Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Değişimi Ve Mazot Katkısı


Onur Gök

Önerilen Mesajlar

Herkese merhabalar uzun süredir focusuma lastik arayışındaydım nihayet bir kaç gün önce lastikleri değiştirdim 4 lastik balans+rot ayarı yaptırdım ve depoya berner mazot katkısı koydum.Lastiklere ve katkıya dair tecrübelerimi paylaşmak istedim.Eski lastiğimi yaklaşık 50,000km şehir içi,uzun yol ve bozuk dağ yollarında kullandım özellikle her hafta sonu bağ evine gittiğim için bol bol bozuk yola girip çıktım ve herhangi bir dağılma,kopma yada farklı sorunla karşılaşmadım.

 

Lastik olarak öncesinde Goodyear Vector 5 dört mevsim lastik takılı idi şu anda ise;Bridgestone er300 takıldı.Aradaki farklar şöyle;

 

Ses: GoodYear resmen facia imiş lastik yüzünden arabanın her tarafından ayrı bir titreşim sesi geliyordu o sesler tamamen kesildi.

 

Kuru yol:İki lastikte hemen hemen aynı diyebilirim kalkış,frenleme ve viraj olarak birbirlerine çok yakın olsalarda eski lastiğim daha iyi gibi hissettim

 

Islak zemin: GoodYear Vector 5 açık ara önde diyebilirim.

 

Yakıt ve lastik ömrü olarak yorum yapmak yanlış olur şu anda.Artık şunu kesin tecrübe edinmiş oldumki 4 mevsim lastik alıp 2 sene binmek çok yanlış bir davranışmış çünkü gerçekten ses konusunda çok sıkıntı yaşadım.Yazın yazlık kışın kışlık lastik en akıllıca iş.Er 300 alacak arkadaşlara tavsiyem genel olarak iyi bir lastik uzun ömürlü olduğunu duydum hamuru biraz sert fakat standart kullanıcılar ve ara sıra bozuk yollarda seyahat eden kullanıcılar için ideal bir lastik diyebilirim.(Lastikleri 10,000km civarında sakin kullanılan bir arabadan aldım.Geçtiğimiz yaz başında lastikler alınmış ortalama 10k yol yapılıp kışlıklar takılmış sonrada lastiği lastik otelinden almamış sahibi. Lastikci tanıdık olduğu için hiç bi sıkıntısı olmadığını sıfıra o kadar para vermeme gerek olmadığını söyledi.Tanesini 75tl ye aldım rot+balans içinde 40tl verdim)

 

Berner Dizel Enjektör Temizleyici: Katkıyı özel bir otobüs tamir servisinde usta olan kuzenim önerdi. Yarım depo mazota 1kutu(300ml) koyduk.Sonrasında arabayı 15-20km devirli kullanmamı ara arada gaza yüklenip sonra bırakmamı söyledi.Dediği gibi yaptım yaklaşık 15km 3.viteste 2500-3000dd arası kullandım sonrasında 2. ve 3. viteslerde gaza yüklenerek kullandım.Sanırım 60km yol yapmışımdır sonuç olarak;

 

Arabada çok hafif bi titreme vardı o gitti.

Gaz tepkimesi olarak %10 fark var diyebilirim gaza basınca araba daha çabuk tepki veriyor.

Motor sesinde bi incelme oluştu.

 

Şimdilik bu kadar.Berneri 25tl den aldım sanırım geliş fiyatı imiş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Er300 çok iyi bir lastik bence 2 takım kullandım çok çok memnundum. Yalnız üretimi biteli baya oldu diye biliyorum tarihine baktınız mı?

Gaz tepkisi iyileşmesi muhtemelen devirli kullanım sonucu, bazı araç tepkileri kullanıcıya göre adapte ediliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Er300 çok iyi bir lastik bence 2 takım kullandım çok çok memnundum. Yalnız üretimi biteli baya oldu diye biliyorum tarihine baktınız mı?

Gaz tepkisi iyileşmesi muhtemelen devirli kullanım sonucu, bazı araç tepkileri kullanıcıya göre adapte ediliyor.

2010 sonu üretim tarihi.

Buarada bu farklar kullanılmış yani bitmiş lastik! ile yeni lastik arasındaki fark. Kıyaslama yapmak için benzer kondisyonda olmaları lazım.

Bitmiş lastik değil bunları yazarken eski lastiğimin son günlerine göre değerlendirme yapmadım genel olarak eski lastiğimi aldığım günden bu güne olan ortalama durumunu baz alarak yaptım.Ayrıca araç üzerinde lastik değerlendirmesi yaparken nasıl benzer kondisyonda olan lastiklerle yapabiliyorsunuz merak ettim doğrusu.Sonuç olarak bir lastik alınır belli bir süre kullanılır ömrü dolunca değiştirilir alınan lastik belli bir km sonucunda eskiyle kıyaslanır benimde yaptığım bu :)

Onur Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2010 sonu üretim tarihi.

Bitmiş lastik değil bunları yazarken eski lastiğimin son günlerine göre değerlendirme yapmadım genel olarak eski lastiğimi aldığım günden bu güne olan ortalama durumunu baz alarak yaptım.Ayrıca araç üzerinde lastik değerlendirmesi yaparken nasıl benzer kondisyonda olan lastiklerle yapabiliyorsunuz merak ettim doğrusu.Sonuç olarak bir lastik alınır belli bir süre kullanılır ömrü dolunca değiştirilir alınan lastik belli bir km sonucunda eskiyle kıyaslanır benimde yaptığım bu :)

benim bildiğim lastiklerin raf ömrü 5 yıl 2010 üretimi olan lastikte ömrünü ya tamamlamıştır yada tamamlamak üzeredir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğrudur ortalama 5 yıl civarı.Benim aldığım lastik hemen hemen 4yıllık sayılır sene sonuna doğru aracı değiştireceğim o nedenle böyle bir şey yaptım satarkende bunu belirtirim zaten.Birde şehir içi günlük ort.20km yol yapıyorum hepsi yoğun trafik ve açık yolda da olsa sakin bi kullanıcıyım o nedenle bir süre daha idare edeceğin düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bitmiş lastik değil bunları yazarken eski lastiğimin son günlerine göre değerlendirme yapmadım genel olarak eski lastiğimi aldığım günden bu güne olan ortalama durumunu baz alarak yaptım.Ayrıca araç üzerinde lastik değerlendirmesi yaparken nasıl benzer kondisyonda olan lastiklerle yapabiliyorsunuz merak ettim doğrusu.Sonuç olarak bir lastik alınır belli bir süre kullanılır ömrü dolunca değiştirilir alınan lastik belli bir km sonucunda eskiyle kıyaslanır benimde yaptığım bu

 

Canım bizde yapmayın demiyoruz :)  Ama bu tür kullanıcı yorumları ilk etapta yanıltıcı olabiliyor ve ciddi tecrübe istiyor.

 

Bu sebeple lastik testleri önemli rol oynuyor bu konularda; çünkü hepsi somut ve net rakamlar veriyor. Aynı araç, yol, ölçü ve sıcaklık. :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Canım bizde yapmayın demiyoruz :)  Ama bu tür kullanıcı yorumları ilk etapta yanıltıcı olabiliyor ve ciddi tecrübe istiyor.

 

Bu sebeple lastik testleri önemli rol oynuyor bu konularda; çünkü hepsi somut ve net rakamlar veriyor. Aynı araç, yol, ölçü ve sıcaklık. :yeah:Yaz

Yazımdan da anlaşılacağı üzere kendi tecrübe ve kendi yorumlarımı paylaştım.Site üzerindeki hiç bir yorum ve test %100 gerçekliği yansıtmaz çünkü hiç birimiz birebir koşulları yaratamayız.Hava sıcaklığı,nem,zemin ısısı,lastik ısısı vb. hiç bir değeri bir önceki test ile aynı yapamayız.Bunlar ancak laboratuvar ortamında gerçekleştirilecek testler ile anlaşılır ve kıyaslanır bizimki nacizane kendi fikirlerimiz ve kendi hissettiklerimiz.Okuyan diğer kullanıcılar umarım bunu dikkate alırlar birebir bilgi ancak üreticinin sitesinde mevcuttur :D Birde şöyle bir şey var belkide sadece bende vardır bilemem fakat birebir kullanıcı yorumları bana her zaman daha doğru geliyor daha samimi buluyorum.Ben 8 yaşından beri otomobil dünyasını içinde bulunuyorum ve bir çok pist(drag) yarışına katıldım,bir çok kere test sonuçlarına göre kullandığımız parçalar bunlara lastikte dahil bizi hayal kırıklığına uğrattı sanırım kullanıcı yorumlarına aşırı önem vermemin sebebi burdan geliyor.

Onur Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fatih Terim'in bir sözü vardı:

"Türkiye'de 77 milyon teknik direktör var. O yüzden işimiz çok zor."

Bkz.: Lastik Raf Ömrü

Onur gerilme, daha 6 yıl var sayılır... Rahat ol kardeş.

3MYmfq4.png

A.Coşar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.