Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus 1.5 Tdci Powershift Test 120 Ps (2015) İnceleme


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Talep edilen fiyatlara değil satıldığı fiyatlara bakabilmek lazım.

Listelenen adedine değil satılan sayısına bakmak lazım. 

Yani aslında hepsi yanıltıcı olabilir.

 

Kesinlikle ama onları da bilmek veya ölçmek zor. Şahsen gördüğüm arabacılarda da net bir değer yok hep aralıklar ile geçiyor çalışmalar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

90-100 bin tl bunlara vermek istemiyor insan, aynı paraya ikinci el d sınıfı bakmak lazım hatta çok km yapılmıyor ise benzinlide çok daha iyi arabalar gelir bu paralara.                Bu sınıfta sıfır km için piskolojik sınır bende 55-60 bin tl ama onada ne gelir, en baz benzinli modeller, 30 bin tl farkı düşününce çok performans aramıyorsak yada çok km yapmıyorsak düşünülebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben focus tdci ps ile 5.5-6 yakıyorum. Daha az yapsaydı diyorum. 2 günlüğüne mondeo benzinli otomatik kullandım. Oldukça sakin sürdüm . 10.4 ile teslim ettim. Benzinli otomatik D segment adamın ocağına incir ağacı diker vallahi.

H. Cenk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Bu sınıf,bu sınıf diyoruz ama eski C sınıfı gibi de değil arabalar. Bunu hep göz ardı ediyoruz; para sıcak tabi normal :zha: 

Her beklentiyi rahatlıkla karşılayabiliyorlar. 

Evet eskisi gibi değil mesela 2001 model megane aracım şimdikinden daha iyi hızlanma,yakıt,bağaj ve arka yaşam alanı sunuyordu

--5 dakika sonra eklendi--
Şimdi, H. Cenk yazdı:

Ben focus tdci ps ile 5.5-6 yakıyorum. Daha az yapsaydı diyorum. 2 günlüğüne minder benzinli otomatik kullandım. Oldukça sakin sürdüm . 10.4 ile teslim ettim. Benzinli otomatik D segment adamın ocağına incir ağacı diker vallahi.

Önceki mondeo 1.6 eb aracımla ş. İçi 9 lt civarı geziyordum. Ayrıca 1.4 tsi dsg pasat ile ş.içi 8-9 lt civarı kullanılabilir kanaatindeyim.

--21 dakika sonra eklendi--

Aslında anlatmak istediğim, yada temennim, ortalama geliri olan birinin bir yıllık toplam geliri ile böyle araçları satın alabilmesi yani orantı yaklaşık böyle olmalı Bir çok avrupa ülkesinde bir yıllık gelir ile 2-3 yaşında 5.30d alınabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
12 dakika önce, Ramazan D. yazdı:

@Yakup Çağatay sayende arabayı satılığa çıkardım?, bakalım ne zaman kısmet olacak tdci pws

 

Hayırlısı :) Güzel araba, şuan alınası en mantıklı Focus modeli. -Fiyat bağımsız-

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

konuyu hortlatalım, bugün arkadaşımın kiraladığı focus 1.5 tdci powershift trend x aracı 2 km kadar test ettim, araba resmen asfaltı tırmalıyor, performans çok güzel, motor sesi yalıtımı çok güzel, gaza yüklendiğim anda araba kendini öne atıyor trafik ışıklarda tam benlik:kıhkıh:

benim focusu sıfır almamış olsaydım bugün satılığa çıkarırdım fakat kıyamıyorum 0 aldığım aracı satıp 2. el bi araç almak düşündürüyor beni.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

gaza yüklendiğim anda araba kendini öne atıyor

İlk kalkış öyle de sonrasın aynı derece ateşli gitmiyor. 

Güzelim arabana bu hoppa alet için kıyma...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

İlk alkış öyle de sonrasın aynı derece ateşli gitmiyor. 

Güzelim arabana bu hoppa alet için kıyma...

evet abi şehir içinde kullandım, belki ana yolda kullansam  farklı düşünebilirdim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkese merhaba. 2015 model Focus 1.5 TDCI Titanium sedan metalik gri 20 bin kilometrede aracı geçen ay satın aldım. Araçta ek olarak navigasyon paketi var. Aracı çok araştırdım, çok fazla test videosu izledim ve performans-konfor-yakıt tüketimi üçlüsünü düşünerek alınabilecek en iyi araç olduğuna kanaat getirerek aldım. 

 

Aracı ilk aldığımda son derece sessiz ve atak bir araç izlenimi verdi. Aldıktan sonra yaklaşık 400 km'lik bir yol gittim. Verdiğim paraya değdi dedim ama şimdi aklımda bir sürü soru işareti var.

 

*Başlarda aracın start-stopunun devreye girdiğini ekrandan anlayabiliyordum ama şimdi net bir şekilde hissediyorum. Şiddetli olmasa da bir sarsıntı oluşuyor sanki. 

*İlk kullanımlarda gaza dokunur dokunmaz aracın fırlaması çok hoşuma gidiyordu. Şimdi ise gazı köklediğimde tepkinin daha geç geldiğini farkediyorum. S modu ile D modu arasında da hissedilir bir fark göremiyorum. Sadece S modunda deviri biraz daha yukarılara taşıyor ki devirin yukarılara çıkması arabanın ivmelenmesine çok katkı sağlamıyor gibi. Sanki 3200-3500 devirden sonrası boşa bağırıyor. Tabi bunlar benim hissiyatım.

*Aracın içinde hissetmediğim titreşimleri hissetmeye başladım son zamanlarda. Direksiyonda, pedallarda, araç tabanında. Sırf bu yüzden tanıdığım bir motor ustasına götürdüm arabayı. Usta herhangi bir anormallik yok dedi ama ben ilk kullandığım zamanla şimdi arasında fark olduğu konusunda ısrar ettim. Kulak alışkanlığından olur o tür şeyler, çok fazla arabayı dinleme dedi.

*Yine ilk aldığımda çukurlardan ve tümseklerden geçişte hiç hissettirmiyordu. Şimdilerde ise çukurlara girmemek için özel bir çaba harcıyorum çünkü her girişimde rahatsız edici sesler çıkıyor. Ayrıca yol sesinde ve yüksek hızlardaki (140 km hızdan sonrasında) rüzgar sesinde de artış var.

 

Velhasıl hayal kırıklığı yaşıyorum şuan. Acaba gerçekten kulak alışkanlığından mı kaynaklanıyor yoksa bir sıkıntı mı var bilemiyorum. Arabayı alırken ekpertize sokmuştum. Beygir gücünü 112 olarak ölçtü. 8 beygirlik kayıp 20 bindeki bir araç için fazla geldi ve sebebini sordum. Ölçümlerde müşteriyle karşı karşıya gelmemek için yaklaşık 5 beygir eksik söylediklerini söyledi.Ayrıca fabrika verilerini yakalamanın da imkansız olduğunu söyledi. Sonradan ruhsatta fark ettim bu araba zaten 118 beygirmiş. Ruhsatta 88 kw yazıyor. O da 117,9 beygir yapıyor.

 

Aracın aksesuarlarına gelecek olursak: Bir sonraki aracımda kesinlikle xenon olmalı. Gerçekten aracın önüne ayrı bir hava katıyor. Bu arabamdaki holojen farlar arabayı çok demode gösteriyor. Taktırılabilir mi diye araştırdım ama astarı yüzünü geçiyor. Maliyeti çok yüksek.

 

Aracın arkası çok yüksek duruyor. Jantların da küçük olması (16 inç) arkada büyük bir boşluk oluşturuyor. Gözüme batmaya başladı iyice. Alçaltmayı ve 17 inç jant takmayı düşünüyorum ama yine maliyet konusunda değer mi diyorum. Yine arka taraftan devam edecek olursak stoplarda led bar kullanılsa ve tavana da sopa gibi anten yerine daha kibar bir anten kullanılsa hoş bir görüntüye kavuşabilirdi.

 

Son olarak navigasyondan bahsetmek istiyorum. Bu navigasyona para vermeye gerek yok bence. Telefonlarda kullandığımız navigasyonlar gibi adres aratamıyorsun. Ya tam adresi bileceksin caddesiyle sokağıyla, ya enlem boylam bilgilerini bileceksin ya da ihtiyaç noktaları seçeneğine girip ordan gösterdiği yerleri seçeceksin. Ben mi beceremedim kullanmayı bilmiyorum ama ben çoğu yere telefonumun navigasyonuyla gidiyorum.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.