Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Recommended Posts

Geçen sezon orman yangınları nedeniyle Avustralya Rallisi yapılamadığından erken bitmişti. 

Ott Tanak Yaris ile hak edilmiş bir şampiyonluğa uzanırken, takımlarda Hyundai podyumun en üst basamağına yerleşti.

2019'un son haftalarının en önemli gündemi ise Citroen'in ani WRC'den çekilme haberi idi. 

Markalarda Citroen'in eksilmesi ile üç takım kaldı, Hyundai, Toyota ve Ford. Ford zaten üretici tarafından yeterince destek alamadığı için zar zor katılıyor ama devam ediyor bu sene de.

Sürücülerde ise pek çok değişim yaşandı.

Toyota Citroen'den boşa çıkan Ogier'i, Ford'dan Evans'ı ve Skoda WRC2 takımından genç Rovanpera'yı alırken, Yıldızı Tanak'ı Hyundai'ye kaptırdı. Neuville takımında kaldı. Hyundai'nin üçüncü aracını Loeb ile  Sordo paylaşacaklar. 

Citroen'den boşa çıkan ikinci sürücü olan Lappi de Ford'a geçerek Sunninen ile uçan Finliler ekibini oluşturdu. 

Takvim'de de bazı sürprizler var.

Yeni ralli olarak bu sene Kenya (Safari) ve Japonya koşulacak, Şili güvenlik nedenleriyle çekildi, Avustralya'da bir sene ara vererek yerini Yeni Zelanda'ya bıraktı, Türkiye de üçüncü kez takvimde yerini buldu. 

Takvim:

23-26 Ocak

Monte-Carlo
13-16 Şubat İsveç
12-15 Mart Meksika
30 Nisan-3 Mayıs Arjantin
21-24 Mayıs Portekiz
4-7 Haziran Sardunya (İtalya)
16-19 Temmuz  Safari (Kenya)
6-9 Ağustos Finlandiya
3-6 Eylül Yeni Zelanda
24-27 Eylül Türkiye
15-18 Ekima Almanya
29 Ekim-1 Kasım İngiltere
19-22 Kasım Japonya

 

Lastik tedarikçiliği ihalesini de bu sene Pirelli kazandı.

 

FIA yarış sınıflarında biraz sadeleşmeye gitti. Son durum bu:

Rally_Pyramid.jpg

 

Güzel bir sezon olmasını umalım. 

 

Bir de Lappi ile Sunninen'in henüz reklam giysilerine bürünmemiş Fiesta ile Monte-carlo'daki denemelerine misafir olalım. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu arabanın sol ön altına yansıyan ışık ilk kez dikkatimi çekti.

Böyle yüksek çözünürlüklü videolar yüzünden de eski ralli çekimlerini hiç izleyemiyor insan çok piksel piksel geliyor 😞 

Havalanıp tekrar yola oturma anlarına da hasta oldum zaten 😍

24-27 Eylül'de bir çılgınlık yapmalı 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rally 5 'e 1.6 eb ile girebiliyoruz sanırım 😄 6.4kg biraz günümüzde artık yavaş kalmaz mı rally için? 

 

--5 dakika sonra eklendi--
1 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

Bu arabanın sol ön altına yansıyan ışık ilk kez dikkatimi çekti.

Arka tampon yanmış?!  Radyatörlerin önünde soğutma var (nos or ? ). Sıralı şanzımanın sesi/hızı eyvah eyvah. Antilag'ın sesi iç gıcıklayıcı. Makina tren gibi... Sen ışığa mı takıldın?

 laugh laughing GIF

--7 dakika sonra eklendi--
19 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

24-27 Eylül Türkiye

Gidelim gidelim gidelim gidelim gidelim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Rally 5 'e 1.6 eb ile girebiliyoruz sanırım 😄 6.4kg biraz günümüzde artık yavaş kalmaz mı rally için? 

Fiesta ST'ler öncelikli.

Yavaş kalıyor mu sen karar ver...

 

18 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

nos

Yassah...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 saat önce, Ercan Özgönül yazdı:

Bu yil aktif takip etmeyi planliyorum, bir aksilik cikmazsa da Finlandiya ayagini yerinde izleyecegim.

Jyväskylä servis alanında bir kahve içelim madem buluşup 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasta oluyorum bu 4 çeker bol beygirlilere fırıl fırıl döndür nere istersen yan yan git vs ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Jyväskylä servis alanında bir kahve içelim madem buluşup 🙂 

Cok memnun olurum, tarih yaklasinca hatirlatirim. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Rally 5 'e 1.6 eb ile girebiliyoruz sanırım 😄 6.4kg biraz günümüzde artık yavaş kalmaz mı rally için? 

 

--5 dakika sonra eklendi--

Arka tampon yanmış?!  Radyatörlerin önünde soğutma var (nos or ? ). Sıralı şanzımanın sesi/hızı eyvah eyvah. Antilag'ın sesi iç gıcıklayıcı. Makina tren gibi... Sen ışığa mı takıldın?

 

Onları ilk kez görmüyoruk yaa, bu ekstra 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Yavaş kalıyor mu sen karar ver...

10kg bile olsa bana yavaş gelmezdi eminim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çalıştığım şirketin sponsorluğu sebebiyle Kalle Rovanperä ve Jonne Halttunen ikilisine karşı bir sempatim var Toyota'yı çok sevmesem de. Dünkü yayını da buraya bırakayım.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4:50 Thierry Neuville geçen sene ne acaip bir kaza yapmıştı. O kazada hiç bir beyin hasarı almaması büyük şans Allahın sevgili kuluymuş.  Bir yere çarpmasa bile shearing injury denir öyle ani akselerasyon , deselerasyon ve dönme hareketlerinde Newton un atalet yasası uyarınca,  farklı yoğunluktaki beyin dokuları farklı atalet özellikleri göstererek birbiri üzerinde yırtılma, kayma benzeri hareket yaparak ciddi hasara sebep olabilir ama Neuville e olmamıştı. , 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, H. Cenk yazdı:

4:50 Thierry Neuville geçen sene ne acaip bir kaza yapmıştı. O kazada hiç bir beyin hasarı almaması büyük şans Allahın sevgili kuluymuş.  Bir yere çarpmasa bile shearing injury denir öyle ani akselerasyon , deselerasyon ve dönme hareketlerinde Newton un atalet yasası uyarınca,  farklı yoğunluktaki beyin dokuları farklı atalet özellikleri göstererek birbiri üzerinde yırtılma, kayma benzeri hareket yaparak ciddi hasara sebep olabilir ama Neuville e olmamıştı. , 

Buna "concussion" diyoruz, özellikle rugby oyuncularında sık görülüyor. 

Bulgularını iyi biliyoruz ve kaza sonrası özel bir test ile sürücüyü değelendiriyoruz. 

Neuville'in kazası yumuşak bir deselerasyonla başladığı için zararı olmadı denilebilir. 

Edited by Cem Boneval

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Buna "concussion" diyoruz, özellikle rugby oyuncularında sık görülüyor. 

Bulgularını iyi biliyoruz ve kaza sonrası özel bir test ile sürücüyü değelendiriyoruz. 

Neuville'in kazası yumuşak bir deselerasyonla başladığı için zararı olmadı denilebilir. 

Cem Bey, sizin organizasyondaki göreviniz mesleğinizle mi ilgili yoksa hakemlik gibi başka bir göreviniz de mi var? Mutlaka başka konularda geçmiştir ama ben göreceli olarak forumda yeni olduğum için net olarak bilmiyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Ercan Özgönül yazdı:

Cem Bey, sizin organizasyondaki göreviniz mesleğinizle mi ilgili yoksa hakemlik gibi başka bir göreviniz de mi var? Mutlaka başka konularda geçmiştir ama ben göreceli olarak forumda yeni olduğum için net olarak bilmiyorum.

Mesleki 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.