Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Umut Akgün

Hararet Sabit Kalmıyor

Question

Selam arkadaşlar, 

Aracı alalı henüz 10 gün oldu ve aklıma takılan birkaç soru var. Bilgisi olanlar yardımcı olabilirse sevinirim.

  1. 2007 model 1.6 TDCI aracımda uzun süre yol yapsam dahi hararet 90 derecede sabit kalmıyor. Genellikle 70 - 80 derece civarında geziyor. Hararet müşirinde sorun olabilir diye düşünüyorum.
  2. Araç çalışırken ve stop ederken rahatsız edici seviyede sarsılıyor. Stop ederken ve çalıştırıken debriyaja basıyorum ve stop etmeden önce 30 saniye kadar bekliyorum. Buna rağmen sarsıntı oluyor. Daha önce dizel araç kullanmadım normal olabilir, bilgim yok.
  3. Aracı alacağım gün tecrübeye çıktığımda motor arıza lambası yandı. ODB'ye bağladığımızda P0087 yakıt basıncı arızası olduğunu gördük. Ustam mazot filtresi olduğunu söyledi ve henüz değiştiremedim. Hangi marka filtre kullanmalıyım? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Aynı araç bende de var. Birinci sorun bende de oluşmuştu. En son bakımda termostat değişti sorun düzeldi ve artık sabit sıcaklık. İkinci sorun galiba genetik çünkü aldığımda bende de vardı. Benim öğrendiğim şu benim aracimin eski sahibi focuslar her baskı balata ile volan değiştirme yapılması gerektiği için sanayi maliyeti 3400 lira servis maliyeti 8000 lira olduğu için volani sabit volan ile değiştirmiş. Bu araçlarda konfor için ustanın tabiri oynar volan varmış. Sabit volan takılınca araçta konforda bariz düşüş, yakıt artışı, sarsıntılı ve sesli çalışma ile durdurma sorunu olurmuş. Tabi hemen orjinal haline getirdik. Ne yazık ki bu tarz araçları alıp fakir dusunenlerin hataları sonraki kullanıcılara patlıyor. Üçüncü sorunuzun cevabı orjinal ufi denmiş ve takılmıştı. Geçen ay aracı yeni aldım. Eksper raporu temiz çıkmasına rağmen bakım için giden aracım triger den başlayıp egzoz ve lastikten çıkan komple bakıma girip 13.500 TL masrafları ile araç sahipliği tarihimde bir rekor kırmıştır. 

 

Yapılanlar;

Tüm yürüyen aksam..

Turbo revizyon

Enjektör revizyon

Triger set

Devirdaim

Tüm filtreler

Sahibinin araç rengine boyadığı sis lambaları, ön ve arka tampon alt eklentileri yenisi ile değişti.

Sol şoför kapısı dış fitili değişti

Bagaj amortisör değişim

Micheline alpine5 kış lastikleri

Baskı balata,bilya,volan

Multimedya ekran

Klima bakımı

4 cam kriko değişimi

Karter muhafaza

Motor şanzıman yağ

Manifolt ve diğer contalar

Sibop iticileri

Termostat ve soğutma sıvısı

Anten,depo kapağı değişim

Focus bana rekor kırdıtti.. lakin hakkını veren bir araç olmasa bu kadar yapmazdım...

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Onur T
Ekleme

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Biraz geç oldu ama yeni gördüm. Cevabınız için teşekkürler

Yaptığınız bakımlarla gereçekten aracın hakkını vermişsiniz. Benim bu konudaki düşüncem o paraya daha üst model araç almak yönünde olmuştur. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.