence güzel oldu.

cmax.jpg

Merceklerin kenarlarını karışım 404 yapıştırıcıyı ince uçlu bir metal ile yavaşca sürerek kurumaya bıraktım.

cmax0.jpg

cmax00.jpg

Sonra hazırladığım 6 adet her biri 110 lümen 1 watt florasant beyazı power ledleri yaptıgım extra sogutucuları ile mercege 1mm lik vidalar ile tutturdum.

cmax-1.jpg

Bu işlemin ardından 404 çivisiz çivi buladım ve kurumaya bıraktım.

cmax1-1.jpg

Kısa sürede kuruyan bu çivi işleminin ardından güzelleştirme operasyonu ile işlem sonuçlanıyor.

cmax2.jpg

İşte C-MAX için yaptıgım ışıklı Ayakkabı modeli

cmax3.jpg

cmax4.jpg

cmax7.jpg

Elimde bulunan led sürücüsünün teki bu aşamalardan geçerek güzelce kutusuna yerleşti ve baglantıya hazır hale geldi.

Kartın alt bölümüne sogutucu yaptım ve ara izalosyon ile destekleyerek beyaz silikonuda bulayarak vidaladım.

cmax5.jpg

cmax6.jpg

Bütün parçalar ile toparlanmış son hali bu.

gndzz.jpg

Kontak açılınca yanan ve park açılınca sönük halde yanan bir role devresi ile baglantısı yapıldı.

Parklar açıkken

1.jpg

4.jpg

Kontak açıkken.

2.jpg

3.jpg

5.jpg

Gündüz farında temel ışık şiddeti toplamda iyi bir reflektör yapısı ile genelde uzaktan ince çizgiler halinde göründüğü için en az 200lümen olması gerekiyor bu her modelin bu uygulamayı yaptıgı bölümler için farklı ışık degerine sahip oluyor.Tampon altı sis farı hizasında ilk çalışma sanırım Mercede yapmıştı ve iyi bir araştırma hizalama ile yapıldıgında görüş açı değerlerini tam notta veriyordu tanıtma bilğilerinde böyle gördüm.Kullandıgı ışık şiddeti toplamda 400 lümen civarı fakat reflektörü çok iyi tabiki.Yeni çıkan çogu model bu gündüz farı zorunlulugu için artık çok basite kaçtıkları için bilinen 21wattlık ampulleri kullanmaya başladılar yani led olması şart değil.Bu uygulamalarıda genelde tampon altı sis farı yanında çıkarmaya başladılar.Şartlı bir özellik olunca suyuda çıktı tabiki.

Sonradan yapılan uygulamalar haliyle orjinal reflektörlü çalışmalar gibi asla olamıyor ama ışık şiddeti açısından tampon altı uygulamalar bence en az 1000 lümene yakın olmalı ki görüş her daim iyi olsun.Çalışmalarımda çok uğraştırmasına rağmen buna özen gösteriyorum ve kesinlikle gündüz farı yönünü farlar ile aynı hizada tutmaya çalışıyorum.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 2 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.