Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Michelin Cross Climate


Kaan Zaim

Önerilen Mesajlar

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Nokian karda, Michelin CC kuruda daha başarılı.

Çoğunlukla karsız süreceğin için kesinlikle Michelin CC derim.

Yalnız XL alma, sertliğinden rahatsız olursun. 

Ben her koşulda çok memnun kaldım.

Kaldı ki şimdi plus var.

Kar üstünde süreceğim taş çatlasın 2 hafta var bu konu doğru. Ancak beni düşündüren o 2 hafta. Son iki kıştır İstanbul'a ciddi kar yağıyor. Geçen kış focusla yolda kaldıktan sonra 2 gün eşimin Citroene zincir takarak gidip geldim işe. Fabrikanın sağda solda yolda kalan araçlarını patronun donanımlı cipi ile kurtardık. 

 

Birde yeni evim çok yüksek bir konumda kar olmasa bile buzlanma yada gizli buzlanma olma ihtimali yüksek. O yüzden kararsız kaldım zaten abi. Hala Michelin CC + mı diyorsun ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Biraz lafa karışıyım CC lastikleri yaklaşık 60bin km kullandım. Sanki daha 10-15 giderdi ama arabayı sattım. Şimdiki aracın üzerinde Conti eco contact5 var.  Ebat farkı epey fazla olduğundan karşılaştırıp çok kesin konuşmak istemiyorum ama CC bir kaç sebeple tekrar almayacağım. Bu arada soran arkadaşa örnek olması açısından bende Kurtköy de F1 pistine giden yolda oturuyorum. Kasımdan itibaren arabanın üzerinden buzu çözüp binmeye başlıyoruz buralarda.  Evin önünde ki Işıklarda kışın gizli buzlanma yüzünden 2-3 kere kaza oldu. Yani İstanbul'dan 2-3 derece daha soğuk ve sert bir iklim var. 

 

20-25cm kar yağan günlerde CC çok ortada kalan bir lastik haline dönüyor. Yani yolda kalmıyor, rampada takılmıyor ama hep biraz patinaj hep ufak kaymalar, uzayan fren mesafesi vs ile kullanıyorsun. Aynı havada Ug8 takılı diğer araçla nerdeyse kuru asfaltta kullanıyor gibi oluyorsun. Hatta kullanırken lastik problem çıkarmamasına karşın insanın aklı almadığı için yine de tedirgin kullanıyorsun. ☺️

 

Gerçek kış lastiği ile çok daha güvenerek kullanılıyor, CC ile hep bir acaba duygusu var.  Yazında yol tutuşu iyi ama yine yaz lastiği değil. Hafif performansa yönelik kullansan aklına lastikler geliyor. 60bine doğru hızlı dönülen 300derecelik otoyol bağlantılarında, köprü üstü iniş çıkış bağlantılarında öttüre öttüre dönüyordum kaymıyordu ama hep bir ama var. 

 

Alırken burada oturmuyordum, kışın İstanbul içi işimi görsün diye almıştım. Üstelik eski lastiklerim bitmişti. Şimdi yazlıklarım yeni sayılır dolayısıyla CC yerine Nokian wr d4 alacağım. Üstelik benim ebatlarda CC ile D4 arasında adet başına minimum 200TL fark var. 800 TL az vermek bile yeterli sebep diye bakıyorum. Ha birde yazlık masrafı çıkacak ama o bu şartlarda çift takım lastikle en az iki sene sonranın konusu. (Yılda 30bin km civarı yapıyorum) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Ogün Özemre yazdı:

Birde yeni evim çok yüksek bir konumda kar olmasa bile buzlanma yada gizli buzlanma olma ihtimali yüksek

10-15 Cm kar yüseklıgınde duz bır zeminde rahat gider. Aynı yukseklikte 5-10 dereceli hafıf rampada gıder. Daha dereceli rampada gitmez.  10-15 Cm kar ve altında buz varsa ve zemin duz İse gıder. Ama 10-15 cm kar ve buzlu hafif rampada gitmez. Buzlu ve karlı zemin ınışlerinde kontrollü olmak gerekir. Aracın ivmesine göre virajlarda kayma durumu var. Bır camlıcaya veya üsküdar rampasına kar ve buzda bu lastikle cıkamazsınız.

Ramazan D. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Biraz lafa karışıyım CC lastikleri yaklaşık 60bin km kullandım. Sanki daha 10-15 giderdi ama arabayı sattım. Şimdiki aracın üzerinde Conti eco contact5 var.  Ebat farkı epey fazla olduğundan karşılaştırıp çok kesin konuşmak istemiyorum ama CC bir kaç sebeple tekrar almayacağım. Bu arada soran arkadaşa örnek olması açısından bende Kurtköy de F1 pistine giden yolda oturuyorum. Kasımdan itibaren arabanın üzerinden buzu çözüp binmeye başlıyoruz buralarda.  Evin önünde ki Işıklarda kışın gizli buzlanma yüzünden 2-3 kere kaza oldu. Yani İstanbul'dan 2-3 derece daha soğuk ve sert bir iklim var. 
 
20-25cm kar yağan günlerde CC çok ortada kalan bir lastik haline dönüyor. Yani yolda kalmıyor, rampada takılmıyor ama hep biraz patinaj hep ufak kaymalar, uzayan fren mesafesi vs ile kullanıyorsun. Aynı havada Ug8 takılı diğer araçla nerdeyse kuru asfaltta kullanıyor gibi oluyorsun. Hatta kullanırken lastik problem çıkarmamasına karşın insanın aklı almadığı için yine de tedirgin kullanıyorsun. [emoji5]️
 
Gerçek kış lastiği ile çok daha güvenerek kullanılıyor, CC ile hep bir acaba duygusu var.  Yazında yol tutuşu iyi ama yine yaz lastiği değil. Hafif performansa yönelik kullansan aklına lastikler geliyor. 60bine doğru hızlı dönülen 300derecelik otoyol bağlantılarında, köprü üstü iniş çıkış bağlantılarında öttüre öttüre dönüyordum kaymıyordu ama hep bir ama var. 
 
Alırken burada oturmuyordum, kışın İstanbul içi işimi görsün diye almıştım. Üstelik eski lastiklerim bitmişti. Şimdi yazlıklarım yeni sayılır dolayısıyla CC yerine Nokian wr d4 alacağım. Üstelik benim ebatlarda CC ile D4 arasında adet başına minimum 200TL fark var. 800 TL az vermek bile yeterli sebep diye bakıyorum. Ha birde yazlık masrafı çıkacak ama o bu şartlarda çift takım lastikle en az iki sene sonranın konusu. (Yılda 30bin km civarı yapıyorum) 
Çok yakın oturuyoruz Engin abi. Kurtköy şeyhlide oturuyordum bende. Mayıs ayında tuzla aydınlıya taşındım. İş yerim Kurtköy mezarlığının orada. Sanırım benim için en iyi 4 tane teneke jant alıp kış lastiği almak. Goodyear Ultra grip 8 kullandın mı hiç? Önerirmisin ? İş yerinden bir arkadaşta var geçen kış aldı 1 kış kullandı arabasını sattı jantlarla birlikte veriyor. (195 65 15) Michelin yada Nokiana takıldığım için ilgilenmedim pek.


Sent from my HTC Desire 816 using FocusClubTr.com mobile app

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 dakika önce, Ogün Özemre yazdı:

195 65 15)

Fiyat uygunsa kaçırma derim ug8 iyidir.

--0 dakika sonra eklendi--

Stres yaşamadan çözmüş olursun.

Hemde tanıdıktan, on numara alışveriş.

Gürkan Çakıroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ug8 geçen kış başı 205/55/16 olarak kampanyadan tanesi 170 gibi bir fiyattan aldım. Eşimin aracına taktım. O sıralarda Ug9 çıkmıştı. Forumda da epey kullanıcısı vardı. Ben öneririm Cc'den çok daha güven veriyor. 

--0 dakika sonra eklendi--
17 dakika önce, Ogün Özemre yazdı:

Çok yakın oturuyoruz Engin abi. Kurtköy şeyhlide oturuyordum bende. Mayıs ayında tuzla aydınlıya taşındım. İş yerim Kurtköy mezarlığının orada. Sanırım benim için en iyi 4 tane teneke jant alıp kış lastiği almak. Goodyear Ultra grip 8 kullandın mı hiç? Önerirmisin ? İş yerinden bir arkadaşta var geçen kış aldı 1 kış kullandı arabasını sattı jantlarla birlikte veriyor. (195 65 15) Michelin yada Nokiana takıldığım için ilgilenmedim pek.


Sent from my HTC Desire 816 using FocusClubTr.com mobile app
 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Fiyat uygunsa kaçırma derim ug8 iyidir.

--0 dakika sonra eklendi--

Stres yaşamadan çözmüş olursun.

Hemde tanıdıktan, on numara alışveriş.

Aynen abicim. geçen ilk kar yağdıktan sonra ikinci kar yağmadan aldı. arabayı haftasonu kullanıyor zaten sadece. tertemiz lastik. bayramdan sonra halledicem inşallah. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim iş maltepe cevizli ev kartalda. geçen yıl bi 10gün civarı iyiki kışıkları takmışım dedim. tam eve çıkarken dik bi rampa var. herkes aşağıda bırakırken eve gelip otoparka koymak çok keyifli oluyor :D sırf bu yüzden aralık+ocak+şubat ayalarında ekstra 2-3 litre yakmaya katlanıyorum

 

yazın yaz lastiği, kışın kış lastiği sürprizlere mahal yok. yada kar yağınya taksiye binilecek kışlıkları almadan öyle yapıyordum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Yaklaşık 3 haftadır kullanıyorum Cross Climate'ı. 



n11'de düşük fiyatla görünce kışın ara sıra karlı bölgelere giden biri olarak Antalya'nın sıcak kışında bayılmayacak, karda da kaymayacak bir opsiyon olarak mantıklı geldi.



Kar kısmını yorum yapamıyorum şimdilik.



Ama kuru ve ıslakta yaz lastiklerini kesinlikte aratmadığını, tutunmanın neredeyse 20 Bin km devirmiş CPC5'lerden kuru ve ıslakta kat kat iyi olduğunu, ayrıca ıslakta kızaklama direncinin daha yüksek olduğunu rahatlıkla yazabilirim. Üstelik kıyaslamayı 205 ve 215 tabanlar arasında yapıyorum. 



Düz gidişte ve dönüşte kararlı ve istikrarlı, geri bildirimi yeterli. Yani ılık kışta memnunum, karda buzda ne olur ileride göreceğiz. Diş yapısına rağmen oldukça da sessiz.



Tek dezavantajı var, taban çok sert, bu da küçük engebeler karşısında aracı konforsuzluk sınırına getiriyor ve açıkcası beni de pek mutlu etmiyor. Yani bu haliyle dört mevsim kullanmaya pek tahammül edemem. 



Ayrıca daha önce de yazmıştım sanırım Türkiye'de satılanlar 94XL (extra load), tabii bu yük sınıfına çıkabilmesi için muadili 91'i için ideal basınç değerinin 3-4 Psi üstünde kullanılması gerekiyor, ben 91'e razıyım 31-32 hava ile kullanıyorum.  



 

crossclimate i tecrubelerinize nazaran izmir antalya gibi yerlerde tavsiye edermisiniz cem bey cpc5 ve privacy hp kullandim bende cpc5 i sevemedim primacy hp daha sessizdi ve iyi tutunuyordu ama artik yok sizce hangi lastik?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Ender Şen yazdı:

crossclimate i ecrubelerinize nazaran izmir antalya gibi yerlerde tavsiye edermisiniz cem bey cpc5 ve privacy hp kullandim bende cpc5 i sevemedim primacy hp daha sessizdi ve iyi tutunuyordu ama artik yok sizce hangi lastik?

İlk soruya cevap: Hayır etmem. Her ne kadar kuru ve sıcakta performansı yaz lastiğini aratmasa da Türkiye'ye gelen modellerin sadece XL olması ve bu nedenle nispeten sert olması ve göreceli artan gürültü nedeniyle kış performansına ihtiyaç duyulmayan koşullarda anlamsız.

Ben 3-4 ay kış lastiği gibi kullanıyorum, kayak merkezlerine gidiyoruz, arada Torosları aşmak gerekiyor, kış lastiği zorunluluğu olan seyahatler oluyor falan. Ama 12 ay süreyle kullanmam.

 

Mcihelin ile ilgili beğeni durumu karışık, hiç sevmeyenler ve çok sevenler var. 

Şu anda Primacy 3 var, düşünülebilir, ama göreceli pahalı. 

Pek kullanıcı deneyimi toplanmadı ama kısıtlı kişisel gözlem ve değişik inceleme sonuçlarına göre şu anda sınıf lideri CPC 6. Hem konforlu, hem sportif, hem de uzun ömürlü. Ancak sanırım o da pahalı tarafta. 

GY Efficient Grip Performance hala güncel, ben Hankook'ları da beğeniyorum, Ventus S1 Evo 2 ve Prime 3 fiyat/kalite oranı yüksek lastikler. 

Pirelli P7 de düşünülebilir.

Somuçta hepsi birbiriniş yakın ürünler, çok önemli değil bence aralarındaki farklar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.