Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus 1.5 Tdci Powershift Test 120 Ps (2015) İnceleme


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

SYNC 2'nin navı ise yaramaz doğru. Diğer konularda araba size siz arabaya alışıyorsunuz. Bu metal yığını çok kısa sürede değişken fark yaratacak özelliklere sahip değil, ustanın dediğine de katılıyorum :)

Unutmadan lastikleri kontrol etmeyi ihmal etmeyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Başka bir araç kullanıp tekrar kendi aracınızı sürmenizi tavsiye ederim. ☺

Tamamen kuruntu ve alışmakla ilgili. Ekstra bir sorun yaşanmadığı sürece (orijinal olmayan ön cam değişimi gibi) niye yüksek hızlarda rüzgar sesi artsın mesela?

Bence sorun yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

400 km sanki az gibi, bence bu kadar enseyi karartmaya gerek yok. Aldığınız araç gayet iyi bir model 20 binde.

Dizel otomatik titanyum olunca ister istemez verilen para ve beklenti yükselir ancak araç c sınıfında olmaya devam eder, örneğin elektronik el freni yoktur,kasislerde daha çok sarsıntı olacaktır ya da anten biraz kabaca olabilir.

Çare bence üst segment.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

58 dakika önce, Hakan Sunguroğlu yazdı:

400 km sanki az gibi, bence bu kadar enseyi karartmaya gerek yok. Aldığınız araç gayet iyi bir model 20 binde.

Dizel otomatik titanyum olunca ister istemez verilen para ve beklenti yükselir ancak araç c sınıfında olmaya devam eder, örneğin elektronik el freni yoktur,kasislerde daha çok sarsıntı olacaktır ya da anten biraz kabaca olabilir.

Çare bence üst segment.

Arkadasa katiliyorum.. çare üst segment bi mondeo sizi keser :)

 

Ama genel olarak şikayetlerin hemen hepsi alişkanliktan zamanla oluşan cinsten..

Bazen bende sizin gibi düşünüyorum. " acaba sorun mu vs " diye ama bakiyorum, sonra normal..

 

Caninizi sikmayin biraz daha binin araca.. baktiniz olmuyor satin gitsin.. Farkli bi durum yoksa aractan zarar etmez aldiginiz paraya satarsiniz..

 

@Erkan C

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Erkan C yazdı:

Herkese merhaba. 2015 model Focus 1.5 TDCI Titanium sedan metalik gri 20 bin kilometrede aracı geçen ay satın aldım. Araçta ek olarak navigasyon paketi var. Aracı çok araştırdım, çok fazla test videosu izledim ve performans-konfor-yakıt tüketimi üçlüsünü düşünerek alınabilecek en iyi araç olduğuna kanaat getirerek aldım. 

 

Aracı ilk aldığımda son derece sessiz ve atak bir araç izlenimi verdi. Aldıktan sonra yaklaşık 400 km'lik bir yol gittim. Verdiğim paraya değdi dedim ama şimdi aklımda bir sürü soru işareti var.

 

*Başlarda aracın start-stopunun devreye girdiğini ekrandan anlayabiliyordum ama şimdi net bir şekilde hissediyorum. Şiddetli olmasa da bir sarsıntı oluşuyor sanki. 

*İlk kullanımlarda gaza dokunur dokunmaz aracın fırlaması çok hoşuma gidiyordu. Şimdi ise gazı köklediğimde tepkinin daha geç geldiğini farkediyorum. S modu ile D modu arasında da hissedilir bir fark göremiyorum. Sadece S modunda deviri biraz daha yukarılara taşıyor ki devirin yukarılara çıkması arabanın ivmelenmesine çok katkı sağlamıyor gibi. Sanki 3200-3500 devirden sonrası boşa bağırıyor. Tabi bunlar benim hissiyatım.

*Aracın içinde hissetmediğim titreşimleri hissetmeye başladım son zamanlarda. Direksiyonda, pedallarda, araç tabanında. Sırf bu yüzden tanıdığım bir motor ustasına götürdüm arabayı. Usta herhangi bir anormallik yok dedi ama ben ilk kullandığım zamanla şimdi arasında fark olduğu konusunda ısrar ettim. Kulak alışkanlığından olur o tür şeyler, çok fazla arabayı dinleme dedi.

*Yine ilk aldığımda çukurlardan ve tümseklerden geçişte hiç hissettirmiyordu. Şimdilerde ise çukurlara girmemek için özel bir çaba harcıyorum çünkü her girişimde rahatsız edici sesler çıkıyor. Ayrıca yol sesinde ve yüksek hızlardaki (140 km hızdan sonrasında) rüzgar sesinde de artış var.

 

Velhasıl hayal kırıklığı yaşıyorum şuan. Acaba gerçekten kulak alışkanlığından mı kaynaklanıyor yoksa bir sıkıntı mı var bilemiyorum. Arabayı alırken ekpertize sokmuştum. Beygir gücünü 112 olarak ölçtü. 8 beygirlik kayıp 20 bindeki bir araç için fazla geldi ve sebebini sordum. Ölçümlerde müşteriyle karşı karşıya gelmemek için yaklaşık 5 beygir eksik söylediklerini söyledi.Ayrıca fabrika verilerini yakalamanın da imkansız olduğunu söyledi. Sonradan ruhsatta fark ettim bu araba zaten 118 beygirmiş. Ruhsatta 88 kw yazıyor. O da 117,9 beygir yapıyor.

 

Aracın aksesuarlarına gelecek olursak: Bir sonraki aracımda kesinlikle xenon olmalı. Gerçekten aracın önüne ayrı bir hava katıyor. Bu arabamdaki holojen farlar arabayı çok demode gösteriyor. Taktırılabilir mi diye araştırdım ama astarı yüzünü geçiyor. Maliyeti çok yüksek.

 

Aracın arkası çok yüksek duruyor. Jantların da küçük olması (16 inç) arkada büyük bir boşluk oluşturuyor. Gözüme batmaya başladı iyice. Alçaltmayı ve 17 inç jant takmayı düşünüyorum ama yine maliyet konusunda değer mi diyorum. Yine arka taraftan devam edecek olursak stoplarda led bar kullanılsa ve tavana da sopa gibi anten yerine daha kibar bir anten kullanılsa hoş bir görüntüye kavuşabilirdi.

 

Son olarak navigasyondan bahsetmek istiyorum. Bu navigasyona para vermeye gerek yok bence. Telefonlarda kullandığımız navigasyonlar gibi adres aratamıyorsun. Ya tam adresi bileceksin caddesiyle sokağıyla, ya enlem boylam bilgilerini bileceksin ya da ihtiyaç noktaları seçeneğine girip ordan gösterdiği yerleri seçeceksin. Ben mi beceremedim kullanmayı bilmiyorum ama ben çoğu yere telefonumun navigasyonuyla gidiyorum.

 

 

Km arttıkça arabaların ilk zamanki diriliği ve topluluğu kalmıyor. En basitinden araç sıfırken çukurlardan geçiyorsunuz ve konforlu geliyor, titreşim ve gürültü yok diyorsunuz ama km arttıkça ön düzenin sıkılığı ortadan kayboluyor ve kullanıma da bağlı olarak daha titreşimli ve sesli sürüşler yaşanmaya başlıyor. Fakat bu bahsettiğim durum hemen hemen her araçta zamanla görülecek şeyler.

 

Sizin hissettiklerinizin bire bir aynısını ben de hissettim. Özellikle 2012 c4'ü Ford'un önüne bırakıp anahtarları teslim ettikten sonra 2015 Focus'umu alıp yola çıktığımda ' oh be araba buymuş ' dedim ki bazı eksilerine rağmen c4'e göre hala öyle diyorum. Ama yukarıda bahsettiğim duruma ek olarak zamanla insan otomobile de alışıyor ve dinlemeye devam ettiği müddetçe de mutlaka gözüne batıyor. İnsan kanıksıyor anlayacağınız. Şuan yer yer focus'un konforu benim de hoşuma gitmiyor ve segmentinin en konforlu aracı olduğunu düşündüğüm mondeo'ya geçmenin yollarını arıyorum. Ama dediğim gibi insan kanıksıyor ve alışıyor. İlk günkü hissiyatı artık zamanla alamamaya başlıyorsunuz.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Şuan yer yer focus'un konforu benim de hoşuma gitmiyor ve segmentinin en konforlu aracı olduğunu düşündüğüm mondeo'ya geçmenin yollarını arıyorum. 

 

İyı hoşta bu işin sonu yok ki mondeo'yada bi zaman sonra alişicaksin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Serkan Z. yazdı:

Başka bir araç kullanıp tekrar kendi aracınızı sürmenizi tavsiye ederim. ☺

Tamamen kuruntu ve alışmakla ilgili. Ekstra bir sorun yaşanmadığı sürece (orijinal olmayan ön cam değişimi gibi) niye yüksek hızlarda rüzgar sesi artsın mesela?

Bence sorun yok. 

Teşekkür ediyorum yorumlar için. İki gün önce hondanın son kasasına bindim. Benzinli olmasına rağmen performans ve sessizlik konusunda focusun gerisinde kaldığını hissettim.

 

Bir saat önce, Hakan Sunguroğlu yazdı:

400 km sanki az gibi, bence bu kadar enseyi karartmaya gerek yok. Aldığınız araç gayet iyi bir model 20 binde.

Dizel otomatik titanyum olunca ister istemez verilen para ve beklenti yükselir ancak araç c sınıfında olmaya devam eder, örneğin elektronik el freni yoktur,kasislerde daha çok sarsıntı olacaktır ya da anten biraz kabaca olabilir.

Çare bence üst segment.

 Aracı ilk aldığım gün 400 km yol gitmiştim. O günkü sürüş çok keyifliydi. Şimdiye yaklaşık 1200 km yol yaptım. Bunun çoğunluğu da şehir içinde oldu. Ayrıca bulunduğum yerin yolları da pek düzgün değil. Aldığım kişi görevi icabı genelde uzun yolda kullandığından bahsetmişti. Acaba şehir içi kullanıma ek olarak yolların çok düzgün olmaması ve kısa mesafe sürüşleri aracın titreşimini arttırır mı? Günlük olarak evden işe kullanıyorum. Mesafe çok uzun değil. Motor ısınmadan gideceğim yere ulaşmış oluyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

34 dakika önce, okan ali yazdı:

 

İyı hoşta bu işin sonu yok ki mondeo'yada bi zaman sonra alişicaksin :)

Mutlaka.. Bu, hangi aracı alırsak alalım yaşanacak bir süreç :) Ama şimdi mondeo'nun sahip olduğu altyapı ve süspansiyonlar focus'tan çok daha ileri seviye. Aracın arkada kullanılan süspansiyonları bugün d+ ve e segmenti otomobillerde kullanılıyor. Bu süspansiyonlar arkadaki gürültüğü % bazında oldukça düşürdüğü gibi ön süspansiyonların daha konforlu ve sessiz çalışmasına da %30 küsürlere kadar katkıda bulunuyor. Mondeo'yu çok defa test ettim ve bundan önceki 4 farklı kasası ile uzaktan yakından alakası olmayan bir otomobil. Tümsek ve çukurlarda amortisör çalışma aralığını bitirip pat küt ettirmek bile oldukça zor. Bunları da bildiğim için Mondeo sahibi olduktan sonra araca alışmamdan kaynaklı bir sıkıntı yaşarsam bileceğim ki d segmentinde zaten ondan daha konforlu bir araç yok. Ama focus'ta maalesef durum böyle değil. Kendi segmentinde focus'tan daha konforlu araçlar mevcut. O sebeple mondeo, tatmin seviyesini focus'tan sonra 1 değil 2 çıta birden yükseltir :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, okan ali yazdı:

@Cenk Demirel harbiden güzel incelemissin. Beni bile 2 dakkada ikna ettin ne yalan söyliyeyim.. Ama benim hanimimi ikna etmem çooook zor :)

 

Hayirlisi olsun. Allah herkese içinden geçeni nasip etsin..

Otomobil seçerken süspansiyon sistemlerine ve kalitesine acayip takığım. İnsanlar galeride otomobil incelerken içini ve sağını solunu mıncıklar, ben eğilip arka tarafta ne tip süspansiyon kullanılmış ona bakarım. Alt yapı kalitesi, bir otomobili seçmemdeki en öncelikli donanım kriteri benim için. Bu noktada mondeo'da kullanılan integral link süspansiyonlar gerçekten de otomobil sektöründe ve özellikle d segmentinde büyük bir adım. Bugün Jaguar Xe ve Xf bile aynı süspansiyon çeşidini kullanıyor ki birisi d+ diğeri e segment. Hatta bildiğim kadarıyla f10 kasa bmw 5 de integral link olmasa da bu yapıya benzer bir süspansiyon çeşidiyle yollarda. Bizim test yapan yayın kuruluşlarımız iki lafı bir araya getiremeyip, otomobilleri doğru düzgün araştırmadan dan dun anlatıp geçiyor. Daha ben bu devrim niteliğindeki süspansiyon çeşidine vurgu yapan ve artılarını eksilerini araştırıp anlatan bir Türkçe test izlemedim.

 

Eşinizi ikna edebilirseniz yıllarca konforlu ve sessiz sürüşler yapabileceğiniz çok güzel bir araca sahip olursunuz. Ben de bütçe ayırıp 1.6 tdci mondeo'ya geçme hayalleri kuruyorum. Allah herkesin gönlüne göre versin, gönlündekini hakkında hayırlı eylesin inşaallah :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Bizim test yapan yayın kuruluşlarımız iki lafı bir araya getiremeyip, otomobilleri doğru düzgün araştırmadan dan dun anlatıp geçiyor. Daha ben bu devrim niteliğindeki süspansiyon çeşidine vurgu yapan ve artılarını eksilerini araştırıp anlatan bir Türkçe test izlemedim.

 

İlkine katılıyorum ama buna sebep olan izleyenler, anlatanların suçu da yok (pek) :) 

 

Ben de misal Mondeo videosu yayınladım ama içinde integral bağlantıdan bahsetmedim çünkü karşımdaki kimse bunun ne olduğundan çok ne kattığını bekliyor benden yani sonucu merak ediyor.

Diğer tam bağımsızdan farkı bu sistemin yaklaşık arkada 3 ve önde 2 db (diğer etmenlerle birlikte) sessiz sürüş sunması ve daha konforlu olması, devrim niteliğinde bir özelliği yok sonuç olarak, tabii bu bence.

 

Ee anlatanlar ne diyor dikkat edersen, 'çok sessiz bir sürüşü var' gerisi teknik detaya giriyor, bunlara girersek bu videolar 2 saati aşar ve senin çektiğin o 2 saati izleyen sayısı %5'i bulmaz :D Sonuç olarak olsa iyi olur tabii ama olmaması bence eksiklik değil.

 

Eee bi zahmet detayını merak eden araştırsın değil mi :) Boşuna mı yazıyoruz...

 

Tekrar kendimden örnek vereyim, Mondeo'nun kimi yerlerinde farklı malzeme kullanılıyor hafifleme sebebiyle bunun bir parçası da bagaj kapağı. Arabanın bagaj kapağını açıyorsun yarım yamalak havada kalıyor, kapatmaya çalışıyorsun zorlanıyorsun vs vs bunu söyledikten sonra bunun neden olduğunu hangi malzemeden yapıldığını anlatıyorum o dakikadan sonra karşımdaki buna takılmıyor. Yarın, etrafına şu sebeple orası böyle diyebilecek çünkü her gün elinin altında olan bir detay. Kimse kimseye bu arabada integral bağlantı var bu yüzden çok sessiz araba demez :D Adamlar yapmış, der geçerler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

59 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

İlkine katılıyorum ama buna sebep olan izleyenler, anlatanların suçu da yok (pek) :) 

 

Ben de misal Mondeo videosu yayınladım ama içinde integral bağlantıdan bahsetmedim çünkü karşımdaki kimse bunun ne olduğundan çok ne kattığını bekliyor benden yani sonucu merak ediyor.

Diğer tam bağımsızdan farkı bu sistemin yaklaşık arkada 3 ve önde 2 db (diğer etmenlerle birlikte) sessiz sürüş sunması ve daha konforlu olması, devrim niteliğinde bir özelliği yok sonuç olarak, tabii bu bence.

 

Ee anlatanlar ne diyor dikkat edersen, 'çok sessiz bir sürüşü var' gerisi teknik detaya giriyor, bunlara girersek bu videolar 2 saati aşar ve senin çektiğin o 2 saati izleyen sayısı %5'i bulmaz :D Sonuç olarak olsa iyi olur tabii ama olmaması bence eksiklik değil.

 

Eee bi zahmet detayını merak eden araştırsın değil mi :) Boşuna mı yazıyoruz...

 

Tekrar kendimden örnek vereyim, Mondeo'nun kimi yerlerinde farklı malzeme kullanılıyor hafifleme sebebiyle bunun bir parçası da bagaj kapağı. Arabanın bagaj kapağını açıyorsun yarım yamalak havada kalıyor, kapatmaya çalışıyorsun zorlanıyorsun vs vs bunu söyledikten sonra bunun neden olduğunu hangi malzemeden yapıldığını anlatıyorum o dakikadan sonra karşımdaki buna takılmıyor. Yarın, etrafına şu sebeple orası böyle diyebilecek çünkü her gün elinin altında olan bir detay. Kimse kimseye bu arabada integral bağlantı var bu yüzden çok sessiz araba demez :D Adamlar yapmış, der geçerler.

Ben sizin tanıtımı yaparken bu detayların farkında olduğunuzu, hatta daha başka bir çok detayı da bildiğinizi zaten biliyorum bunda sıkıntı yok :)

 

İşin şöyle bir boyutu var ki gerçekten çok geniş kitlelere video sağlayan ve bu geniş kitlelerin otomobiller hakkında yorum yaparken ya da fikir sahibi olurken düşüncelerini etkileyen, kimisini de alım aşamasında etkileyen bir kaç tane tester ve kanalı var. Özellikle çoğunluk tarafından kıstas alınan bazıları ( isim vermek istemiyorum ) segment ihtiyacını karşılıyor, segment ortalamasında, ben bir problemle karşılaşmadım v.s gibi cümlelerle başarılı olabilen bir modeli hiç ettiği gibi bazıları da otomobilin konforuna ve sessizliğine değiniyor ama bunu yüzeysel olarak anlatıyor. Bir testi çekerken takipçilere bu otomobil segmentinin ihtiyacını karşılıyor ve konforlu dersen kolay kolay kimsenin aklında kalmaz. Tabii ki teknik detaya girmeyeceksin fakat ' Ford'un üstün sürüş konforu ve meziyetlerinin arkasında çok önemli bir yere sahip olan control blade adlı süspansiyon teknolojisini bir adım daha geliştirerek integral link adını veren Ford, yepyeni süspansiyon çeşidi sayesinde mondeo için segmentinde konfor anlamında gerçekten seviye atlamış ' tarzında bir alt bilgi kimsenin kafasını karıştırmayacağı gibi otomobildeki gelişimin hangi yenilik sayesinde yapıldığını da ortaya koyacaktır. Bu test videolarını izleyenlerin bir çoğunun internete girip bu araç neden acaba bu kadar konforlu, bunu böyle konforlu yapan etkenler neler ? diye araştırması mümkün değil. Çünkü youtube kanallarının ve diğer çoğu sosyal medya hesaplarının altında dönen yorumlardan ve düşünce tarzlarından bunu araştıracak kitlenin sayısının ne kadar az olduğu ortada.

 

Bunlardan mütevellit segmentinde gerçekten başarılı bir iş çıkarmış, oldukça pahalı, önemli ve geliştirilmiş bir yürüyen aksam donanımını sadece ' segment ihtiyaçlarını karşılıyor ya da oldukça konforlu ' diye kısır şekilde takipçiye anlatmak hem otomobile haksızlık hem de takipçiye.

 

Cümlenin başında cevap vermem gereken bir şeyi de unuttum sonunda cevaplayayım. Mondeo'ya koyulan arka süspansiyon çeşidi bana kalırsa devrim niteliğindedir. Çünkü d segmentinde daha önce çok noktalı tam bağımsız süspansiyon modellemesi kullanıldıysa da bu kadar geliştirilmiş ve genellikle üst segment otomobillere ( premium ) ait altyapısal bir gelişim ortaya koyulamadı. 90'lı yıllarda c segmentinde focus ile başlayan tam bağımsız süspansiyon furyası nasıl bir devrimse, bu süspansiyon çeşidinin daha da geliştirilmiş olanının d segmentinde kullanılmaya başlanması bunun kadar olmasa da devrim niteliği taşır. Çünkü şuan d segmentinde bağımsız süspansiyonu geçtim torsiyon bile kullanan üreticiler mevcutken böyle bir teknolojiyi bu segmente indirmek, segment adına bir devrimdir.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Erkan C yazdı:

Aracı ilk aldığımda son derece sessiz ve atak bir araç izlenimi verdi. Aldıktan sonra yaklaşık 400 km'lik bir yol gittim. Verdiğim paraya değdi dedim ama şimdi aklımda bir sürü soru işareti var.

Ben nedenini söyleyeyim: Balayı sona ermiş...

Aşk gözünüzü kör edip evliliğe neden olunca bir süre sonra böyle gerçeklerle yüzleşme durumu yaşanıyor.

Çözüm: Aracınızda sorun aramaktan vazgeçin. Beğendiğiniz taraflarıyla devam edin. 

Ayrıca konfor odaklı kullanıma önem veriyorsanız alçaltmaktan vazgeçin. 17 jant 45-50 yanak demektir ki o da konforu olumsuz etkiler.

Direksiyona oturduğunuzda gördüğünüz kokpit ve yoldur, başkaları için değişiklik yapmaya gerek yok. 

Ve son söz kısa mesafeli kullanım dizeli olumsuz etkiler. İki üç haftada bir, uzun yol yapın ve yarım saat kadar 3000 dd civarında kalın. Kurum yakın, sürüşten keyif alın... 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

İşin şöyle bir boyutu var ki gerçekten çok geniş kitlelere video sağlayan ve bu geniş kitlelerin otomobiller hakkında yorum yaparken ya da fikir sahibi olurken düşüncelerini etkileyen, kimisini de alım aşamasında etkileyen bir kaç tane tester ve kanalı var. Özellikle çoğunluk tarafından kıstas alınan bazıları ( isim vermek istemiyorum ) segment ihtiyacını karşılıyor, segment ortalamasında, ben bir problemle karşılaşmadım v.s gibi cümlelerle başarılı olabilen bir modeli hiç ettiği gibi bazıları da otomobilin konforuna ve sessizliğine değiniyor ama bunu yüzeysel olarak anlatıyor.

 

Son yıllarda 4-5 adet lansmana gittim, bununla birlikte neredeyse tüm kişilerle tanıştım ve gördüğüm kadarıyla -lansmandan sonra çekim yapanlar bilhassa- firmanın üstünde durduğu konuyu iletiyorlar arabayı araştıran sayısı az gerçekten az. O an öğrenilen bilgi ve varsa geçmiş yayınlar; bilgi seviyesi bu kadar ek özel bir ilgi yoksa.

Ama dediğim gibi bunun en büyük nedeni seyirciler ve daha sonra sayılarla hareket eden firmalar. 

Şundan söylüyorum, Mondeo lansmanında muhtemelen bu özellikten bahsedilmemiştir. (Katılmadım emin değilim)

 

Sen daha fazlasını istiyorum demezsen, o da uğraşmaz yapar geçer, acele eder olsun da ne olursa olsun

Başkası da uğraşır eder istediğini talebi görmez, bir daha yapmaya uğraşmaz böyle gidiyor :D (Ki böyle yayıncılar da biliyorum üzülerek aramızdan gittiler/gidiyorlar)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Son yıllarda 4-5 adet lansmana gittim, bununla birlikte neredeyse tüm kişilerle tanıştım ve gördüğüm kadarıyla -lansmandan sonra çekim yapanlar bilhassa- firmanın üstünde durduğu konuyu iletiyorlar arabayı araştıran sayısı az gerçekten az, o an öğrenilen bilgi varsa geçmiş yayınlar bilgi seviyesi bu kadar, özel bir ilgi yoksa.

Ama dediğim gibi bunun en büyük nedeni seyirciler ve daha sonra sayılarla hareket eden firmalar. 

Şundan söylüyorum, Mondeo lansmanında muhtemelen bu özellikten bahsedilmemiştir. (Katılmadım emin değilim)

 

Sen daha fazlasını istiyorum demezsen, o da uğraşmaz yapar geçer, acele eder olsun da ne olursa olsun

Başkası da uğraşır eder istediğini talebi görmez, bir daha yapmaya uğraşmaz böyle gidiyor :D (Ki böyle yayıncılar da biliyorum üzülerek aramızdan gittiler/gidiyorlar)

Haklısın gerçekten.. Ben de aslında her daim istiyorum ki üreticilerin ve test için otomobil sağlayıcılarının yönlendirmesinden bağımsız olarak bu işi yapan, yapmaya çalışan herkesin test ettikleri otomobil hakkında gerçekten akılda kalıcı, fazla tekniğe girmeyen ama otomobili tanımlayan, diğer rakiplerinden daha farklı neye sahip olduğunu gösteren bir yayın veya çekim anlayışı olsun. Ama senin de dediğin gibi üreticilerin veya test otomobili temin edicilerin fazlasıyla hegemonyasında bu sektör.

 

Bir şeyleri değiştirmeye ve farklılık oluşturmaya çalışan bazı insanlara ben de denk geldim. Dediğin gibi de şimdi çoğunun ismini bile duyamaz olduk. İnşaallah Türkiye'de otomobil yayıncılığı kültürü daha da ileri gider ve gelişir. Klişe, sıradan, renksiz ve tek düze anlatımlar yerine daha zengin ve yaratıcı içerikler görebiliriz. Zor ama inşaallah görürüz :)

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.