2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız×
Hoş Geldiniz!
Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
2018 model 1.5 ecoblue St Line otomatik aracım var. Şu an 116 bin kilometrede. Son 1 haftadır vites geçişlerinde sarsıntı olmaya başladı. 1 den 2 ye geçtiğini ya da 6 dan 7 ye geçtiğini hissetmiyorum ama 3-4-5 ve özellikle 3 ten 4 e geçişte sarsıntı hissediliyor. Kış aylarında da böyle olmuştu ama havanın soğuğuna vermiştim ısınınca azalıyordu. Şimdi hem mevsim yaz hem de sarsıntı üzerine tekleme de başladı. Tekleme de özellikle 4. viteste oluyor. Hani Manuel arabada vites yüksek kalır araba tekler ya aynı onun gibi oluyor. Bugün yine yaptı dedim vitesi manuel düşüreyim belki düzelir ama çok etki etmedi. Servise götürdüm. Yazılım güncellemesi varmış önce onu yapalım dediler. Yapmışlar usta kontrol etmiş evet biraz sarsıntılı geçiyor demiş ama bilgisayara bağlayınca arıza yokmuş. Danışman da arıza oluşmadığı için şu durumda şanzımana müdahale edemeyiz dedi. Dedim yağ değişimi yapsak etkili olur mu? Zannetmiyorum siz bu şekilde kullanın arıza oluşursa ona göre müdahale ederiz dedi. Bi de bu şikayetlerim şehir içi hızlarda mevcut dip gaz yaparsam böyle belirgin rahatsız edici bir durum yok.
Aracım 100 binden sonra baya büyük sorunlar çıkardı aslında. Önce egzantirik zincir koptu. Yapıldı 4 bin kilometre sonra yağ pompası ile ilgili bir sorun oldu. Yolda kaldım ama yatak sarmıştı alt silindir bloğu falan değişti. Bu sefer de böyle tekleme olunca motordan değildir herhalde dedim şanzımana odaklandım.
Şanzımanla ilgili şöyle bir durum var. 30 bin kilometrede yağ kaçağı olmuş. Garantiden keçesi falan değişmiş yağı da transmax koymuşlar. Ben de aracı 45 binde aldım. Hani hiç ULV yağlı halini görmedim. Malum ULV yağ serviste koymuyorlar zaten değiştirmeye de yanaşmadılar. Böyle bir durumda bu şekilde kullanıp arıza olmasını beklemek pek içime sinmiyor. Sizce dışarıda yağı ULV yağ ile değiştirmek mantıklı mı? Erzurumda çalışıyorum. Yorumları iyi bir otomatik vites üzerine çalışan şanzıman ustası var gözüküyor. Orada yaptırsam diyorum ama işte yağ ile çözülmezse ya da daha kötü olursa bu işlem şanzıman garantisi konusunda beni zora sokar mı?
Soru
Halil Özer
2018 model 1.5 ecoblue St Line otomatik aracım var. Şu an 116 bin kilometrede. Son 1 haftadır vites geçişlerinde sarsıntı olmaya başladı. 1 den 2 ye geçtiğini ya da 6 dan 7 ye geçtiğini hissetmiyorum ama 3-4-5 ve özellikle 3 ten 4 e geçişte sarsıntı hissediliyor. Kış aylarında da böyle olmuştu ama havanın soğuğuna vermiştim ısınınca azalıyordu. Şimdi hem mevsim yaz hem de sarsıntı üzerine tekleme de başladı. Tekleme de özellikle 4. viteste oluyor. Hani Manuel arabada vites yüksek kalır araba tekler ya aynı onun gibi oluyor. Bugün yine yaptı dedim vitesi manuel düşüreyim belki düzelir ama çok etki etmedi. Servise götürdüm. Yazılım güncellemesi varmış önce onu yapalım dediler. Yapmışlar usta kontrol etmiş evet biraz sarsıntılı geçiyor demiş ama bilgisayara bağlayınca arıza yokmuş. Danışman da arıza oluşmadığı için şu durumda şanzımana müdahale edemeyiz dedi. Dedim yağ değişimi yapsak etkili olur mu? Zannetmiyorum siz bu şekilde kullanın arıza oluşursa ona göre müdahale ederiz dedi. Bi de bu şikayetlerim şehir içi hızlarda mevcut dip gaz yaparsam böyle belirgin rahatsız edici bir durum yok.
Aracım 100 binden sonra baya büyük sorunlar çıkardı aslında. Önce egzantirik zincir koptu. Yapıldı 4 bin kilometre sonra yağ pompası ile ilgili bir sorun oldu. Yolda kaldım ama yatak sarmıştı alt silindir bloğu falan değişti. Bu sefer de böyle tekleme olunca motordan değildir herhalde dedim şanzımana odaklandım.
Şanzımanla ilgili şöyle bir durum var. 30 bin kilometrede yağ kaçağı olmuş. Garantiden keçesi falan değişmiş yağı da transmax koymuşlar. Ben de aracı 45 binde aldım. Hani hiç ULV yağlı halini görmedim. Malum ULV yağ serviste koymuyorlar zaten değiştirmeye de yanaşmadılar. Böyle bir durumda bu şekilde kullanıp arıza olmasını beklemek pek içime sinmiyor. Sizce dışarıda yağı ULV yağ ile değiştirmek mantıklı mı? Erzurumda çalışıyorum. Yorumları iyi bir otomatik vites üzerine çalışan şanzıman ustası var gözüküyor. Orada yaptırsam diyorum ama işte yağ ile çözülmezse ya da daha kötü olursa bu işlem şanzıman garantisi konusunda beni zora sokar mı?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 0 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap