Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2014 Alfa Romeo Giulietta Test Sürüşü 1.6 Jtdm - Detaylı İnceleme


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Karşımızda İtalyan 147'nin yerine gelen Giulietta var :)

 

Test Aracı: 

 

Alfa Romeo Giulietta 1.6 litre 4 silindirli JTDM-2 105 ps güç ve 320 Nm tork'a sahip (EU5+). Brid. Potenza marka lastikler mevcut 225/45 R17 - 16.000 km'de

Teknik olarak bu araç 1310 kg ağırlığa sahip, fabrika tüketim değerleri 5,0 - 3,4 - 4,0 lt / 0-100: 11.3 sn

 

 

2Ski9v6.jpg

 

 

İç Mekan

Boyut olarak hem ön hem arka sıra geniş, baş ve diz mesafelerinde sorun bulunmuyor; arka kısmın baş mesafesi 1.90'larda. Kalite olarak sınıf standartlarında ama bir Almanlar gibi değil. Yer yer kullanım zorluğu yaratan detaylar mevcut örneğin el freni, C.C. kolu gibi. Genel olarak iç kısımda yumuşak detaylara rastlamak zor. Eşya gözleri ciddi çok az neredeyse yok gibi her boşluk sonradan eklenmiş yani var olsun diye yapılmış gibi. Tasarım olarak ise kendine has olması sizi özel kılıyor artık bu sevgi ile eksileri unutacaksanız başka çaresi yok :)

 

Ses

Bu denli sert araca rağmen sadece kapıların cam açma kapama bölümündeki plastik parçalar ses yapıyor -o da değerseniz- geriye kalan bölümlerde hiç tıkırtı sesi gelmedi. Bu sebeple trim ve işçilik seviyesini yüksek buldum parça birleşim olarak ise yer yer sorunlar vardı ama bunlar kullanım ile orantılı olabileceği için çok dikkate almıyorum. Örnek vermek gerekirse; direksiyon altı, arka koltuk sırtlarının zemin ile birleşimi gibi yerlerde hatalar mevcuttu.

Yol sesi maalesef yüksek son zamanlarda böyle gürültü yapan araca binmemiştim, bu ses ile birlikte motor sesi veya rüzgar sesi rahatsız edici seviyeye gelmiyor yine dış ses olarak da izolasyonu zayıf.

 

Konfor

Düz yol ve tümsek konusunda hiçbir sorunu yok yalnız iş kasislere gelince canınız sıkılıyor araç oldukça sert ayarlara sahip bir de iki tekeriniz birden düşerse vay halinize ama iyi yanı da var böbrek taşı düşürmek için güzel bir fırsat üzerinde daha 17 inç jant var biraz yükseltsek neler olacak acaba? Konforu bir paket halinde düşünürsek eğer yetersiz bulduğumu rahatlıkla söylebilirim 2015 model bir araç için özellikle.

 

 

Motor & Sürüş & Tüketim

Motorun 105 ps ürettiğine bakmayın 320 Nm tork size yeterince fazla güç verebiliyor özellikle Dinamik sürüş biçimi ile gaz tepkisi artıyor buna ek olarak direksiyon sertleşiyor ve sürüş keyfiniz artıyor buna karşılık tüketim bu denli artmıyor. Yüksek güç ve trafik ile 7.0 lt'yi geçmeden tamamlamanız mümkün eğer normal sürüş biçimi ile ilerlerseniz 6.0 lt altını görmeniz çok kolay. 

 

Sürüşü anlatmak gerekirse Focus'u örnek vereceğim siz Focus ile gaza bastığınızda önce yumuşak bir tepki alırsınız ardından eğer araç uygun devirde ise gücü size yanstımaya başlar işte bu Giulietta tam tersi ;gücü sizi anında iletiyor ve bunu sert şekilde yapıyor kiminin hoşuna gitmeyebilir ama gücü hissetmek istetenler için giu güzel bir seçim. Aynı sertliği frenlerde de görüyoruz ilk anda yumuşak ve devamında çok sert bir frenleme yapıyor ama buna alışmak ve sürekli yumuşak ilerlemek %100 mümkün. Yine dinamik mod'a özel esp'nin sportif karaktere geçmesi, frenlerin yüksek basınca hazır olması ve elektronik dif. kilitlemenin devreye girmesi bir başka zevk detayları ama bu zevklerin de bir son noktası oluyor o ise önden kayma ile başlıyor fakat bunu gerek direksiyondan gerek şasi üzerinden hissedebiliyor ve müdehale edebiliyorsunuz. Son olarak motor 2 bin dd öncesi ölü gibi ama sonrası dediğim gibi yeterince iyi.

 

Kısa Kısa

- Park sensörü ve uyarı seslerinin müzik sisteminden bağımsız olması sebebiyle müzik dinlerden bunları algılayamıyorsunuz.

- Hız sabitleme kolu direksiyonun solunda inanır mısınız aktif edemedim :D sistemi çalıştırmak çok kolay ama hızı bir türlü aktif edemedim -kullanım klavuzuna bakmadım- 

- Sileceklerin hızını kolu yükseltmeyle değil -fasılası harici- kol üzerindeki kademeyi döndürerek yapıyorsunuz bu da ayrı bir zorluk oldu ama yağmur sensörü bu sorunu çözdü diyebilirim.

- Yukardaki sorunlar haricinde iç kumanda elemanlarında sorun yok.

- Müzik sistemi ve dokunmatik ekran oldukça iyi ve sesli kontrol sistemi güzel çalışıyor.

- Dinamik mod içerisinde Launch kontrol mevcut yani gaza bastığınızda belirli bir devirde sizi tutuyor ardından kalkış yapıyorsunuz.

- Katlanır aynalar, kapılar kilitlendiğinde değil siz düğmesine bastığınız anda kapanıyor.

 

Fiyat: Bu donanım seviyesinde 2015 model gui 76 bin tl, 2014 model kaldıysa etrafta 72 bin tl.  Arka kol dayamanın bile sadece lüks paket ile geldiğini düşünürsek (9.200 tl) biraz fazla gibi gelebilir ama bu sportif araca lazım olan görüntüden ziyade güzel bir ses sistemi ve kuvvetli aydınlatmadır (premium paket) onlar da toplamda 5.700 lira yani 80 bin tl'ye Alfa denilebilecek araç alınabiliyor bence ederinde bir fiyat.

 

Sonuç olarak; bir gence yakışacak bir araç ama aile babası için tercih eder miydim? Sanmıyorum.

 

 

Artı

+ Performans

+ Tüketim

+ Yaşam alanı

+ Sürüş keyfi

+ Yol tutuş

 

Eksi

- Malzeme Kalitesi

- Konfor

- Yol sesi

- Kullanışlılık

 

 

93SaWk9.jpg

FVfRNE9.jpg

RYOSHVP.jpg

8o2H6Kw.jpg

Q9Xte8K.jpg

4Hnl9Cz.jpg

dLxcVO7.jpg

xySZoNy.jpg

ePqvKG5.jpg

XQzwV85.jpg

pqzrPH9.jpg

XqVTIPD.jpg

hJcvo7f.jpg

i4O7F2c.jpg

vUMQgQc.jpg

7XiDPNu.jpg

IP9xBai.jpg

iBwVVFW.jpg

vmElPB9.jpg

SECTNY4.jpg

tU1EkxQ.jpg

qLgBSjn.jpg

SaQi1aH.jpg

rYmi0Ex.jpg

FwnLk3B.jpg

SxcQnZN.jpg

TLEwLlY.jpg

En çok beğendiğim detaylar

 

QOklOw3.jpg

lcrQeNC.jpg

Yukarıda anlatmaya çalıştığım silecek çalışma mekanizması.

 

 

dk2bkjR.jpg

f8KEYa3.jpg

JQqnFoZ.jpg

zzRdz0M.jpg

dM65b5I.jpg

wfj1B6m.jpg

PWT4sco.jpg

3HZmlsB.jpg

8zp0U8L.jpg

L9SJDTf.jpg

3LnOgRb.jpg

JorTqH9.jpg

VDOHGrc.jpg

oO3fVMQ.jpg

NjPxQcR.jpg

mm7v1u2.jpg

64s2sug.jpg

tqDqoAO.jpg

CpwJs2h.jpg

vTrdX0M.jpg

X4LO00W.jpg

rlFvvFB.jpg

p2OvWW7.jpg

uZV7oFb.jpg

hgtd0xW.jpg

cVb9LjE.jpg

Tavan kumaşı bu donanım ile siyah renk

 

kdzeOwl.jpg

SoT7vpo.jpg

GdmtBvz.jpg

e44qXKi.jpg

NV9w3Jc.jpg

5KilUfV.jpg

FfddI5p.jpg

nUVX6G6.jpg

 

Anahtarı güzel ama buna buton ile çalıştırma yakışırdı.

 

ghBq5Js.jpg

03jb75M.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eline sağlık Yakup yine güzel bir inceleme olmuş. DNA modu bildiğimiz Sprintbooster gaz tepkimesi olayı ama iyi hissettiriyor değil mi ?  ama yinede Sprintbooster bence daha alt devirlerde ve hızlanma konusunda daha etkili.

Konu mankenine Bonus dedik çocuğun adı Bonus kaldı :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eline sağlık Yakup yine güzel bir inceleme olmuş. DNA modu bildiğimiz Sprintbooster gaz tepkimesi olayı ama iyi hissettiriyor değil mi ? ama yinede Sprintbooster bence daha alt devirlerde ve hızlanma konusunda daha etkili.

Konu mankenine Bonus dedik çocuğun adı Bonus kaldı :)

Biraz araç ile alakalı, alfi için alt devir ölü adamlar zaten iyi gitmesi işin ayarlamış haliyle orada fark etmiyor pek, üstte fark ediyor. (alt dediğim 1500 aşağısı)

Bonus mutlu oluyor [emoji1]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olum teşekkür ederim herkes biliyor zaten alınması gereken ve niye alınamadığına dair...Yinede emek ve zahmetin için teşekkür ederim...Zaten yakında bu yüzüde değişecek sanırım Seat Leonun kasa gibi dıştasarım harikası ama için bana tırt geldi...donanımla zenginleştirildiği zamansa fiyatı 90 larda dolaşıyor...gerek yok...şu yapılabilir 2.el temiz bişi bulunup 6 aylığına alıpyada 1 yıl için....alınıp satılmalık...evet ya bunada bindim...denip dünya hevesi alınabilir...

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Yakup Bey yıllardır bir çok otomobil sitesini takip ederim. Siz gibi test yapan görmedim gerçekten emeğinize sağlık. Testleriniz mükemmel. Birde yapma ihtimaliniz olan testleri önceden yayınlama ihtimali olursa süper....

Teşekkür ederim, ekipmanları güncelledim daha iyi olacak inş.

Son zamanlarda Facebook gibi sosyal ağlarımızda paylaşmaya başladım. Buradan da yapacağım onun için ayrı bir planım var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Bugün 5 kişi bindiğimiz Giulietta deneyiminden sonra iyiki de almamışım dedim. Kapalı alan fobisi olanların kesinlikle bu arabaya binmemesi gerekir. Ben bile bu halimle nefes almakta güçlük çektim. Spor arabada bir yere kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.