Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni, Akıllı Hız Sınırlayıcılı S-max (bu Sistem Cezaları Bitirebilir Mi?)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford, hız sınırını aşan sürücüler için yeni limitörünü tanıttı.

 

  • Ford Avrupa, hız sınırlarını aşan sürücüleri önlemeye yardımcı olabilecek yeni bir teknolojiyi tanıttı ve olası radar cezaları ortadan kaldırmayı hedefliyor.
  • Intelligent Speed Limiter ''Akıllı Hız Sınırlayıcı'', yasal sınırlar içinde kalarak maksimum sürüş hızını otomatik olarak ayarlanmasını sağlar; Kamera işaretleri algılar ve sınırı geçmemenize yardımcı olur.
  • Ayrıca daha önceden de bahsettiğimiz yaya algılama ve frenleme sistemi S-max'de sunuluyor.

 

Sistem 30 ile 200 km/h hızları arasında çalışıyor ve hız azaltılmasını gaz keserek yapıyor yani pürüzsüz geçiş sağlıyor eğer yokuş aşağı sürüş varsa sistem sesli uyarı iletiyor sürücüye.

Akıllı Hız Sınırlayıcı, tabela dışında yerleşik navigasyon sistemi ile de uyumlu yani oraya daha önce girilmiş olan hız sınırlarını da sisteme adapte edebiliyor.

Araç hakkında sunulan diğer yenilikler için aşağıda verdiğim linki mutlaka kontrol ediniz :)

 

Yeni adaptif direksiyon sisteminde; Şehir hızları, orta hızlar ve otoban hızları diye 3 seçenek yer alacak.

 

Eski başlıklara bakalım;

http://www.focusclubtr.com/topic/8370-2015-yeni-s-max-fotoğrafları-ve-detayları-ile-seri-üretim-versiyonu/

http://www.focusclubtr.com/topic/5657-yeni-ford-s-max-konsept-karşınızda-eşsiz-güzel-akıllı/

http://www.focusclubtr.com/topic/7410-ford-s-max-vignale-concept/

http://www.focusclubtr.com/topic/8431-yeni-mondeo-ile-yeni-ford-yaya-algılama-teknolojisi-ve-yeni-dizel-motor/

 

 

 

 

Araç üzerindeki ön kamera 180 derece açı ile görüntü aktarabiliyor.

 

v4t1T4t.jpg

 

Bi-Turbo dizel motor 210 ps güç üretiyor 450 Nm tork üretiyor.

 

20WJaSt.jpg
 
 
 
 
 
WQVzaVI.jpgbtxxd1J.jpgeaPkjPb.jpgdVYrsiH.jpg
 
yR769Zr.jpg
 
4HGFa7d.jpg
 
Yeni, akıllı hız limitörü.
 
JmVfpCX.jpg
 
(Ç)almadan, paylaşılabilir. Teşekkürler :)

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gittikçe geliştiriyorlar. Kendi kendine sürüş yapan ve çevredeki arabalarla konuşan arabalar çok uzak olmayan bir gelecekte hayatımıza girecek gibi. Kendi kendine park etme, şerit takip, otomatik frenleme, adaptif dur kalk yapabilen cruise kontrol, tabela tanıma ve hızını buna göre ayarlama vs vs.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gittikçe geliştiriyorlar. Kendi kendine sürüş yapan ve çevredeki arabalarla konuşan arabalar çok uzak olmayan bir gelecekte hayatımıza girecek gibi. Kendi kendine park etme, şerit takip, otomatik frenleme, adaptif dur kalk yapabilen cruise kontrol, tabela tanıma ve hızını buna göre ayarlama vs vs.

hyundainin reklam amaçlı çekilmiş videosu var, ancak gerçekte şerit takip direksiyonu tutmayınca çalışmıyor. Yani hali hazırda mevcut ama güvenlik için izin vermiyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 satır kod koyup yenilik diyolar ya takdir ediyorum.

 

if (lim = 50 and speed > 50) then speed = 50 :)

 

Yine de bu aşamaya gelmek için, doğru hızı okuduğuna inanmak var. Önce tabela okuma özelliği gelmişti. "Tamam bu konuda piştik" dediler, şimdi okunan değerlere göre müdahale başlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olay 2 satır olması değildi zaten, düşünülüp sunulması ve ayrıca güvenilmesi tabi.

 

Teknoloji siteleri dahil bir çok yerde haber oldu. Ford iyi bir reklam yapmış oldu :yeah:  En azından böyle bir faydası olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...daha neler, neler var yolda   :)

Kimilerinin biraz daha pişirilmesi lazım, bazıları ise neredeyse tabağa konup servis'e sunulacak kıvama geldi bile... 

 

...daha yolda Hybrid'ler, Hybrid'leri destekleyen güneş panelleri, sektörde daha önce hiç kullanılmamış yeni malzemeler, yeni aktarma organı fikirleri vs.vs. var. (tabi henüz sözünü edemeyeceğimiz konulara hiç girmiyorum)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...daha neler, neler var yolda   :)

Kimilerinin biraz daha pişirilmesi lazım, bazıları ise neredeyse tabağa konup servis'e sunulacak kıvama geldi bile... 

 

https://youtu.be/dQjntXvMVTE

 

...daha yolda Hybrid'ler, Hybrid'leri destekleyen güneş panelleri, sektörde daha önce hiç kullanılmamış yeni malzemeler, yeni aktarma organı fikirleri vs.vs. var. (tabi henüz sözünü edemeyeceğimiz konulara hiç girmiyorum)

 

Bunlar Focus IV Titanium'da standart olur mu?  :zha::P

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ülkemiz levhalandırma mantığıyla bu teknoloji yolculukları tam bir keşmekeşe çevirir. 110'la giderken birden karşımızda beliren 70, 50 levhaları ve buna benzer düşük hız sınırlı levhalar...

En ufak kasislerde dahi artırılmış sınırı 121 km/s olan yollarda zırt pırt 50 km/s tabelası görüyoruz. Bizim millet cezayı yer, gene de düşürmez hızını 50'ye. Bu teknoloji Türk sürücüsüne hitap etmiyor. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olay 2 satır olması değildi zaten, düşünülüp sunulması ve ayrıca güvenilmesi tabi.

Teknoloji siteleri dahil bir çok yerde haber oldu. Ford iyi bir reklam yapmış oldu :yeah: En azından böyle bir faydası olmuş.

Akıllarına o zaman gelmemiş yani :D
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...nereye gidiyoruz yahu?

 

Öncelikle içten yanmalı motorun sonu geldi. İçinizden bazıları emektar içten yanmanın "popüler" olduğu günleri hatırlayan son nesil olacaksınız. Yıllar sonra torun torbaya karıştığınızda veletler gelip size soracak.

 

- Dede ... okulda duydum, siz arabalarınıza benzin dolduruyormuşsunuz doğru mu?

...diyecekler. Siz de onlara

- Doldurmazmıyız? Depo'yu fulleyip sonra da drift'e çıkardık ... yanlardık ... o zamanlar arabaları insanlar kullanıyordu.

..diye cevap vereceksiniz ve torunlarınız da cevap yerine size taş devri adamı mumelesi yapacak.

 

Otomotiv'in geleceği elektrik'te değil, en azından bataryalı araç değil. Neden derseniz araçta gereksiz yük taşınıyor, bataryalar çok masraflı, pratik değil, lityum ve alaşım bataryalarınızın imalatı + imhası inanılmaz çevre kirliliğine yol açıyor ve belki de en önemlisi aracınızda kullanacağınız elektrik nasıl? Nerede üretiliyor? Araçlarda fosil yakıt tüketmek yerine ihtiyaç duyacağınız elektrik için nükleer veya termik santral yapmak resmen salaklık (bence)

 

...belli ki dıştan yanmalı'ya geri döneceğiz. Gelecek hidrojen yakıt hücrelerinde gibi gözüküyor. Yani elektriği taşımak yerine ihtiyaç olduğunda araçta üreteceğiz ve etrafa sadece su buharı salacağız. Tabi bu yöntem fizibil olduğunda.

 

Eee? O zamana kadar ne edicez peki? Bisiklete mi bineceğiz?

 

Yakın zaman dilimde cevap araçtaki aktarma organlarını çöpe atmak (bkn.getrag fabrikasını yeşillendirip halka park olarak sunmak) yani aracı basitleştirmek ve hafifletmek, yeni teknolojiler ile daha yumuşak kabuk (kinetik enerjiyi soğurmak için) ve daha rijit yaşam alanı iskeleti yapmak (yolcuları korumak adına) çelikten vaz geçmek ya da çelik kullanımını azaltmak, daha fazla asistance hizmeti sunmak (sürüş ve güvenlik yardımcıları) 4 tekerden elektrikli çekişi genele yaymak vs. gibi gözüküyor.

 

...yani hidrojen yakıt hücresi gelene kadar aktarma organına bağlı olmayan fosil yakıtlı motor ile elektrik üretmek + bu elektriği aracınızda tüketmek "Moda" olacak diye düşünüyorum. 

 

Gelecek kapıya geldi, dayandı ... belki de yapılacak en iyi şey kapıyı açıp onu içeri davet etmek. (alışkanlıklarımızı değiştirmek pahasına) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.